Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت در پایان جلسه هیات دولت در خصوص پرونده الکترونیک سلامت گفت: همانطور که مطلع هستید این پروژه به تکمیل رسید و ان‌شاءالله از دو هفته دیگر با از طریق آنچه که روی صفحه مانیتور و موبایل همه شهروندانی که کد ملی آنها در پرونده ثبت شده ارتباط برقرار خواهیم کرد که خودشان هم بتوانند به پرونده خود دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین در خصوص هزینه دولت برای طرح فشار خون و عدم هماهنگی رسانه‌ای گفت: البته ما هیچ میزانی بیشتر از آنچه بودجه دانشگاه‌ها بود به آنها برای اجرای این طرح پول ندادیم. در دل همان فعالیت‌های معمولی ما در ۴۰ هزار مرکزی که در کل کشور ایجاد شد، با همان بودجه سال  ۹۸ است که در اختیار دانشگاه‌ها بود. خوشبختانه دستاوردهای بسیار خوبی داشتیم. حدود ۳۰ ملیون و ۶۰۰ هزار نفر افرادی بودند که فشارشان کنترل شد. در بین آنها نزدیک ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد جدید پیدا کردیم که اینها به شدت می‌تواند در کاهش عوارض و مرگ و میرهای آتی اثر گذار باشد. 

وزیر بهداشت افزود: ما فشار خون ۲۰ میلیون از ۴۰ میلیون جمعیت ۳۰ تا ۷۰ ساله را قرار بود کنترل کنیم و به ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیدیم. حدود ۱۰ ملیون نفر مواردی بود که قبل از مرحله فشار خون بودند که کل این گروه از این به بعد تحت کنترل قرار خواهند گرفت و با پیامک به مراکز فراخوانده شده و آموزش‌های لازم را خواهند دید. امیدواریم بار زیادی را از نظام سلامت برداریم. 

وی درخصوص اقدامات وزارت بهداشت در حج امسال هم گفت: این موضوع با همکاری هیات پزشکی حج دنبال می‌شود و آمادگی لازم وجود دارد.

نمکی در خصوص قرص لوزارتان گفت: سازمان غذا و دارو در این خصوص اطلاعیه داد. در بازار هیچ دارویی که برای مردم مشکل ایجاد کند، وجود ندارد و قرص لوزارتان موجود در بازار عاری از هرگونه خطر است و جوی که علیه این دارو ایجاد شده بود، جوی کاذب بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنم داروهای مورد مصرفشان در حوزه فشار خون را به هیچ وجه قطع نکنند. در حال حاضر هیچ دارویی که برای مردم کوچکترین مشکلی ایجاد کند، در بازار دارویی کشور وجود ندارد. توصیه می‌کنم عزیزان اطلاعیه‌های سازمان غذا و دارو را مطالعه کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد