Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:17:55 GMT

کاشان میزبان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۱۹۴۶

‍‍‍‍‍‍

دریافت 9 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری جشنواره، نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به دبیری داود فتحعلی‌بیگی در حالی برگزار می‌شود که افتتاحیه رسمی آن روز ۲۰ مردادماه همزمان با شب عید سعید قربان در شهر کاشان و در یکی از خانه‌های تاریخی این شهر خواهد بود.

به روال سال‌های اخیر، سمینار بین‌المللی جشنواره یک روز زودتر از بخش‌های اجرایی از روز نوزدهم مرداد و این بار در شهر قمصر آغاز می‌شود و با پایان این سمینار ۲ روزه، عصر روز بیستم مردادماه آیین افتتاح نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی در خانه طباطبایی‌ها در کاشان برگزار خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس با حکم داود فتحعلی بیگی، اکبر رضوانیان به عنوان مدیر اجرایی و هماهنگی بخش کاشان جشنواره منصوب شده است.

این رویداد در شهر کاشان با اجرای شبیه خوانی، آثار میدانی، صحنه ای، خیمه شب بازی و … در بعضی مکان‌های تاریخی این شهر مثل خانه نقلی، خانه احسان، میدان ولی سلطان و تیمچه امین‌الدوله در روزهای پس از افتتاحیه در کاشان دنبال می‌شود و جشنواره از روز ۲۱ مرداد به تهران منتقل شده و تا ۲۶ مرداد در نقاط مختلفی از پایتخت برگزار می‌شود.

جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شامل بخش‌های متعدد نمایشی است که مراحل انتخاب آثار برخی بخش‌ها این روزها توسط هیات‌های انتخاب انجام می‌شود.

جزئیات بیشتر از آنچه در شهر کاشان تدارک دیده شده در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

همراه با این خبر، ویدیویی از برخی مکان‌های برگزاری جشنواره در کاشان منتشر می‌شود که با صدای رضا کریمی یکی از پیشکسوتان نمایش‌های آیینی و سنتی کاشان همراه است.

رضا کریمی عراقی متولد سال ۱۳۲۸ است که در طول سال‌های فعالیت هنری‌اش، دست کم اجرای حدود ۴۰ نمایش و حضور در جلوی دوربین کارگردان‌هایی همچون محمدرضا اصلانی، حسن هدایت، بهروز بقایی، سعید سلطانی و محمد مهدی عسگرپور را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

کد خبر 4663055 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره آیینی و سنتی داود فتحعلی بیگی کاشان تیزر تئاتر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی مطالبه فیلمسازان حاضر در این جشنواره و با مساعدت شهرداری تهران و موسسه تصویر شهر، باغ کتاب به‌عنوان محل برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی انتخاب شد.

باغ کتاب تهران مجموعه بزرگ کتاب و سرگرمی‌های علمی کشور است که در دو طبقه با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع و وسعت ۱۱۰ هزار مترمربع در اراضی عباس‌آباد احداث شده است و مجموعه‌های متنوعی ازجمله مجموعه‌های سینمایی را شامل می‌شود.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین» ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

این رویداد سینمایی در چهار بخش رقابتی شامل فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی و انیمیشن، مستند و نماهنگ و فیلمنامه منطبق با موضوع جشنواره برگزار می‌شود که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاشان میزبان مسابقات بسکتبال کشوری شد
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • ۱۱ شب جشن و شادمانی رضوی کاشانی‌ها با «آه و آهو»
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • جشنواره «چای گلاب و عطر حرم» در کاشان برگزار می‌شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است