Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما از آغاز به کار «سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری» خبر داد و گفت: این تحول جدی در روش تصمیم‌گیری کشور است و می‌تواند به فعالان اقتصادی سالم نوید دهد که فرصت آن‌ها برای بهره‌برداری از تسهیلات آینده، بیشتر از فعالان اقتصادی ناسالم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رهبری افزود: تبادل اطلاعات میان سه سامانه مهم ملی «سامانه جامع تجارت»، «سامانه جامع جمع‌آوری اطلاعات مالی یا سامانه جام» و «سامانه اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری» از هم تفکیک شوند.

وی ادامه داد: سامانه جام­ سامانه مرجع صورت‌های مالی حسابرسی‌شده شرکت‌هاست و موجب می‌شود جلوی ارائه صورت‌های مالی چندگانه به دستگاه‌های مختلف گرفته شود و به سلامت فرآیندهای مالی کشور افزوده شود.

رهبری گفت: سامانه جامع تجارت به‌عنوان درگاه واحد تعامل تجار با دستگاه‌های لایه حاکمیت، فرآیندهای کاری را تسهیل می‌کند و جلوی موازی‌کاری را می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی همچنین گفت: سامانه اعتبار­سنجی هم به ما این امکان را می‌دهد که اطلاعات صورت‌های مالی رتبه‌ای را برای فعالان بازرگانی در نظر بگیریم و فعالان اقتصادی معتبر با سوابق و عملکرد خوب را از فعالان اقتصادی با سوابق بد تعهداتی و بدهی بانکی و بیمه‌ای جدا کنیم و ارز 4هزار و 200 تومانی و تسهیلات بانکی و بقیه امتیازات حاکمیتی را به بازرگانان معتبر و با عملکرد خوب بپردازیم.

رهبری اضافه کرد: از لحاظ اعتبارسنجی و رتبه‌بندی اعتباری، همه شرکت‌های تجاری داخلی و خارجی، مشمول آن هستند اما از نظر صورت‌های مالی، شرکت‌هایی مشمول می‌شوند که مشمول قانون حسابرسی باشند.

وی گفت: شرکت‌های صوری در این سامانه به‌علت اینکه عملکرد مناسبی ندارند از برخورداری تسهیلات آتی کشور محروم می‌شوند و عملکرد آن‌ها کم می‌شود و از فضای تجاری خارج می‌شوند.

رهبری با بیان اینکه اصناف در جامعه هدف سامانه اعتبارسنجی هم هستند، افزود: اکنون تخصیص ارز در کالاهای گروه 2 را بر اساس اطلاعات سامانه اعتبارسنجی انجام می‌دهیم و امیدواریم گام به گام، بقیه فعالان اقتصادی هم تحت پوشش قرار گیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز تجارت الکترونیکی سامانه جامع تجارت بازرگانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ طا‌ها دلداده با اعلام خبر بارگذاری اطلاعات عملیات خرید تضمینی گندم در سامانه جامع اطلاعات این شرکت گفت: این اطلاعات توسط کاربران به صورت آنلاین قابل مشاهده و رصد است.

دلداده افزود: درج و بارگذاری اطلاعات خرید تضمینی در این سامانه، فرآیند تحویل گندم و پرداخت پول گندم را تسهیل می‌کند و با رصد آنلاین داده‌های خرید تضمینی گندم، می‌توان برای برنامه‌ریزی این عملیات بزرگ بازرگانی کشور از آن اطلاعات استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان خرید تضمینی گندم و پرداخت میزان پول آن را به تفکیک استان، شهرستان و مرکز خرید به صورت آنلاین مشاهده کرده و از کم و کیف آن مطلع شوند.

سال زراعی جاری، ۳۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان گلستان زیر کشت گندم رفته است.
گلستان از نظر میزان تولید گندم، رتبه دوم کشور را دارد و به باور کارشناسان؛ به سبب وجود گلوتن، گندم‌های این استان با کیفیت‌ترین در ایران است.

دیگر خبرها

  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی