Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کاشی با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق در سطح شهر مشهد هیچ‌گونه زمان‌بندی برنامه‌ای برای قطع برق مشترکین ندارد گفت: اگر ۱۰درصد مدیریت مصرف برق صورت بگیرد در فصل تابستان مشکلی پیش نخواهد آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا کاشی، مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون تکرار قطعی برق در برخی مناطق شهر مشهد و نارضایتی شهروندان از طولانی شدن این موضوع اظهار کرد: شرکت توزیع برق در سطح شهر مشهد هیچ‌گونه زمان‌بندی برنامه‌ای برای قطع برق مشترکین ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اوج‌گیری گرما و افزایش مصرف برق، تلاش داریم با کمک مردم بتوانیم این برهه زمانی را پشت سر بگذاریم اما مانند سال گذشته جدول قطع برق در محله‌های مختلف مشهد وجود نخواهد داشت.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد با اشاره به اینکه برخی اوقات در هر محله‌ای به هر دلیلی قطعی برق اتفاق بیفتد گفت: قطع برق در شبکه‌ها به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد یا شرکت برق قطعی را انجام می‌دهد تا تعمیرات داشته باشد و یا به هر دلیلی اتفاق و حادثه‌ای برای امکانات توزیع برق رخ می‌دهد و به عنوان مثال خودرو برخورد می‌کند که اصطلاحاً به این نوع قطع برق ناخواسته گفته می‌شود.

تعمیرات شبکه صورت برق‌دار در مشهد انجام می‌شود

وی با اشاره به اینکه در شهر مشهد هیچ‌گونه قطعی برق با برنامه نداریم افزود: اگر تعمیراتی قرار است انجام شود به صورت برق‌دار این تعمیرات انجام می‌شود.

کاشی تصریح کرد: مشهد تنها شهری در کشور است که عملیات تعمیرات برق به‌صورت خط گرم انجام می‌شود و برق شهر در زمان تعمیرات قطع نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در محلات به هر دلیلی امکان دارد قطعی برق رخ دهد افزود: این روزها در سطح شهر ساخت‌وسازها در حال انجام است و ممکن است در حین آن نیز احتمال اتفاقات در حین کار افزایش یابد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد خاطرنشان کرد: شبکه برق ۲۰ هزار ولت برق‌دارد و هر شبکه برق ۵ هزار مشترک را برق‌دار می‌کند و اگر به هر دلیلی اتفاقی برای آن رخ دهد به صورت آنلاین مشترکین برق نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در زمینه امدادرسانی در زمینه اتفاقات و حادث برق همکاران شرکت برق در سطح شهر فعال هستند و مردم نگرانی در این مورد نداشته باشند افزود: با توجه به افزایش دما در روزهای گذشته و اعلام تذکرات هواشناسی، طی دو روز گذشته بیشترین برق در سال ۹۸ مصرف شد.

کاشی ضمن اعلام این مطلب که ۱۴۵۰مگاوات برق دیروز در سطح شهر مشهد مصرف شد گفت: سال گذشته در مدت مشابه ۱۵۳۸ مگاوات مصرف شده بود و این درحالی است که هفته آینده در مشهد، با افزایش دمای بیشتری روبرو خواهیم شد.

وی افزود: شرکت برق تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده و در حدود هزار نقطه اتوماسیون رصد شهر مشهد و مانیتورینگ وجود دارد.

ساعت اوج مصرف از ۱۲ الی ۱۸است

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد اظهار کرد: خواهشمندیم در زمان‌های اوج مصرف، از دور کند کولرهای آبی استفاده شود و کولر گازی روی ۲۴ درجه تنظیم شود و دقت داشته باشند که ساعت اوج مصرف نیز از ۱۲ الی ۱۸ است.

وی افزود: با کمک یکدیگر اگر بتوانیم ۱۰ درصد مدیریت مصرف برق صورت بگیرد در مشهد در فصل تابستان مشکلی پیش نخواهد آمد.

کاشی تصریح کرد: آمار قطعی برق در مشهد نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است و اکثراً در اثر تصادفات و سوانح برق شبکه قطع می‌شود که البته برق‌دار شدن مجدد آن زمان خواهد برد.

وی افزود: وزارت نیرو بخش‌نامه ارسال کرده تمامی سازمان‌های دولتی و مراکز حساس مولد تولید برق اضطراری داشته باشند چراکه به هر دلیلی امکان دارد برق شبکه قطع شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق مشهد با بیان اینکه در روستاها از نظر شبکه، تجهیزات و امکانات تفاوتی با مرکز شهر ندارند خاطرنشان کرد: کل مشترکان در شهر مشهد ۱۵۵۰۰۰۰مشترک هستند که تمامی تمهیدات پیش‌بینی شده برای شهر مشهد برای روستاها نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در فصل گرما و در ساعات اوج مصرف از وسایل پرمصرف استفاده نشود و هر خانواده‌ای یک دستگاه برقی خود را از مدار خارج کند در کل شهر تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۲۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند

مهدی شفیعی زاده مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: میزان مصرف برق مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان هشت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۷۱۶ کیلووات ساعت بوده که در سال ۱۴۰۲ به هشت میلیارد و ۲۳۴ میلیون کیلووات ساعت رسید.

او افزود: این موارد شامل بخش‌های خانگی، عمومی، کشاورزی و صنعتی و سایر مصارف می‌شود که بخش کشاورزی با سه میلیارد و ۶۲۷ میلیون کیلووات ساعت معادل ۴۴ درصد از کل، بیشترین مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

مدیر دفتر نظارت فروش و وصول مطالبات شرکت توزیع نیروی برق خراسات رضوی ادامه داد: پارسال ۱۳ هزار و ۸۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال ارزش انرژی مصرف شده توسط مشترکان برق خراسان رضوی بوده است.

شفیعی زاده شمار مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ را یک میلیون و ۴۴۴ هزار و ۴۰۵ مشترک دانست و بیان کرد: از این تعداد ۸۳.۳۳ درصد مشترکان خانگی، ۲.۸۹ درصد مشترکان عمومی، ۱.۴۶ درصد مشترکان کشاورزی، ۵۹ صدم درصد مشترکان صنعتی و ۱۰.۹۳ درصد مشترکان سایر مصارف هستند.

او به افزایش مشترکان برق خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: تعداد مشترکان در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۲۴ مشترک بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال