Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن خواستار متوقف شدن برنامه هسته‌ای کره شمالی به عنوان سرآغاز فرآیند خلع سلاح هسته‌ای این کشور است.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی چند روز پیش در خاتمه ماه ژوئن یک دیدار ناگهانی با یکدیگر در ناحیه مرزی غیرنظامی شده بین دو کره داشته و در این دیدار توافق کردند تا مذاکرات دو کشور را در سطح کاری از سر بگیرند؛ مذاکراتی که از زمان نشست شکست خورده قبلی آنها در ماه فوریه گذشته به بن بست خورده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده، این مذاکرات احتمالا زمانی در ماه ژوئیه و در عرض دو یا سه هفته آینده اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش رویترز، دولت ترامپ اخیرا یک گزارش نیویورک تایمز را که خبر از طرحی در میان مقامهای آمریکایی به منظور مذاکره بر سر متوقف شدن برنامه هسته‌ای کره شمالی به جای خلع سلاح هسته‌ای کامل این کشور و به نوعی پذیرفتن تلویحی کره شمالی به عنوان یک کشور مسلح به سلاح هسته‌ای داده بود، رد کردند.

با این حال مورگان اورتاگوس،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری عادی گفت: شما می‌دانید که متوقف کردن برنامه هرگز به معنی به ثمر نشستن فرآیند نیست. این کار هرگز پایان یک فرآیند (خلع سلاح هسته‌ای) نیست.

وی عنوان کرد: این حرکت صرفا چیزی است که ما امید به انجام شدنش در آغاز فرآیند داریم. اما من فکر نمی‌کنم دولت آمریکا هرگز متوقف شدن برنامه هسته‌ای کره شمالی را به عنوان هدف پایانی تعیین کرده باشد. این صرفا برای آغاز فرآیند(خلع سلاح هسته‌ای) است.

کره شمالی از سال ۲۰۱۷ آزمایشهای موشکی و هسته‌ای خود را متوقف کرده است اما مقامهای آمریکایی معتقدند این کشور زرادخانه خود را با تداوم تولید موشکها و سوخت بمب توسعه داده است. این مقامها امیدوار هستند که شاهد متوقف شدن این برنامه کره شمالی نیز باشند.

اورتاگوس عنوان کرد، هدف واشنگتن همچنان از بین بردن کامل کل سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی است. او تاکید کرد، استفن بیه‌گون، نماینده ویژه آمریکا برای کره شمالی طی روزهای آینده با همتایش از کره جنوبی در سفر به اروپا به منظور صحبت در مورد راه‌های دستیابی به این هدف دیدار خواهد داشت.

دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در منطقه مرزی غیرنظامی شده بین دو کره نشان‌دهنده تداوم وجود پیوند میان آنها است اما تحلیلگران سیاسی می‌گویند به نظر نمی‌رسد اختلاف نظرهای آنها بر سر تقاضاهایشان شامل تقاضای خلع سلاح هسته‌ای از سوی آمریکا و همچنین تقاضای برداشته شدن تحریمها از سوی کره شمالی کاهش یافته باشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا برنامه هسته ای کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۴۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد

به گزارش جام جم آنلاین، وبگاه خبری آکسیوس امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آمریکا هفته گذشته (به وقت محلی) انتقال مهمات به اشغالگران قدس را متوقف کرده است.

آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی که نامشان فاش نشده در این باره اعلام کرد: هفته گذشته، دولت بایدن یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسرائیل را متوقف کرده است.

این رسانه می نویسد: مقامات اسرائیل اعلام کردند که ایالات متحده برای اولین بار پس از ۷ اکتبر، ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش آکسیوس، مقامات رژیم صهیونیستی گفتند که این رخ‌داد نگرانی های جدی داخل کابینه اشغالگران قدس ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته است تا بفهمند چرا محموله مذکور ارسال نشده است.

این وبگاه خبری اضافه کرد: رئیس جمهور «بایدن» در میان آمریکایی‌ هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقادهای شدید مواجه است. دولت آمریکا در ماه فوریه از اسرائیل خواسته بود تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط نیروهای اسرائیل در غزه مطابق با قوانین بین المللی استفاده می شود!

تلاش این رسانه آمریکایی برای تبرئه آمریکا از همدستی با تداوم جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل در حالی است که مقامات ارشد واشنگتن بارها اذعان کرده اند که به حمایت های همه جانبه از تل آویو ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد!
  • فرآیند پرورش و پردازش گوشت مرغ در مدرن ترین مرغداری و کارخانه آمریکا (فیلم)
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند