Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@16:13:02 GMT

دانش آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی هدایت شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۷۳۵۴

دانش آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی هدایت شوند

اولاد قباد گفت: باید دانش آموزان به سمت و سوی رشته‌های فنی و مهارتی هدایت شوند و رسالت دولت هم بازارآفرینی و بازاریابی در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « فریده اولاد قباد» امروز (19 تیر) در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مراکز آموزشی خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیلی خوشحال شدم از اینکه ظرفیتهای بسیار خوبی از نظر فضای آموزشی و جذب دانشجو در خراسان جنوبی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: اما دغدغه‌هایی همچون تخصیص کم اعتبارات سازمان برنامه و بودجه به استان خراسان جنوبی است که باید در کمیسیون مجلس پیگیری کنیم تا به صورت کامل پرداخت شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال 98 انقباضی است، تاکید کرد: امیدواریم در حوزه آموزش عمومی با کمک به تامین منابع انسانی مدارس، تامین منابع مالی و توسعه فضاهای آموزشی بتوانیم گام‌های خوبی برای دانش آموزان برداریم.

 

اولاد قباد به بازدید از مراکز فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و ادامه داد: باید دانش آموزان به سمت و سوی رشته‌های فنی و مهارتی سوق دهیم و در بخش زنان این مهم بسیار می‌تواند به سهم زنان در تولید ناخالص داخلی کشور کمک کند و رسالت دولت هم بازارآفرینی و  بازاریابی در این حوزه است.

 

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به همراه معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز وارد بیرجند شدند و از دانشگاه بیرجند، پیام نور خراسان جنوبی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، دانشگاه صنعتی بیرجند، دانشگاه آزاد اسلامی، پارک علم و فناوری و اراده کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بازدید کردند

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت رئیس قوه قضاییه مسجد آذربایجان غربی روزنامه دهه کرامت در فارس کانون های مساجد حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع رشته های فنی و مهارتی توسعه فضای آموزشی سفر به خراسان جنوبی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۷۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری