Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:50:49 GMT

رشد 30 رتبه‌ای در رتبه بندی لایدن

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۵۲۲۸

رشد 30 رتبه‌ای در رتبه بندی لایدن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به رشد مطلوب علمی و پژوهشی دانشگاه، عنوان کرد: یک سال گذشته ۳۶ درصد به لحاظ کمی و ۴۹ درصد به لحاظ کیفی رشد تولیدات علمی داشته‌ایم و اخیراً نیز بر اساس رتبه بندی لایدن ۳۰ رتبه رشد داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر آقاجانی در گردهمایی "ارائه گزارش و تبیین ارتقای سطح مجله UROLOGY JOURNAL در سطح بین‌المللی" با تقدیر از اساتید و اعضای هیأت علمی گروه‌اورولوژی دانشگاه که الگوی مناسبی برای سایر بخش‌های دانشگاه در حیطه آموزشی، پژوهشی و درمانی است، عنوان کرد: برخی معتقدند که برای ارائه کار پژوهشی خوب باید فعالیت‌های درمانی و بالینی را محدود کنیم در حالی که دستاوردهای گروه اورولوژی نمونه‌ای مطلوب برای نقض این مساله است چراکه این گروه با ارائه بهترین خدمات درمانی، بیشترین دستاوردهای علمی و پژوهشی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام بیش از ۱۸ هزار عمل جراحی در بخش اورولوژی بیمارستان لبافی نژاد، گفت: پیشرفته‌ترین اعمال جراحی توسط برترین متخصصین اورولوژی کشور در این بخش انجام می‌شود. که تمام این دستاوردها با برنامه ریزی مناسب امکانپذیر است.

مجلات به سمت درآمدزایی و خودکفایی حرکت کنند

دکتر زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم با اشاره به تلاش دانشگاه برای ایجاد تمایز در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی با توجه به پتانسیل‌ها، گفت: از ۴۱۵ مجله علمی و پژوهشی وزارت بهداشت ۱۰ درصد یعنی حدود ۴۰ مجله مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است که ۳۰ مورد آن به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و تمام هدف ما رشد و ارتقای کیفی آنهاست. در همین راستا امروز ۱۹ مجله از مجلات ما نمایه می‌شود.

وی گروه اورولوژی دانشگاه را از گروه‌های با پتانسیل بالا و تمیز یافته در سطح منطقه دانست و گفت: مجله اورولوژی نیز از موفق‌ترین مجلات ماست که سال گذشته با یک جهش ۸۰ درصدی IMPACT FACTOR آن از ۰.۸۸ درصد به ۱.۴۶ درصد رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه حدود ۱۰۵ مجله اورولوژی در سطح دنیا منتشر می‌شود، گفت: موفقیت مجله UROLOGY JOURNAL گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه آن را به سطح بسیار بالایی رسانده است.

زرقی با اشاره به سطح بندی مجلات علمی پژوهشی دانشگاه عنوان کرد: بر این اساس سهم پژوهشی مجلات متفاوت است. به گونه‌ای که مجلات isi سالانه بودجه‌ای نزدیک به ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند و همچنین برای ارتقای کیفیت مجلات سالانه بیش از ۵۰ کارگاه توانمندسازی از طرف معاونت پژوهشی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سردبیری مجلات علمی پژوهشی باید یک شغل تمام وقت باشد، تصریح کرد: دید جهان نسبت به مجلات بین‌المللی یک نگاه بین المللی است، بنابراین مجلات باید به سمت درآمدزایی حرکت کنند.

این درحالیست که تنها سال گذشته وزارت بهداشت ۶۰ میلیارد تومان برای دسترسی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به مجلات بین‌المللی هزینه کرد.

وی با بیان اینکه باید به سمت ارتقا و تقویت انتشارات مجلات علمی و پژوهش حرکت کنیم، گفت: باید نگاه مجلات ما به سمت درآمدزایی و خودکفایی باشد.

زرقی در پایان گفت: با تمام این پیشرفت‌ها باید بهره و برخورداری دانشگاه علوم پزشکی از انتشار تولیدات علمی در مجلات ارتقای بیشتری پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رتبه بندی لایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی بزرگ تاریخ علم

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردهمایی بزرگ تاریخ علم در دوشنبه ۱۰ اردیبهشت به کوشش انجمن علمی ژرفا برگزار می‌شود. هدف این گردهمایی شنیدن داستان تاریخ علم از زبان دو پژوهشگر سرشناس برای دستیابی به نگاهی صحیح‌تر به تاریخ علم است.

موضوعات گردهمایی
موضوع سخنرانی دکتر شانت باغرام عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف، از انقلاب علمی تا علم مدرن است.
 دکتر امیرمحمد گمینی، عضو هیئت علمی پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران درباره انقلاب علمی و ورود علوم جدید به ایران سخنرانی خواهد کرد.
معرفی مهمانان
امیرمحمد گمینی، عضو هیئت‌علمی پژوهشکده‌ تاریخ علم دانشگاه تهران، فارغ‌التحصیل رشته‌ تاریخ و فلسفه‌ علم از مؤسسه‌ پژوهشی حکمت و فلسفه‌ ایران است.
از او آثاری چون کتاب «دایره‌های مینایی: پژوهشی در تاریخ کیهان‌شناسی در تمدن اسلامی» و کتاب «مواجهه با داروین» منتشر شده است. فعالیت پژوهشی او در زمینه‌ تاریخ نجوم در ایران و جوامع اسلامی است.
همچنین پژوهش‌هایی در زمینه‌ی تاریخ ورود علوم جدید، از جمله درباره‌‌ نظریه‌ تکامل و نجوم کپرنیکی، به ایران در مجلات پژوهشی داخلی و بین‌المللی منتشر کرده است.

شانت باغرام، کیهان­‌شناس و عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف است. وی محقق پسا­دکتری در دانشگاه واترلو، موسسه فیزیک نظری پریمیتر در کانادا و همچنین پژوهشکده نجوم پژوهشگاه دانش‌های بنیادی بوده است.
باغرام برندۀ جایزه ابوریحان بیرونی فرهنگستانِ علوم ایران و جایزۀ مرکز فیزیک نظری عبدالسلام در تریسته ایتالیا شده است. او از سال ۱۳۹۳ در دانشگاه صنعتی شریف مشغول بآموزش و پژوهش است.
زمینه پژوهشی دکتر باغرام کیهان شناسی و مطالعه ساختارهای بزرگ مقیاس کیهانی برای فهم ماده تاریک و انرژی تاریک است.

این برنامه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ در دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده فیزیک، طبقه منفی ۱، تالار جناب برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان تا یکشنبه ۹ اردیبهشت فرصت دارند با تکمیل فرم زیر، در این برنامه عمومی و رایگان شرکت کنند.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe0KHj9EGfrJu-et6NDmgs4v8-prvhjnuJF7uVYXKCYbJrIWA/viewform?usp=sf_link

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد