Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@22:02:38 GMT

ظریف: مکانیزم ماشه قابل اجرا نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۲۲۴۲

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اعضای شورای حکام نمی‌توانند درباره برجام تصمیم بگیرند و فقط می‌توانند اظهار نظر کنند، گفت: مکانیزم ماشه قابل اجرا نیست.

به گزارش فارس، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مکانیزم ماشه قابل اجرا نیست.

وی افزود: اعضای شورای حکام نمی‌توانند درباره برجام تصمیم بگیرند و آژانس در این باره می‌تواند اظهار نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق و گمانه زنی‌ها در خصوص آن، گفت: موضوع توقیف نفتکش ایرانی ربطی به مبادله با نازنین زاغری ندارد و تاکنون هیچ پیشنهادی با این مضمون از سمت بریتانیا نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: اقدام لندن در توقیف نفتکش ایرانی از نظر ما راهزنی دریایی است و اصلا جایگاهی ندارد که با این اقدام معامله‌ای انجام شود.

وزیر امور خارجه با اشاره به حضور مشاور امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در ایران، ادامه داد: هنوز من با ایشان دیدار نکرده‌ام و تازه وارد شده اند؛ بعد از ظهر من ایشان را می‌بینم موضع ما کاملا مشخص است، جمهوری اسلامی بر اساس برجام عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اروپایی‌ها خودشان هستند که آمادگی ندارند برای امنیت خودشان هزینه کنند و مشکل اصلی‌شان آمریکاست که از برجام خارج شده و باید بیایند این مشکل را حل کند. جمهوری اسلامی موضع صریح دارد؛ هیچگاه تحت فشار، مذاکره امکان پذیر نیست. باید فشار‌ها و جنگ و تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران متوقف کنند و برای اجرای برجام می‌شود صحبت کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک ظریف برجام مسجد سلیمان حسینی شاهرودی جیسون رضائیان تب کریمه کنگو زلزله سه شنبه های بدون خودرو دیه زن و مرد جنگل های هیرکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید | آغاز تا انجام اومااویا
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • زارع پور: بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است