Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پایگاه اکونومیست در گزارشی می‎گوید که پس از گذشت چندین دهه همچنان نژادپرستی و تبعیض علیه معلمان سیاه پوست در آمریکا ادامه دارد. تاریخ انتشار: 04:00 - 19 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۱۸۵۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، ماه ژوئیه در آمریکا یادآور سالگرد پنجاه و پنجمین سال تصویب یک لایحه حقوقی است که طبق آن تبعیض نژادی بر اساس نژاد، رنگ، مذهب، جنسیت و یا ملیت ممنوع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این لایحه همچنین مانع از جدا کردن دانش آموزان سیاه پوست و سفید پوست در تمامی مدارس دولتی در سراسر آمریکا شد که تا حد بسیاری به آپارتاید تحصیلی پایان داد.     اما این در حالی است که ممنوعیت جداکردن دانش آموزان، نظام آموزش و پرورش آمریکا را متحول و دست خوش تغییرات بسیاری کرد و دیگر هیئت مدیره مدارس نمی‌تواستند قوانین نژادپرستانه خود را اعمال کنند در نهایت تصویب این لایحه به ضرر معلمان سیاه پوست تمام شد.
مقاله‌ای که به تازگی از اوون تامپسون اقتصاددان دانشکده ویلیامز منتشر شد، کاهش چشمگیر معلمان آفریقایی-آمریکایی را پس از لایحه ممنوعیت جداسازی به وضوح توصیف می‌کند.
سیاست‌هایی که در این کاهش است، در دهه‌های بعد، باعث کاهش استخدام مربیان آفریقایی-آمریکایی شده است.
اگرچه برای دانش آموزان آفریقایی-آمریکایی تاثیر عدم جداسازی بسیار مثبت بود، اما برای معلمان سیاه پوست داستانی کاملاً متفاوت بود.       بعد از آنکه قرار شد دانش آموزان سیاه پوست و سفید پوست در کلاس‌های مشترک تحصیل کنند، نظام آموزش و پرورشف معلمان سفید پوست را برای تدریس انتخاب کردند و دبیران سیاه پوست اخراج و یا در مواقع نیاز به عنوان جایگزین بر سر کلاس‌ها می‌آمدند.   بیشتر بخوانید: عوامل نژادپرستانه در افزایش مرگ و میر سیاهپوستان در آمریکا
این اقتصاددان با استفاده از داده‌های ۷۸۱ مدارس در مناطق جنوبی آمریکا تاثیر اخراج معلمان سیاه پوست پس از تصویب لایحه یکسان سازی مدارس را مورد بررسی قرار داد.   در فاصله زمانی ۶ ساله، استخدام معلمان سیاه پوست ۳۲ درصد کاهش داشت. بیش از ۱۵۸۰۰ معلم سیاه پوست در ایالت‌های آلاباما، جرجیا، لوئیزیانا، می‌سی سی پی، کارولینای جنوبی، تنسی، تگزاس و ویرجینیا تنها مدارس را ترک کردند.       علاوه بر آن، تعداد ۳۸ هزار مدرس آفریقایی-آمریکایی کار خود را در سراسر جنوب آمریکا و ایالت‌های مرزی از دست دادند.   بنابر این گزارش در نتیجه این معلمان مجبور شدند به مشاغل دیگر روی بیاورند و یا به طور کل از جنوب آمریکا نقل مکان کنند. حضور مدرسان سیاه پوست در سراسر آمریکا همچنان رو به کاهش است.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: معلمان مدارس آمریکا کاهش استخدام آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر

سید محمد مهدی سجادی گفت: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته ای در کاهش آلام و مشکلات مردم عزیز و صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تا کنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند، که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیلزده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رنگ خون چشمگیر است
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • ببینید | مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اوهایو
  • مرگ شهروند سیاه‌پوست آمریکایی پس از رفتار خشن پلیس اُوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم» ٢ در خیابان‌های آمریکا
  •  مرگ یک سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس اوهایو
  • «نمی‌توانم نفس بکشم»٢ در خیابان‌های آمریکا + فیلم | وقتی تکنیک مرگبار گذاشتن زانو پشت گردن جان تایسون را گرفت
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر