Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دوره اسلام ناب گفت: در این دوره دانشجویان با اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، حکمت، فطرت و جهان بینی امام خمینی (ره)، اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی و طرح راهبردی انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب آشنا می‌شوند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام تجریشی، مسئول دوره اسلام ناب در مراسم افتتاحیه دوره دانشجویی اسلام ناب که در اردوگاه سیدالشهدا علیه السلام آبعلی برگزار شد، گفت: این دوره، دوره دانشجویان و طلبه‌های گام دوم انقلاب و بچه‌های مکتب امام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه دوره اسلام ناب در بخش دانشجویی، طلبه، بین الملل و دانش آموزی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این دوره مجمو‌ها ۱۲۰۰ نفر شامل ۷۰۰ نفر دانشجو پسر، ۱۵۰ نفر طلبه، ۳۰۰ نفر دانشجوی دختر و ۵۰ نفر دانشجوی بین الملل و ۳۰ نفر از دانش آموزانی که برای ورود به دانشگاه آماده می‌شوند، شرکت کرده اند.

تجریشی با بیان اینکه در بخش بین الملل دانشجویانی از کشور‌های عراق، بحرین و یمن در دوره اسلام ناب شرکت کرده اند، افزود: در این دوره دانشجویان با اندیشه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، حکمت، فطرت و جهان بینی امام خمینی (ره)، اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی و طرح راهبردی انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب آشنا می‌شوند. همچنین در کنار این مسائل به منابع اصلی دین که قرآن و نهج البلاغه هستند پرداخته می‌شود تا دانشجویان بفهمند اندیشه‌های امام برگرفته از این منابع هستند و اسلام ناب برگرفته از این منابع است.

مسئول دوره اسلام ناب تصریح کرد: دوره اسلام ناب از ۱۸ تیر تا یکم مرداد ویژه دانشجویان پسر برگزار می‌شود، دوران دختران نیز از ۲۳ تیر تا یکم مرداد برگزار خواهد شد.

وی گفت: دوره اسلام ناب به همت حوزه علمیه و عملیه نهضت و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

تجریشی با بیان اینکه اولین دوره اسلام ناب در سال ۹۵ با حضور یکصد نفر شرکت کننده برگزار شد، گفت: تعداد شرکت کنندگان دوره اسلام ناب در سال ۹۸ به ۱۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

مسئول دوره اسلام ناب بیان کرد: در بخش دانشجویی مخاطبان اصلی دوره اسلام ناب فعالین تشکل‌های دانشجویی هستند. در این دوره دانشجویان با نرم افزار فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب آشنا می‌شوند تا در راستای فعالیت‌های انقلابی حرکت کنند.

همچنین در این مراسم همسر شهید صیاح طاهری، از شهدای مدافع حرم گفت: شهید صیاح طرز فکر جهانی داشت و به مانند امام خمینی بین المللی فکر می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید صیاح در تمام مدت هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ بود، تصریح کرد: او چهار بار مجروح و یک بار هم شیمیایی شد در زمان جنگ ما دو فرزند داشتیم که وقتی شهید صیاح در جبهه بود من سختی‌های زیادی کشیدم در هر حال وقتی که جنگ به پایان رسید احساس من این بود که زندگی راحتی را شروع خواهیم کرد، اما شهید صیاح برخلاف خیلی از مسئولان که جوانان را به تجمل گرایی و تشریفات سوق می‌دادند به این سمت نرفت و او آنچه را که امام می‌گفت: به عنوان یک تکلیف پیگیری کرد.

وی تصریح کرد: شهید صیاح پس از جنگ در راستای حفظ روحیه مقاومت تلاش می‌کرد به گونه‌ای که در این راستا علاوه بر هفت دوره جشنواره دانش آموزی مسابقات کتابخوانی را برای معلمان برگزار میکرد در واقع او هر کاری را برای انتقال روحیه مقاومت انجام می‌داد، چون معتقد بود دشمن بیکار ننشسته و برای سلایق مختلف برنامه ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه شهید صیاح در کنار رزمندگان حزب الله به آموزش رزمندگان می‌پرداخت، تصریح کرد: زمانی که جنگ سوریه شروع شد قرار بود که هر دو پای شهید صیاح عمل جراحی شود با این وجود اگرچه من مخالف بودم، اما او اصرار داشت که به سوریه برود.

وی با بیان اینکه سلاح شهید صیاح در عرصه فرهنگی، هنری، نظامی و مذهبی بود و او در این حوزه فعالیت می‌کرد، گفت: او تلاش کرد تا مسیر را باز کند تا ما این پرچم را به دست امام زمان بدهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گام دوم انقلاب تجریشی افتتاحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا حسنی آهنگر در نشست با رئیس و اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) اظهار کرد: هدف ما دستیابی به مکتب دانشگاهی تراز انقلاب اسلامی بوده که مبتنی بر اندیشه امامین انقلاب که همان قرائت اسلام ناب است.

وی با بیان اینکه ۱۵ سالی است در این حوزه را کار کردیم، گفت: الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم و در دو برنامه پنج‌ساله این الگو را پیاده‌سازی کردیم که مورد توجه ریاست‌جمهور قرار گرفت. بعد از گزارش‌های وزیر علوم و معاون اول ریاست‌جمهوری ایشان متقاعد شدند که بیایند دانشگاه را از نزدیک ببینند.

رئیس دانشگاه جامع امام‌حسین (ع) با اشاره به ضرورت نگاه راهبردی به شهر، استان، منطقه و جهان گفت: تمدن‌سازی اسلامی بر دو محور تربیت انسان‌های تراز تمدنی و تولید علم، فناوری و محصولات فن‌آورانه مبتنی بر نظریه‌پردازی شکل می‌گیرد که هر دو امر یادشده محصول و خروجی دانشگاه‌ها است.

حسنی‌آهنگر با بیان اینکه دانشگاه‌های ما در حوزه امنیتی-دفاعی فوق‌العاده درخشیدند، گفت: وعده صادق اتفاق خیلی‌بزرگی بود، چرا که به ۴ کشور صاحب سلاح اتمی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله کردیم و فقط رژیم اسرائیل را نزدیم.

وی اضافه کرد: از جایی که نخستین پهپاد ما بلند شد، بیش از ۱۰۰ هواپیمای مختلف از جمله F-15، F-16 و F-35 در آسمان سوریه، عراق، اردن تا رژیم صهیونیستی بالای سر این پهپادها بودند. ناوهای جنگی در مسیر خلیج فارس، دریای عمان تا دریای سرخ بودند و سامانه‌های پدافندی فعال داشتند و با وجود اینکه آماده بودند، این عملیات صورت گرفت.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) جرئت اقدام و حمله به آمریکا را از ویژگی‌های انحصاری عملیات وعده صادق دانست و گفت: روس‌ها در ادوار مختلف جنگ سرد هیچ‌گاه جرئت حمله به آمریکا نداشتند و خود این اتفاق خیلی‌بزرگی است. به این ترتیب عملیات وعده صادق نقطه عطف ما برای تبدیل شدن به یک قدرت بین‌المللی و جهانی بود.

حسنی‌آهنگر افزود: در نتیجه این عملیات جهان ما را به عنوان قدرت برتر پذیرفت و پیام‌های بعد از این عملیات و اتفاقات بعد از آن نشانگر همین موضوع است. سایر ابرقدرت‌ها این نقاط عطف را مانند ما طی کرده بودند و وعده صادق ما را به مرز قدرت بین‌المللی رساند.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این قدرت کار فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها بوده که پیشتر زیر نظر سردار حسن تهرانی‌مقدم و امروز زیر نظر سردار حاجی‌زاده فعالیت می‌کنند. البته بر اساس داشتن کرسی‌های نخبگی می‌خواهیم به قدرت بین‌المللی برسیم و دنبال کشورگشایی نیستیم.

رئیس دانشگاه امام‌حسین (ع) گفت: نظام رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی را آمریکایی‌ها طراحی کردند، برای هدایت مدیریت دانش در جهان است که نظام سلطه طراحی کرده و برای خودشان نظام فاخری است تا بتوانند با منطق خودشان بر جهان تسلط پیدا کنند.

حسنی آهنگر اضافه کرد: در دانشگاه امام حسین (ع) تلاش کردیم از این فضا خارج شویم و آینده جدیدی را خودمان کشف و ترسیم کنیم که مطالبه مقام معظم رهبری است. می‌کوشیم نظام مسائل انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران را در حراست از انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

کد خبر 6092331

دیگر خبرها

  • مطهری امام
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • فرش، سفیر فرهنگی ایرانیان در دنیا/ هنرمندانی که رج به رج عشق می‌بافند
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • عکسی از سیدحسین خمینی در هنگام نماز بر پیکر مادرش
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد