Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@07:39:24 GMT

عملیات حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۰۱۸۲

عملیات حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین انجام شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کاشان از اجرای عملیات حفاظت و نجات بخشی درختان باغ جهانی فین با اعتباری بالغ بر 410 میلیون ریال خبر داد.

مهران سرمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه اصفهان در کاشان،  اظهار کرد: شستشو و سم‌پاشی درختان با آب صابون ارگانیک پالیزین و محلول پاشی آن‌ها با استفاده از کودهای شیمیایی از مهم‌ترین اقدام‌های صورت گرفته در طرح حفاظت و نجات بخشی درختان و ساماندهی فضای سبز باغ فین در سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: عملیات حراست و حفاظت درختان کهن‌سال باغ فین و باز پیرایی فضای سبز  این مجموعه با مشاوره متخصصان برتر اول کشور و با نظارت کارشناس فضای سبز اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان انجام شده است.

سرمدیان گفت: باغ موزه جهانی فین در جنوب شهر کاشان و در مجاورت چشمه سلیمانیه به مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع قرار دارد که در سال ۲۰۱۱ میلادی در زمره ۹ باغ برتر ایرانی در فهرست میراث ملموس سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید.

همچنین مدیر پایگاه جهانی باغ فین کاشان به خبرنگار ایسنا، گفت: شستشوی درختان با آب صابون ارگانیک پالیزین از سه جهت تاج، پوشش و از رأس تا پایین درختان به صورت شبانه با هدف حذف آلاینده‌ها و گرد و خاک، کنترل آفات گیاهی و حفظ طراوت و شادابی درختان انجام شده است.

سمیه فرهادی، افزود: اجرای محلول پاشی درختان سرو و چنار با استفاده از کودهای شیمیایی جهت تغذیه درختان برآورد نیازهای گیاهی و افزایش طول عمر درختان در این عملیات نجات بخشی و حفاظت انجام شد.

وی در مورد علت استفاده از کودهای بیولوژیک در عملیات حفاظت از درختان باغ فین، اظهار کرد: کودهای زیستی علاوه بر اینکه موجب آزادسازی عناصر غذایی از خاک می‌شود، باعث بهبود گیاهان و افزایش مقاومت آن‌ها در مقابل تنش‌های گیاهی شده است.

به گزارش ایسنا، باغ تاریخی فین، پانزدهم آذر ۱۳۱۴ با شماره ۲۳۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال اصفهان صنایع دستی و گردشگری طول عمر گرد و خاک موزه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ

مسعود مثنوی اظهار داشت: طی اطلاع رسانی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان خبری مبنی بر گرفتار شدن فردی ۳۰ ساله در کوه ریگ روستای قلعه سوخته دریافت شد.

وی افزود: به سرعت نیرو‌های عملیاتی پایگاه امداد و نجات شهرستان لردگان به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی به شش مصدوم در محور‌های مواصلاتی چهارمحال و بختیاری

 مثنوی اضافه کرد: نیرو‌های امدادی پس از طی چهار ساعت مسیر، به مصدوم دسترسی پیدا کرده و اقدامات پیش‌بیمارستانی و کمک‌های اولیه را برای وی انجام دادند.

دیگر خبرها

  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ