Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه این جلسه با اشاره به اینکه نخستین دستور کار جلسه ارائه گزارش از تدوین طرح جامع مدیریت پسماند استان،مکانیابی جدید و ساماندهی مدیریت و دفع اصولی پسماندها در مرکز آراد کوه توسط شهرداری تهران بود، اظهار داشت : یکی از چالش های مهم استان تهران مشکلات زیست محیطی بویژه مدیریت پسماند است و همین که بعد از سالها طرح جامع مدیریت پسماند در دستورکار قرار گرفته جای خوشحالی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قبل از اجرای طرح جامع تمام ابعاد فنی و علمی این طرح باید مورد کارشناسی قرار گیرد تا مثل آرادکوه دچار خطا نشویم.

بندپی با بیان اینکه در آرادکوه چون از اول مبنای علمی برای دفن زباله  دنبال نشده  الان نمی توانیم  نتیجه مطلوبی بگیریم، گفت : باید مکان یابی مرکز  مدیریت پسماند و انتقال آرادکوه به این مرکز  با نظر  کارشناسی دقیق صورت گیرد.

استاندار تهران بیان داشت: آرادکوه و دفن غیر علمی زباله ها در این مرکز یکی از اصلی ترین کانون های انتشار بوی نا مطبوع در مسیر فرودگاه است و  انتقال آرادکوه و جانمایی مرکز جدید مدیریت پسماند باید در اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار ارائه شده از میزان پسماند در استان تهران خیلی مطلوب نیست و با این روند اگر تمامی دشت های  اطراف تهران را به دفن زباله اختصاص دهیم بازهم زمین کم است، گفت: کم کردن حجم پسماند ،تفکیک از مبدا، و همکاری محافل علمی و دانشگاهی حتما باید در اجرایی کردن طرح جامع مدیریت پسماند لحاظ شود.  

محسنی بندپی ادامه داد: باید در تدوین طرح جامع مدیریت پسماند  از عقبه علمی و کارشناسی استفاده شود  و  برگزاری جلسه فوق العاده ای در این خصوص ضروری به نظر می رسد و باید در انتخاب و  در جانمایی مرکز جدید مدیریت پسماند  و انتقال آرادکوه از ظرفیت اساتید دانشگاهی و محافل علمی  بهره برد.

استاندار تهران با بیان اینکه فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا را قبل از اینکه از مردم مطالبه کنیم  باید در دستگاه های دولتی استان تهران  آغاز کنیم، افزود: در این راستا دستورات لازم به ادارات کل و سازمان های دولتی ابلاغ می شود.

بندپی با اشاره به اینکه مدیریت پسماندهای عرضه کنندگان فرآورده های دامی و کشتارگاهی نیز یکی دیگر از دستورکارهای جلسه بود، تصریح کرد:آن دسته  از کشتارگاه هایی که منبع تولید زباله های دامی خطرناک هستند  و مجوز بهداشت ندارند مشمول اقدام قانونی می شوند و همچنین کشتارگاهها نیز باید به سیستم تصفیه فاضلاب تجهیز شوند.

استاندار تهران به بررسی وضعیت نخاله های ساختمانی دپو شده در حاشیه رودخانه ها و جاده های استان نیز به عنوان یکی دیگر از دستور کارهای این جلسه اشاره داشت و گفت: با توجه به حجم بالای نخاله های ساختمانی باید طرحی در خصوص ساماندهی نخاله ها داشته باشیم و برای ساماندهی شن چاله های تهران نیازمند کار مطالعاتی علمی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در ابتدای این نشست با  ابراز نگرانی از وضعیت مدیریت پسماندها در استان تهران گفت: روزانه ۳۰۰ تن پسماند ویژه در استان تهران تولید می‌شود .

 کیومرث کلانتری با اشاره به ضرورت اجرای کامل قانون مدیریت پسماند اظهار داشت: در قانون مدیریت پسماند که سال 83 مصوب و آئین‌نامه اجرایی آن سال 84 تصویب شد، 5 عنوان پسماند عادی، پزشکی ، صنعتی، کشاورزی و ویژه وجود دارد که برای هر کدام مسئولیت اجرایی تعریف شده و نخستین قانونی بود که استنکاف از آن مجازات کیفری دارند.

وی افزود : روزانه 11 هزار تن پسماند عادی  که پسماند شهری و روستایی است تولید می شود که این میزان به8 سایت منتقل و تخلیه می‌شود و قرار است در 6 سایت تجمیع شود.

کلانتری تصریح کرد: پسماندهای ساختمانی علی‌رغم اینکه مقدار اندکی کاهش پیدا کرده اما متأسفانه 61 هزار تن در روز میزان این پسماندهاست که بعضاً به صورت غیراصولی تخلیه می‌شود ودر کنار این 2 هزار و 241 تن پسماند صنعتی در استان تهران تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید  140 تن پسماند پزشکی گفت: 300 تن پسماند ویژه در استان تهران تولید می‌شود و لذا در زمینه مدیریت پسماند موفقیت‌ها کم است البته اقدامات خوبی شروع شده که کافی نیست و در واقع وضعیت پسماند در تهران نگران‌کننده است و نمره قابل قبولی نداریم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان تهران استانداری تهران حفاظت محیط زیست دستگاه های اجرایی کارشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده صبح امروز یکشنبه در ستاد مدیریت بحران استان گفت: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به این که مردم روستای نوده شهرستان زیرکوه به دلیل شکسته شدن سد این روستا چون به موقع تخلیه شدند، خسارتی در این خصوص نداشتیم، خاطر نشان کرد: با توجه به این که خسارت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه بر اثر سیل زیاد است با تشکیل تیم‌های تخصصی بررسی‌های لازم در خصوص میزان خسارات وارده به این بخش در این شهرستان انجام شود.

به گفته وی برای تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند با هدف جلوگیری از بحران در روزهای آینده با توجه به احتمال بارش، اقدامات مورد نیاز باید انجام شود.

وی با توجه به خسارات وارده به راه‌های عشایری تاکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استان هم در ادامه گفت: با توجه به این که در سیل اخیر به قنوات شهرستان زیرکوه خساراتی وارد شده است باید از مادر چاه‌ها با لوله کشی در کوتاه مدت آب مورد نیاز تأمین شود.

آخوندی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص نیفتاده است.

قاسم تنها مدیر کل بنیاد مسکن استان بیان داشت: ۷ میلیارد و ۵۰۰ تومان خسارت به سیل بندهای شهرستان زیرکوه وارد شده و در مجموع ۱۷ میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شده و در حوزه مسکن هم به ۴۸ واحد خسارت دیده‌اند که ۱۰ مورد آن شهری و ۳۸ واحد مسکونی دیگر روستایی است.

فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی هم با تشریح اقدامات انجام شده توسط یگان‌های ارتش حاضر در منطقه گفت: با به‌کارگیری پنج خودروی ارتش در زمان سیل در شهرستان زیرکوه اقدامات لازم انجام شد.

کد خبر 6090891

دیگر خبرها

  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی