Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@11:03:10 GMT

لیر ترکیه همچنان سقوط می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۷۹۲۸

ارزش لیر ترکیه پس از برکناری رییس بانک مرکزی این کشور همچنان در مسیر سقوط قرار دارد.

به گزارش ایبِنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، پس از آن‌که رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه رییس بانک مرکزی این کشور را برکنار کرد، ارزش پول ملی ترکیه در مسیر کاهش قرار دارد و روز گذشته نیز لیر ۲.۱ درصد نسبت به دلار ارزش خود را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ترکیه، در روزهای گذشته مراد اویسال را به‌عنوان رئیس جدید بانک مرکزی کشور منصوب کرد.

اویسال پیش از این سمت معاونت بانک مرکزی ترکیه را برعهده داشت و جایگزین چتین‌کایا شده است. اویسال در نخستین اظهارنظر خود پس از انتصاب به‌عنوان رئیس جدید بانک مرکزی ترکیه گفت: این نهاد به اجرای مستقل ابزارهای مختلف مرتبط با سیاست‌های پولی به منظور دستیابی به ثبات قیمت‌ها که مهمترین وظیفه بانک مرکزی است، ادامه خواهد داد.

انتظار می‌رود رئیس جدید بانک مرکزی ترکیه طی روزهای آینده با برگزاری یک نشست خبری به تشریح اهداف خود در این نهاد تاثیرگذار بر اقصاد ترکیه بپردازد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بانک مرکزی ترکیه لیر ترکیه رجب طیب اردوغان مسجد سلیمان حسینی شاهرودی جیسون رضائیان تب کریمه کنگو زلزله سه شنبه های بدون خودرو دیه زن و مرد جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن