Web Analytics Made Easy - Statcounter

حلوایی، با اشاره به استقرار نماینده ستاد بازسازی عتبات عالیات در۱۳ نقطه استان سمنان گفت: حدود ۳۰۰ نفر نیروی همکار به‌صورت مستقیم و افتخاری با ستاد همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «رمضان علی حلوایی» در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با اعلام این مطلب گفت: برای گسترش همکاری‌ها و ارتباطات با عموم مردم و فراهم کردن زمینه ثواب و کار خیر ماندگار برای همه بخش‌ها روستاها نماینده و رابط معرفی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان از فعالیت شش موکب اربعین حسینی این استان همزمان با دهه کرامت در این استان خبر دادوگفت: این موکب ها با همکاری شهرداری در ورودی و خروجی شهرهای این استان به زائران عبوری حرم مطهر حضرت ثامن الحجج (علیه السلام) خدمات ارائه می دهند.

 

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان مفتخر به خدمات رسانی به زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) هستند تصریح کرد: فعالان این موکب ها در دهه کرامت به این زائران خدمات مختلف ارائه می کنند.

 

حلوایی، با بیان اینکه برخی از موکب های اربعین حسینی در استان سمنان اختصاص به زائرانی که از عراق و ... پیاده عازم مشهد مقدس هستند دارد گفت: به این زائران موکب های اربعین خدمات تغذیه، اسکان و حتی استحمام با مشارکت مردم ارائه می کنند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان در ادامه با بیان اینکه در مأموریت اربعین سال گذشته ۳۱ موکب در حوزه تغذیه، فرهنگی، بهداشت و درمان و رسانه‌ای فعالیت داشتند، اضافه کرد: کل جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی استان هشت میلیارد تومان بود که بخش عمده‌ای از آن را کمک‌های غیر نقدی شامل شد.

 

وی با اشاره به اینکه در اربعین سال گذشته ۷۵ دستگاه تریلی کار نقل‌وانتقال کالا و مواد غذایی را به سمت شهرهای مرزی و عراق عهده‌دار بودند، تصریح کرد: در اربعین سال گذشته، یک هزارو100 نفر با حمایت این ستاد ویزای رایگان دریافت کردند و یک هزارو570 خادم نیز در موکب های استان سمنان به زائران اربعین حسینی خدمت ارائه دادند.

 

حلوایی سهمیه موکب‌های استان سمنان در بحث اسکان و پذیرایی ۳۲ هزار نفر اعلام وخاطرنشان کرد: مرز مهران پنج هزار نفر، ۱۰ هزار نجف، ۱۰ هزار نفر در کربلا، پنج هزار نفر اسکان در کاظمین و دو هزار نفر در مسیر کربلا و نجف از خدمات موکب‌های استان بهره‌مند شدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان بابیان اینکه موکب‌های فرهنگی نیز خدماتی را به زائران ارائه می‌دهند، ابراز داشت: میانگین خدمات طی ۱۲ روز اربعین صبحانه ۳۷ هزار نفر و ۳۸ هزار نفر ناهار و ۴۰ هزار نفر شام و میان وعده نیز یک‌میلیون و ۶۰۰ پرس بین زائران اربعین توزیع‌شده است.

 

وی خدمات رسانی به سیل زدگان کشور را از دیگر فعالیت های این موکب ها برشمرد و اظهار داشت: برحسب دستور سردار قاسم سلیمانی موکب‌های اربعین در بحث امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده ورود کردند و استان سمنان نیز مستثنا از این قضیه نبود و ۱۳ موکب به مناطق سیل‌زده کشور اعزام شدند.

 

حلوایی، جمع آوری قریب 30 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی را از فعالیت های این موکب ها برای سیل زدگان بیان کرد و گفت: فعالان این موکب ها در ایام استقرار در مناطق سیل زده روزانه پنج هزار پرس غذا در اختیار سیل زدگان و اعضای ستادهای بازسازی و فعالان این ستادها قرار دادند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان سمنان یادآور شد: این موکب ها در مناطق آق قلا استان گلستان و روستای چم مهر شهرستان پلدختر استان لرستان مستقر و فعالیت داشتند.

 

حلوایی همچنین از رتبه پنجم استان سمنان در کشور در اعزام نیرو جهت بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق خبر داد و گفت: تا کنون بیش از 500 نیرو در بخش های مختلف جهت بازسازی عتبات عالیات به نجف و کربلا اعزام شده است.

 

وی اذعان داشت: مأموریت استان سمنان در بازسازی صحن حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در نجف اشرف به پایان رسیده است و در حال حاضر مساحتی با زیربنای  یک هزارو500 مترمربع در صحن حضرت زینب(سلام الله علیها) کربلا جهت ساخت و ساز در اختیار استان سمنان قرار گرفته است که با کمک های مردمی و نیرو های متخصص اعزامی ساخته شود.

 

وی درخصوص رسالت رسانه‌ها در ترویج و اشاعه کمک به عتبات عالیات، افزود: تبلیغ بیشتر عملکرد ستاد بازسازی عتبات، می‌تواند سبب شود تا مردم از میزان کمک خیران و به خصوص چگونگی صرف آن در این راه خدا پسندانه آگاهی یابند.

 

 

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع شاهچراغ روز حضرت شاهچراغ ع دهه کرامت در فارس حضرت شاهچراغ ع مسجد زلزله مسجدسلیمان خدمات رسانی به سیل زدگان کشور فعالیت موکب های استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان

رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره احتمال وقوع سیل در این استان، بر لزوم آمادگی برای وقوع این پدیده در استان سمنان تأکید کرد. - اخبار استانها -

سمیه جباری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های قابل توجه از امروز تا پنجشنبه ششم اردیبهشت‌ماه 1403، وقوع سیلاب در استان سمنان بیشتر محتمل است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، احتمال بارش باران، رگبار و رعدوبرق، تشدید بارش‌ها در غالب نقاط استان با شدت بیشتر در نواحی شمالی، بارش برف و احتمال کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به احتمال زیاد وقوع سیل در استان سمنان تأکید کرد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب، توصیه می‌شود دستگاه‌های خدمات‌رسان و مردم استان سمنان برای مواجهه با سیلاب آماده باشند.

جباری با تأکید بر لزوم خودداری از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها تصریح کرد: عدم حضور مسافرین و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی رودخانه‌ها در استان سمنان مورد تأکید جدی است.

وی با تأکید بر لزوم عدم عبور شهروندان و مسافران از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی استان سمنان تصریح کرد: آمادگی حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی و همچنین پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی، رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به‌ویژه در مراکز جمعیتی برای کاهش خسارات ناشی از سیل بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان، گفت: "تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب" و "توقف هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های مستعد سیلاب" از دیگر مورد تأکید رئیس ستاد مدیریت بحران و شرایط اضطراری شرکت آب منطقه‌ای سمنان برای مقابله با سیلاب احتمالی در این استان بود.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • نگرانی از فعال شدن کانون گردوغبار در مرکز ایران
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان