Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا به اقدام اخیر ایران در کاهش تعهدات برجامی واکنش نشان داد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «سال گذشته زمانی که دولت ترامپ تهدید کرد که از توافق با ایران خارج می‌شود و تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال می‌کند، این آشکار بود که ما اهرم فشار خود را از دست می‌دهیم و ایران برای آن چیزی که می‌خواهد آزاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قابل پیش بینی بود، ایران هم اکنون از محدودیت‌های غنی‌سازی که توافق اعمال کرده بود، عبور کرده است.»

ترامپ ۸ می سال گذشته (۱۸ اردیبهشت‌ماه 1397) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج کرد و پس از آن وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران را پس از دوره‌های زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه امضا احیا خواهد کرد.

کلینتون که در سال 2016 در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از دونالد ترامپ شکست خورد، در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «دولت ترامپ با خروج از توافق، به صورت موثر ائتلاف بین‌المللی را که در محدود کردن ایران متحد بود گسست و ایران یک بار دیگر در حال افزایش توانایی هسته‌ای خود است.»

وزیر خارجه اسبق آمریکا افزود: «همانطور که من  زمان حصول توافق هسته‌ای با ایران گفته بودم، این توافق کامل نبود اما به ماموریت اساسی خود برای مسدود کردن تمام مسیرهای دستیابی ایران به بمب (هسته‌ای) دست یافته بود.»

هیلاری در این پیام‌های توئیتری تاکید کرد: «دیپلماسی با کمال‌گرایی متفاوت است بلکه متعادل کردن خطر است. تاکنون، دولت ترامپ آگاهانه مسیر خطرناکی را که به آینده خطرناکتر منجر می‌شود انتخاب کرده است. اما دیپلماسی همچنان تنها راه دولت برای بیرون آمدن از چاله‌ای است که حفر کرده‌ است.»

ایران پس از خروج آمریکا از برجام یک‌سال به اروپایی‌ها برای ایجاد راهکارهای مناسب تجارت با ایران فرصت داد اما اروپا در عمل کاری از پیش نبرد. پس از یک‌سال صبر راهبردی، ایران در دو مرحله اعلام کرد که به سقف 300 کیلویی ذخایر اورانیوم و سطح غنی‌سازی ۳.۶۷ درصد پایبند نخواهد بود. کاهش تعهدات هسته‌ای ایران ذیل دو بند 26 و 36 برجام صورت می‌پذیرد و ناقض این توافق نیست.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون»، السنوار آماده شنیدن پیشنهاد توافقی نیست که شامل توقف جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه نباشد.

ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رسانه ماکور ریشون درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفت که تا صبح امروز و علیرغم انتشار چنین گزارش هایی، السنوار، مردی که کلید آزادی اسرای صهیونیست دست اوست، آماده شنیدن پیشنهاد توافقی که شامل توقف جنگ و خروج ارتش اسرائیل از غزه نباشد، نیست.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاءهای اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: مفاد پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابراین دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • فیلم لو رفته از بایدن درباره احتمال توافق با ایران؛ پای ترامپ وسط است؟
  • فشار نهاد‌های امنیتی صهیونیست برای توافق آتش بس با حماس
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • رسانه صهیونیستی: توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟