Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخترع جوان کرمانی گفت: شرایط کاری ام به گونه ای است که در محیط های صنعتی و مردانه بیشتر در رفت و آمد هستم اما وجود چادر باعث شده که اعتماد بنفس بیشتری داشته باشم و با امنیت بیشتری در آن مکانها حضور داشته باشم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ مژده رضایی، مخترع جوان کرمانی است او موفق به اختراع دستگاه آسیاب سایشی و پودرهای نانوذراتی شده است اختراع و طرحی که برتر از تنها نمونه آمریکایی آن در دنیا است، رضایی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن معرفی خود گفت: دارای دکترای شیمی تجزیه هستم و ۹ سال است به عنوان پژوهشگر و مخترع برتر کشوری انتخاب شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی در ادامه به توضیح اختراع خود پرداخت و  گفت: برای اولین بار در کشور موفق به اختراع آسیاب سایشی و پودرهای نانوذراتی شده ام  که می تواند ماده پوشش ضد خوردگی هوشمند ایجاد کند.

این نخبه کرمانی افزود: این دستگاه میتواند با استفاده از محیط خلا یا گازهایی که به دستگاه وصل می شود، تولید نانو ذرات اکسید فلزی را انجام دهد.

رضایی توضیح داد: نانو ذرات‌های ایجاد شده توسط این دستگاه، کاربردهای عظیمی در صنایع نظامی، دارویی، غذایی و صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارد همچنین از جمله قابلیت های این دستگاه این است که سخت ترین عناصر را آسیاب و تبدیل به نانو ذرات می کند.

این مخترع کرمانی در خصوص نمونه های مشابه خارجی محصول اظهار داشت: دستگاه تولید شده داخلی  تنها یک نمونه صنعتی در آمریکا دارد اما تکنولوژی آن با دستگاه ما کمی متفاوت است یعنی در  مقایسه  دستگاه تولید شده ی داخلی دارای مزایای بیشتری است چرا که دستگاه تولید شده ی داخلی  هم در قالب آزمایشگاهی ساخته شده و هم در قالب صنعتی قابل پیاده سازی است اما دستگاه آمریکایی فقط در قالب صنعتی و با حجم بسیاری وسیعی میتواند استفاده شود.

وی با اشاره به مزایای دستگاه ابداعی خود گفت: در صورت تجاری سازی محصول جلوی واردات گرفته می شود و هزینه ها بسیار کاهش می یابند زیرا ما مواد اولیه را در کشور داریم فقط تکنولوژی تبدیل به نانوذرات تا کنون نبوده که در حال حاضر با روشهای ابداعی به یک دانش بومی رسیدیم و به راحتی می توانیم این کار را در کشور خودمان با هزینه های کمتری انجام دهیم.

این بانوی محجبه کرمانی در ادامه در رابطه با نوع پوشش یک زن در محیط های اجتماع گفت: معتقدم چادر می تواند عالی ترین پوشش برای زنان در جامعه باشد چرا که نگاه های بیمار به زن را کم خواهد کرد و می تواند راحتی در محیط کار خاصتا محیط هایی که مرد وجود داشته باشد را برای زنان فراهم کند تا زنان با راحتی و اعتماد بنفس بیشتر برای کار کردن ادامه دهند.

رضایی توضیح داد: شرایط کاری ام به گونه ای است که در محیط های صنعتی و مردانه بیشتر در رفت و آمد هستم اما وجود چادر باعث شده که اعتماد بنفس بیشتری داشته باشم و با امنیت بیشتری در آن مکانها حضور داشته باشم.

این پژوهشگی موفق کرمانی تاکید کرد: چه بسا همیشه گله مند از یک موضوع بوده ام، گاهی آقایان بخاطر خط و خال هایی که شاید بر روی اتومبیل شان بیفتد چادر تهیه کرده و بر روی آن می کشند اما  همسر و دخترشان را رها می کنند، موضوعی که سبب آسیب به جامعه ی کنونی شده است.

مژده رضایی در ادامه به یکی از خاطراتش اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از کشتی سازی داشتم، برای رفتن به عرشه ی کشتی مجبور بودم ارتفاع زیادی را با پله عبور کنم ، چادرم را محکم گره زدم و با وجود سختی عبور از پله ها آن هم با چادر اما  پابرجا قدم برداشتم تا به مقصد برسم و خوشبختانه بدون هیچ حادثه ای از کشتی بازدید کردم این خاطره ای شیرین است که درذهنم ماندگار شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه چهارشنبه در کارگروه پسماند استان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کلی حوزه پسماند عادی و صنعتی و پدیده ریزگردها در استان، عنوان کرد: بکارگیری همیاران محیط زیست در ایام اربعین حسینی (ع) در حفاظت، پیشگیری و فرهنگ‌سازی محیط زیست ضروری است.

وی تاکید کرد: به عنوان یک ضرورت و اقدام اساسی باید تفکیک زباله از مبدأ در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گرفته و سند جامع مدیریت پسماند استان تهیه و مبنای اقدامات آتی قرار گیرد.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام اعلام کرد: در استان روزانه ۷۷۴ تن زباله عادی تولید شده و سالانه ۵۸۷۰ تن زباله صنعتی و ۷۳۰ تن زباله عفونی تولید می‌شود.

هژبری گفت: مکان‌یابی جایگاه پسماند ویژه که از سال ۸۶ شروع شده بود در پایان سال ۱۴۰۲ نهایی شد و ۲ نقطه در استان برای پسماندهای ویژه اختصاص یافته که بایستی زمینه حضور سرمایه‌گذار برای احداث و بهره‌برداری آن‌ها فراهم شود.

کد خبر 6094800

دیگر خبرها

  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • قیمت کولر صنعتی | 2 سال گارانتی | شرایط چک و اقساط
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل