Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی در حال پیگیری وضعیت بخش خصوصی در حوزه سلامت است و در راستای ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی  به مردم از بخش خصوصی حمایت می‌کند.

ابزارهای سازمان نظام پزشکی برای حمایت از بخش خصوصی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و شورای عالی بیمه ابزارهای سازمان نظام پزشکی برای حمایت از بخش خصوصی در حوزه سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت بهداشت هم با ابلاغیه‌ها  از مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی حمایت مالی و  معنوی می‌کند. 

جهانگیری تأکید کرد: سازمان نظام پزشکی معتقد است که تمام کارها باید بر اساس قانون توسعه کسب و کار حوزه سلامت و اصل ۴۴ قانون اساسی و طبق دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان نظام پزشکی انجام شود، زیرا اگر کار‌ها به این صورت  پیش رود، مشکل خاصی گریبانگیر حوزه سلامت نمی‌شود.

جامعه پزشکی باید به حقش برسد

وی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی می‌خواهد جامعه پزشکی به حقش برسد، در نظر داریم همه جانبه از بخش خصوصی حمایت شود،  تا افرادی که در این بخش سرمایه گذاری کرده‌اندبا مشاهده حمایت‌ها برای انجام باقی کارها به نحو احسن انگیزه داشته باشند.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: امروزه سازمان نظام پزشکی با موضوعات و مشکلات مهمی از جمله تأمین منابع برای پاسخگویی به نیازهای مردم در حوزه سلامت مواجه است، همیشه باید پیگیر مطالبات جامعه پزشکی باشیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه ما باید انگیزه را با هدف افزایش بهره وری ارائه خدمات در حوزه سلامت در جامعه پزشکی افزایش دهیم، گفت: شرایط خاصی در کشور وجود دارد و به دلیل تحریم‌ها، فشار زیادی بر اقتصاد کشور ایجاد شده است، باید با همکاری و تعامل با یکدیگر کار بهینه‌سازی را به بهترین نحو در کشور انجام دهیم.

سرمایه‌گذاری برای ارائه خدمات بهداشتی به مردم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جامعه پزشکی سرمایه گذاری کرده است تا خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی به مردم ارائه دهند، افزود: بر اساس قانون منابع باید عادلانه به بخش‌های مختلف تخصیص یابد تا هزینه‌های در حوزه سلامت به نحو مطلوبی مدیریت شود و مردم متحمل کمترین فشار و آسیب باشد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی افزود: سازمان غذا و دارو برای واردات تجهیزات پزشکی قوانین و دستورالعمل‌های خاص خود را دارد؛  افرادی که شرکت راه‌اندازی کرده‌اند براساس قانون می‌توانند تجهیزات پزشکی وارد کنند زیرا مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ معتقدم که جامعه پزشکی به دلیل شناخت کامل نسبت به تجهیزات می‌تواند در زمینه واردات کالا فعالیت کند و از نظر قانونی هیچ اشکالی در این مورد وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا اینانلو عنوان کرد: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است، می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای افریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

به گفته وی، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • فاجعه پنهان نظام پزشکی؛ کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • حاکمیت نگاه ویژه‌ای در تأمین نیاز‌های حرفه‌ای ماماها داشته باشد
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند
  • مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند