Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@13:35:59 GMT

گوشت قرمز ارزان می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۷۲۳۳

گوشت قرمز ارزان می‌شود

علی رضا رفیعی پور در خصوص آزادسازی صادرات مرغ و تخم‌مرغ، گفت: در حال حاضر در زمینه گوشت‌مرغ، تخم‌مرغ و عسل مازاد تولید داریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور صادرات را عامل رونق تولید عنوان کرد و افزود: در شرایط کنونی با توجه به‌تحریم‌های متعدد، مازاد تولیدات باید تعیین و تکلیف شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید شد که نزدیک به ۷۰۰ تن صادرات و در شرایط خاص حدود ۷ هزار تن واردات داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی‌پور صادرات تخم‌مرغ در دوماهه اول سال جاری را ۱۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: این مقدار صادرات معادل ۳۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در خصوص واردات گوشت قرمز گفت: در سه‌ماهه گذشته دو برابر سال قبل واردات داشتیم.

وی میزان واردات گوشت قرمز در سال گذشته را ۲۵ هزار تن اعلام کرد و افزود: امسال نزدیک به ۵۰ هزار تن واردات گوشت قرمز داشتیم.

رفیعی‌پور با اشاره به‌افزایش زاد‌و ولد دام‌ها از کاهش قیمت گوشت در روز‌های آینده خبر داد و تصریح کرد: گوشت قرمز دامی اکنون به ۵۰ هزار تومان در هر کیلو رسیده است که با توجه به‌افزایش زاد و ولد دام‌ها امیدواریم طی روز‌های آینده شاهد کاهش چشمگیر قیمت گوشت قرمز در بازار باشیم.

وی در خصوص آمار مبتلایان به‌تب کریمه کنگو گفت: تب کریمه کنگو هر سال در بهار و تابستان بروز می‌کند و در سال جاری ۵۴ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: از این تعداد تاکنون پنج نفر فوت کرده‌اند که سه نفر آن‌ها از سیستان‌و بلوچستان، یک نفر از اردبیل و یک نفر از گیلان بود.

رفیعی‌پور با بیان اینکه این بیماری بیش از این‌ها می‌تواند تلفات بگیرد، اظهار کرد: مردم باید از مواجهه با کنه که مخزن این بیماری و عامل انتقال است جلوگیری کنند و بهترین راه، ممانعت از کشتار غیر بهداشتی دام است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گوشت قرمز قیمت گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، شفیعی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.
وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 
شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 
وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حوکمتی ارجاع داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟