Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مسعود برومند در نشست هم‌اندیشی با پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: هم اکنون حدود ۴۳ پارک علم و فناوری و ۱۹۰ مرکز رشد در کشور فعال است که ۴۲ هزار نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.

وی با تاکید بر افزایش تعداد این مراکز علمی، اضافه کرد: شاغلان پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، با تاکید بر اینکه حمایت بیشتر از پژوهشگران و فناوری از سیاست‌های کلان توسعه آموزش عالی است، تصریح کرد: در همین راستا طرح گرنت فناوری از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم در نظر گرفته شده تا دانشگاه‌ها بتوانند بهتر با پارک‌های علم و فناوری همکاری کنند.

وی ادامه داد: این طرح از خروجی‌های پژوهشی که می‌توانند به فناوری تبدیل شوند، حمایت و پشتیبانی می‌کند.

برومند با اشاره به تدوین آیین‌نامه‌های اجرایی اعتبار پژوهشی (ستاپ)، تصریح کرد: ستاپ در سال گذشته اجرایی نشد ولی مذاکراتی برای اخذ منابع مالی لازم انجام شده است.

وی همچنین با اشاره به بازدید از آزمایشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: این دانشگاه، دانشگاهی توانمند با اعضای هیئت علمی قوی و امکانات و تجهیزات مطلوبی است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری را تولیدات خوبی ارزیابی کرد و افزود: شرایطی که در این دانشگاه وجود دارد، نشان می‌دهد که با همه کاستی و نواقص، کارآفرینان و جوانان خلاق توانسته‌اند محصولات کارآمدی را به بازار عرضه کنند.

وی ادامه داد: گردش مالی ۸ هزارمیلیارد تومانی، حاصل فعالیت ۱۷ ساله مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور است.

کد خبر 4663331 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود برومند وزارت علوم تحقیقات و فناوری پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی

صبح امروز با حضور سید احسان خاندوزی آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو برات الکترونیکی قابلیت توسعه زیرساخت سفته و امکان تامین مالی بنگاه ها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاه‌های فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزار‌های جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکرد‌های کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکرد‌های این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به طراحی تمام فرآیند‌های برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیت‌هایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • دانشگاه محقق اردبیلی میزبان اولین کنفرانس بین المللی موزه