Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@21:33:03 GMT

پرفروش‌ترین خودروهای فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۴۸۰۵۹

به تازگی فهرستی از پرفروش‌ترین برندهای خودروسازی در فرانسه منتشر شده که نشان می‌دهد در نخستین فصل از سال جاری میلادی، خودروسازان فرانسوی توانسته‌اند بیشترین میزان فروش را برای خود به ارمغان بیاورند.

به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه در هر فصل آمار پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در کشورهای مختلف به خصوص بازارهای پراهمیت جهان همچون چین، ایالات متحده و کشورهای بزرگ اروپایی از سوی مؤسسات آماری و تحقیقاتی منتشر می‌شود، حالا به تازگی فهرست جدیدی از پرفروش‌ترین خودروها و برندهای تولیدکننده در بازار خودروی فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در اروپا در بازه زمانی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر و ارائه شده است که نشان می‌دهد کاربران و مشتریان در این مدت بیشتر به کدام برندهای خودرو تمایل و علاقه نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وب سایت best selling cars، نمودار و جداول ارائه شده نشان می‌دهد که مشتریان و شهروندان فرانسوی تمایل زیادی به خریداری و استفاده از خودروهای ساخته شده توسط شرکت‌های فرانسوی همچون گروه صنعتی پژو- سیتروئن و رنو از خود نشان داده‌اند؛ به گونه‌ای که این خودروسازان توانسته‌اند جایگاه قابل قبول و رتبه‌های بالایی این جدول را به خود اختصاص دهند.

مجموع فروش خودروهای گروه صنعتی پژو سیتروئن (PSA Group) در نخستین فصل از سال ۲۰۱۹ میلادی، توانسته است ۱۸۶ هزار و ۲۵۵ دستگاه خودرو به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۸۲ هزار و ۴۵۴ دستگاه خودرو)، شاهد یک رشد ۲.۱ درصدی بوده است.

شرکت سیتروئن در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۶۱ هزار و ۲۲۶ دستگاه خودرو در بازار فرانسه فروخته این در حالیست که در مدت مشابه سال ۲۰۱۸ میلادی تنها ۵۵ هزار و ۵۱۲ دستگاه خودرو روانه بازار کرده بود و حالا موفق شده است به یک رشد و افزایش ۱۰.۳ درصدی در میزان فروش خود دست پیدا کند.

شرکت DS که یکی از زیرمجموعه‌های گروه PSA به شمار می‌رود، در این بازه زمانی ۵ هزار و ۴۳۷ دستگاه فروخته که نسبت به ۵ هزار و ۳۴۰ دستگاه خودروی فروخته شده در مدت مشابه سال قبل، ۱.۸ درصد رشد را تجربه کرده است.

شرکت خودروسازی اوپل نیز به عنوان یکی دیگر از زیرمجموعه‌های PSA Group، ۲۰ هزار و ۹۹۵ دستگاه خودرو را به بازار فرانسه تزریق کرده است و با یک رشد ۱۳.۲ درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۸ میلادی که معادل ۱۸ هزار و ۵۴۸ دستگاه بود، در جایگاه چهارم جدول جای گرفت.

گروه صنعتی رنو فرانسه نیز در مجموع ۱۳۸ هزار و ۵۲۸ دستگاه در نخستین فصل از سال ۲۰۱۹ میلادی فروخت و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که توانسته بود ۱۴۰ هزار و ۶۱۲ دستگاه خودرو به فروش برساند، با ۱.۵ درصد کاهش مواجه شد.

خودروهای فروخته شده توسط شرکت رنو در همین بازه زمانی ۱۰۲ هزار و ۶۵ دستگاه بوده است که در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۶ هزار و ۶۹۴ دستگاه بوده و میزان آن ۴.۳ درصد کاهش یافته است.

داسیا نیز با فروش ۳۵ هزار و ۶۱۶ دستگاه با یک افزایش ۵.۱ درصدی نسبت به فصل اول ۲۰۱۸ میلادی مواجه شده است.

از مجموعه شرکت‌های خودروسازی خارجی نیز می‌توان به گروه صنعتی بی. ام. و با کاهش ۹.۶ درصدی، دایملر(مرسدس بنز) با ۱۱.۴ درصد افزایش، فورد با ۱۰.۸ درصد کاهش، هیوندای موتورز با ۴.۹ درصد افزایش، نیسانموتورز با ۳۶.۳ درصد کاهش، تویوتا موتورز با ۱.۱ درصد افزایش، فولکس واگن با ۵.۶ درصد افزایش، ولوو با ۱۹.۴ درصد افزایش اشاره کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پرفروش ترین خودرو فرانسه خودروسازی مسجد سلیمان حسینی شاهرودی جیسون رضائیان تب کریمه کنگو زلزله سه شنبه های بدون خودرو دیه زن و مرد جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟

به گزارش قدس آنلاین، خودروساز فرانسوی رنو اعلام کرد که درآمد سه‌ماهه اول آن ۱.۸ درصد رشد کرده است. این خودروساز عنوان کرد که رنو انتظار دارد رشد فروش آن در سال جاری شتاب بیشتری بگیرد زیرا این خودروساز فرانسوی با تایید حاشیه سود و پیش‌بینی جریان نقدی خود برای سال ۲۰۲۴ و کاهش هزینه‌ها، پیش رفت.

رنو به سمت مدل های الکتریکی حرکت و امسال هفت مدل جدید شامل دو مدل تمام برقی و دو مدل هیبریدی به بازار عرضه می‌کند. این گروه در این دوره ۵۴۹ هزار و ۹۹ دستگاه فروخت و درآمد سه ماهه اول خود را ۱۱.۷ میلیارد یورو (۱۲.۵ میلیارد دلار) بالاتر از ۱۱.۴۹ میلیارد برآورد شده توسط تحلیلگران گزارش کرد.

با کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، بخش خودروی جهانی برای سال سختی آماده می‌شود و چالش دیگری را برای شرکت‌هایی که در حال حاضر با رقابت شدید چین در حال مبارزه هستند، اضافه می‌کند. فقدان گزینه‌های مقرون به صرفه مانع اصلی برای پذیرش گسترده‌تر خودروهای برقی بوده است.

تیری پیتون، مدیر مالی این شرکت به خبرنگاران گفت که رنو در مسیر کاهش ۴۰ درصدی هزینه‌های خودروهای برقی خود تا سال ۲۰۲۷ است. رنو مطمئن است که به لطف افزایش فروش خودروهای برقی و هیبریدی، می‌تواند به اهداف جدید کاهش دی‌اکسیدکربن اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۵ دست یابد. کارشناسان اظهار کردند که سفارشات داچیا اسپرینگ برقی جدید با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار یورو (۲۱ هزار و ۲۸۶ دلار) در نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود.

حجم فروش در رنو، پس از چهار سال متوالی کاهش در سال گذشته به رشد بازگشت اما قیمت‌ها به دلیل تقاضای ضعیف جهانی تحت فشار هستند. تسلا، سازنده پیشرو خودروهای برقی، قیمت‌ها را در چندین بازار کلیدی کاهش می‌دهد و فشار بیشتری را بر شرکت‌های اروپایی وارد می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، رنو گفت که حجم فروش آن در سه ماهه ۲.۶ درصد افزایش یافته است اما درآمد خودروسازی ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۰.۴۷ میلیارد یورو رسید که متأثر از نرخ ارز خارجی در بازارهایی مانند آرژانتین و ترکیه بود و دلالان مستقل نسبت به سه ماهه مشابه در سال ۲۰۲۳ کاهش بیشتری را انجام دادند. درآمد حاصل از فعالیت‌های تامین مالی با کمک نرخ‌های بهره بالاتر، ۲۷.۹ درصد رشد کرد و به ۱.۲۵ میلیارد یورو رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تکلیف نامعلوم عرضه خودرو‌های وارداتی!
  • عرضه خودرو های وارداتی از فردا یکشنبه
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • ۴ حالتی که حمل خودروهای توقیفی با جرثقیل را الزامی می‌ کند
  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • قیمت امروز خودرو در بازار | نوسان در قیمت خودروهای داخلی و خارجی
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • مدل‌های جدید رنو بازار را می‌گیرد؟