Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم ششمین جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی اهل بیت (ع) در مرکز همایش های بین المللی، سالن خلیج فارس تهران برگزار شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این مراسم اظهار داشت: بسیار خوشحال، خرسند و سعادتمند هستم که بار دیگر در جمع دانشجویان و کادر علمی دانشگاه اهل بیت (ع) حضور پیدا می کنم و در یک فرصت ویژه علمی در پایان مقطعی و ورود به مقطعی دیگر و از مرحله ای به مرحله دیگر در جمع شما حضور پیدا کردم، خدواند این توفیق را عنایت کرده و خدا را سپاس می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین «محمدحسن اختری» اظهار داشت: در اثر تلاش ها و پیگیری ها، شاهد رشد و پیشرفت و گسترش دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) هستیم. از این بابت خوشحال و خرسندیم و این را به عنوان توفیقی از طرف خداوند متعال می دانیم. امیدواریم که خداوند توفیقات خود را بیفزاید تا این دانشگاه بتواند جایگاه مناسبی برای پیروان اهل بیت (ع) در جهان امروز را بدست بیاورد که تا آنجا فاصله زیادی است و تلاش بسیار فراوانی نیاز دارد.

وی افزود: از همت، تلاش و سعی همه خدمتگذاران به خصوص ریاست دانشگاه و همه معاونین، مدیران، مسئولان و اساتید علمی دانشگاه تقدیر و تشکر می نمایم. مخصوصاً از برادر بزرگوار حجت الاسلام حاج آقا نواب، دبیر و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) قدردانی می نمایم. کاستی ها و نواقصی در امور خدماتی، فضای علمی و آموزشی وجود دارد. ولی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام مصمم است تا این کاستی ها را برطرف کند و زمینه های بهتر و مساعدتری بوجود بیاورد. در این چند سال تلاش های خوبی صورت گرفته که لازم می دانم از فعالیت ها و مجاهدت های برادر بزرگوار حجت الاسلام دکتر منصور میراحمدی ریاست دانشگاه تقدیر و تشکر کنم که انصافاً در این مدت، توانسته تحول ایجاد کند و حرکت به سوی آینده را سرعت ببخشد که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد؛ هم از ایشان و هم از همه معاونین، مدیران، اساتید محترم و از تلاش های همه دانش آموختگان قدردانی می کنم که ظهور و بروز این زحمات حضور دانش آموختگان در کشورهای خود و به ثمر رساندن آنچه را که در اینجا آموخته اند، است و به فرموده امام علی ابن موسی الرضا (ع) که بیاموزید و به دیگران هم آموزش دهید و به دیگران برسانید تا آنها به معارف مکتب اهل بیت (ع) پی ببرند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به نقض مکرر حقوق بشر از سوی جنایتکاران به ویژه آمریکا، گفت: مسئله حقوق بشر، مسئله بسیار انسانی و همگانی است و اینکه پژوهشگران باید به این مسئله بپردازند که مسئله حقوق بشر در جهان امروز چه جایگاهی دارد؟ آیا حقیقتاً بر طبق اهدافی که برای آن در نظر گرفته شد و همه منشورات بین الملل که تنظیم می شود، آیا به اهداف خود رسیده و به آن عمل می شود؟ این سردمداران حقوق بشر این همه امکانات، پشتیبانی ها و سلاح ها و اموال فراوان خرج می کنند برای آنکه انسانها را به سادگی نابود کنند. جنایاتی که در کشورهای مختلف و در کشورهای اطراف ما رخ می دهد، جای دقت دارد که بیاندیشیم و این مسئله، مسئله ای است که پژوهشگران و اندیشمندان در همه کشورها با آن روبرو هستند.

وی افزود: آنچه که امروز در افغانستان، پاکستان، سوریه، بحرین، یمن، نیجریه و جاهای مختلف دنیا می گذرد با کدامیک از موازین حقوق بشر سازگار است؟ در کشور بحرین، به مردم اجازه یک رای نمی دهند و به خاطر اینکه آنها خواهان یک رای هستند، سرکوب می شوند و آنان را از بین می برند. در افغانستان "طالبان" این جماعت جنابتکار را مسلط کردند و جلسات گفتگو تشکیل می دهند و امکانات به آنها می دهند برای اینکه جنایت کنند. با امکانات فرانسوی ها، انگلیسی ها و آمریکایی ها، با همه حمایت ها و تدابیر آمریکایی صهیونیستی و با دست جلادان آل سعود و آل نهیان هر روز بر سر مردم ستمدیده، بی دفاع و مظلوم یمن بمب می ریزند؛ برای اینکه این مردم می خواهند در کشورشان زندگی کنند. اینهایی که مدعی عدم دخالت در کشورهای دیگر هستند چگونه تفسیر می کنند که کشوری لشگرکشی کند و با هواپیما و توپ و نیروهای ائتلاف، مردمی را نابود کند و بگوید ما از حقوق ملت ها دفاع می کنیم!

حجت الاسلام اختری با اشاره به مظلومیت شیخ زکزکی و شیعیان نیجریه اظهار داشت: در نیجریه شخصی که مورد علاقه و محبت مردم است، خواهان حقوق مردم خود است، چطور او و طرفدارانش را به خاک و خون کشیدند و آن رهبر دینی را که مورد علاقه مردم است چطور در زندان نگه داشتند؟ با اینکه دادگاه حکم آزادی شیخ زکزاکی را صادر کرده است، دولت با کمال بی شرمی و وقاحت بیش از دو سال است که وی را در حبس نگه داشته و هم اکنون مبتلا به چندین بیماری است و اجازه معالجه هم نمی دهند. اجازه نمی دهند که شیخ زکزکی در کشوری دیگر معالجه شود. سازمان های حقوق بشری می گویند ما از حقوق بشر دفاع می کنیم، این جای دقت و توجه دارد.

وی درباره ویژگی اساسی نظام اسلامی ایران گفت: آنچه امتیاز مردم و کشور ماست این است که این کشور در برابر قلدری ها، زورگویی ها و خواسته های غیر انسانی و غیر قانونی آمریکا و طرفتارانش ایستادگی کرده و ایستادگی می کند. همه اینها از برکات وجودی این انقلاب و این نظام است. اینها از برکات انقلاب اسلامی و وجود مبارک امام خمینی (ره) است که این نظام و انقلاب را به وجود آورد، همچنین از برکات وجود مقدس رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) خطاب به دانشجویان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) گفت: امیدواریم که آنچه را که در اینجا از ایستادگی مقاومت و پیشرفت این کشور از عظمت اسلام و انقلاب اسلامی می بینید برای دیگران نقل کنید.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آنچه که مهم است و کشورهای اسلامی به آن نیازمند هستند، بصیرت و آگاهی است. این رسالتی است که انقلاب بر دوش ما گذاشته است. این پیام آگاهی، پیام بصیرت که پیام خدا و پیام پیامبر خداست، پیام نجات بخش انسانها است را باید به دیگران برسانیم و باید مردم را آگاه کنیم.

وی خطاب به فارغ التحصلان دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) گفت: مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مرحله اول متعلق به پیروان اهل بیت (ع) است. در مرحله دوم برای ارتباط با مسلمانان و در مرحله سوم برای غیر مسلمان ها است. این رسالتی که مجمع دارد بر عهده شماست و شما در کشورهای خود این را ابلاغ کنید و این درخواست را از شما دارم که با دانشگاه و با مجمع جهانی اهل بیت (ع) در هر کجا که هستید، مرتبط باشید. این ارتباط علمی و علاقه همکاری را با دانشگاه و مجمع جهانی اهل بیت (ع) حفظ و دنبال کنید. این دانشگاه برای خدمت و تربیت و آموزش کادرهای موثر علمی، فنی و تکنیکی در نظر گرفته شده و امیدواریم در آینده با تأسیس رشته های مختلف دیگر بتوانیم در انجام وظایف خود موفق باشیم. انتظار ما این است که شما به عنوان پیام آوران و سفرای این دانشگاه در کشورهای خود و کشورهای دیگر بتوانید علاقه مندان به علم و دانش را تشویق کنید که بیایند و در کشور جمهوری اسلامی ایران دانش بیاموزند.

وی در ادامه اظهار داشت: در ایران مسئله ارتقا و پیشرفت علمی و رسیدن به قله علم و کمال را مقام معظم رهبری به عنوان اهداف علمی در این کشور در نظر گرفته اند. ایران اسلامی به سوی قله علمی به پیش می رود که الحمدلله با این همه پیشرفت ها و این توانمندی جمهوری اسلامی و به خصوص جوانان مستعد و فرهیختگان کشورمان، توانست از نظر علمی و تکنیکی با ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی ثابت کنند، ایران برای همه جوانان و دانش پژوهانی که در کشور های مختلف علاقمند به تحصیل هستند در این کشور از آنها استقبال شود و زمینه علمی و آموزشی برای آنها فراهم شود.

کد خبر 4663359

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه اهل بیت مجمع جهانی اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است