Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@23:00:33 GMT

سفیر انگلیس در آمریکا استعفا می کند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۵۸۸۹

سفیر انگلیس در آمریکا استعفا می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، اسپوتنیک در خبری فوری از تصمیم «کیم دراک» سفیر انگلیس در واشنگتن، برای کناره گیری از این پست خبر داد.

این تصمیم به دلیل حملات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر انگلیس بواسطه انتقادهای دراک از ترامپ اتحاذ شده است.

انتقادهای صریح «کیم دراک» سفیر انگلیس از دولت دونالد ترامپ دولت ترزا می را در تنگنا قرار داده ولی مهمتر از آن نگران درز کردن اطلاعات دیپلماتیک محرمانه و احتمالاً به خاطر بهره برداری های سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ایمیل ها خطاب به اعضای دولت و مقامات ارشد انگلیس نوشته شده بود و دولت بریتانیا معتقد است که افشاگر این مطالب به احتمال زیاد مقامات و سیاستمداران انگلیسی هستند و نه عوامل خارجی.

در همین رابطه، «جیمز اسلک» سخنگوی ترزا می نخست وزیر انگلیس گفت: من هیچ نشانه ای حاکی از دخالت کشورهای متخاصم در این ماجرا ندیده‌ام.

مقامات ارشد دفتر نخست وزیری مسئول انجام این تحقیقات هستند و به گفته اسلک فقط در حالتی که شواهدی حاکی از اقدامات تبهکارانه مشخص شود» از پلیس درخواست خواهد شد در این تحقیقات دخالت کند.

این احتمال وجود دارد که افشاگر این مطالب به نقض قانون اسرار حکومتی متهم شود که مربوط به افشای غیر قانونی مطالب محرمانه است.

جیمز اسلک افزود، نخست وزیر بریتانیا به کیم دراک، سفیر انگلیس در واشنگتن که یک دیپلمات با سابقه است اعتماد کامل دارد ولی با نحوه توصیف او از دولت دونالد ترامپ موافق نیست.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس افزود: یکی از وظایف سفرا ارائه ارزیابی صادقانه و بی پرده» از کشور محل خدمت خود است که لزوماً منعکس کننده دیدگاههای دولت بریتانیا نیست.

در این ای‌میل‌ها که روز یکشنبه در روزنامه بریتانیایی میل آن ساندی منتشر شد کیم دراک سیاست دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را «نامنسجم» توصیف کرد و گفت ترامپ ممکن است به «روس های حیله گر» مدیون باشد. او همچنین افزود: «بعید می دانم که این دولت هیچگاه درآینده کارآمد باشد.»

کیم دراک در بخش دیگری از ای میل های خود گفت: «ما واقعاً معتقد نیستیم که این دولت در حد قابل توجهی نرمال تر شود؛ کارآمد تر شود؛ قابل پیش بینی تر شود، اختلاف نظر در آن کمتر شود و یا در زمینه دیپلماسی کمتر ناآزموده و بی منطق باشد.»

این ای میل ها مربوط به سال ۲۰۱۷ تاکنون است. کیم دراک ازسال ۲۰۱۶ سفیر انگلیس در واشنگتن بوده است.

کد خبر 4663421 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: انگلیس ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ کناره گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجتبی امانی با حسین امیرعبداللهیان دیدار و تبادل نظر کرد.

مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل مأموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به تسریع در این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به نظر می‌رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

کد خبر 749961

دیگر خبرها

  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • تمایل شدید محافظه کاران انگلیس برای فاصله گرفتن از سوناک
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • خطر شورش‌های درون حزبی بیخ گوش نخست وزیر انگلیس
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد