Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبری با بیان اینکه سامانه جام­ سامانه مرجع صورت های مالی حسابرسی شده شرکت ها است، گفت: این سامانه موجب می شود جلوی ارائه صورت های مالی چندگانه به دستگاه های مختلف گرفته شود و به سلامت فرآیندهای مالی کشور افزوده شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «علی رهبری» شب گذشته (سه شنبه 18 تیر) در گفتگو با تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما درباره روند پیشرفت تجارت الکترونیک در کشور به ارائه توضیحاتی پرداخت و در ابتدا از آغاز به کار سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری خبر داد و گفت: این تحول جدی در روش تصمیم گیری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه آغاز به کار این سامانه می تواند به فعالان اقتصادی سالم نوید دهد که فرصت آن ها برای بهره برداری از تسهیلات آینده، بیشتر از فعالان اقتصادی ناسالم است، افزود: تبادل اطلاعات میان سه سامانه مهم ملی سامانه جامع تجارت، سامانه جامع جمع آوری اطلاعات مالی یا سامانه جام و سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری از هم تفکیک شوند.

 

وی با بیان اینکه سامانه جام­ سامانه مرجع صورت های مالی حسابرسی شده شرکت ها است، گفت: این سامانه موجب می شود جلوی ارائه صورت های مالی چندگانه به دستگاه های مختلف گرفته شود و به سلامت فرآیندهای مالی کشور افزوده شود.

 

رهبری با بیان اینکه سامانه جامع تجارت به عنوان درگاه واحد تعامل تجار با دستگاه های لایه حاکمیت، فرآیندهای کاری را تسهیل می کند، افزود: این سامانه جلوی موازی کاری را می گیرد.

 

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به اینکه سامانه اعتبار­ سنجی این امکان را می دهد که اطلاعات صورت های مالی رتبه ای را برای فعالان بازرگانی در نظر بگیریم، افزود: این سامانه فعالان اقتصادی معتبر با سوابق و عملکرد خوب را از فعالان اقتصادی با سوابق بد تعهداتی و بدهی بانکی و بیمه ای جدا می کند و باعث می شود ارز 4 هزار و 200 تومانی و تسهیلات بانکی و بقیه امتیازات حاکمیتی به بازرگانان معتبر و با عملکرد خوب پرداخت شود.

 

رهبری با بیان اینکه از لحاظ اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری، همه شرکت های تجاری داخلی و خارجی، مشمول آن هستند، افزود:   از نظر صورت های مالی، شرکت هایی مشمول می شوند که مشمول قانون حسابرسی باشند.

 

 رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان این‌که شرکت های صوری در این سامانه به علت اینکه عملکرد مناسبی ندارند از برخورداری تسهیلات آتی کشور محروم می شوند، افزود: عملکرد آن ها کم می شود و از فضای تجاری خارج می شوند.

 

رهبری با بیان اینکه اصناف در جامعه هدف سامانه اعتبارسنجی هم هستند، افزود: اکنون تخصیص ارز در کالاهای گروه 2 را بر اساس اطلاعات سامانه اعتبار سنجی انجام می دهیم و امیدواریم گام به گام، بقیه فعالان اقتصادی هم تحت پوشش قرار گیرند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت مسجد زلزله مسجدسلیمان دهه کرامت در فارس شیراز هلال احمر اردبیل حجت الاسلام ارزانی سامانه جام تجارت الکترونیک علی رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قاچاق سوخت در هندیجان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کامران خوشناموند گفت: در پی وصول گزارش‌های مردمی مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در انبارهای حاشیه شهرستان هندیجان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارکنان انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از شناسایی محل مذکور و هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از محل یادشده، ۲۷ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ۱۲ دستگاه خودرو وانت و سواری را که حامل سوخت قاچاق بودند، توقیف کردند.

فرمانده انتظامی هندیجان با اشاره به دستگیری ۱۲ نفر در این رابطه و تحویل به مرجع قضائی، تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا و سوخت مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

کد خبر 6095322

دیگر خبرها

  • دلیل اعتراض طلافروشان به پرداخت مالیات/ طلافروشان عامل تورم اند؟
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی
  • کشف قاچاق سوخت در هندیجان
  • طلافروشان حتما بخوانند/ جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند