Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیأت آمریکایی در این بیانیه افزایش سطح غنی‌سازی ایران را «مایه نگرانی شدید» توصیف و ادعا کرده است که ایران «هیچ دلیل معتبری» برای این کار ندارد.

هیأت آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر ادعای آمادگی برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران را تکرار کرد و اقدامات تازه ایران برای کاهش تعهد به برجام را «باج‌خواهی» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) اقدامات ایران برای کاهش تعهد به توافق هسته‌ای را «باج‌خواهی» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بخشی از این بیانیه آمده است: «توسعه برنامه هسته‌ای ایران، تلاشی روشن برای اخاذی از جامعه بین‌الملل است... خطرپذیری و تاکتیک‌های باج‌خواهی، برای ایران کاهش تحریم به ارمغان نخواهد آورد.»

این بیانیه سپس ادعا کرده است: «مسیری که رژیم در پیش گرفته است، تنها به تعمیق انزوا و افزایش خطراتی که با آن روبروست، منتج می‌شود... ایالات متحده تصریح کرده که آماده مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران است و احتمال عادی‌سازی کامل روابط را پیش می‌نهد.»

هیأت آمریکایی در این بیانیه افزایش سطح غنی‌سازی ایران را «مایه نگرانی شدید» توصیف و ادعا کرده است که ایران «هیچ دلیل معتبری» برای این کار ندارد. واشنگتن همچنین از ایران خواسته «فورا» برنامه هسته‌ای خود را به عقب بازگرداند./ فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است

کودکان بومی اوکراین همیشه حاضر نیستند اوکراین را دوست داشته باشند، حتی در آن سوی اقیانوس. ویکتوریا اسپارتز، تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره ایالات متحده که در اوکراین به دنیا آمده است، با تخصیص کمک به کی یف مخالفت کرد. 

آسوشیتدپرس با استناد به منابع خود گزارش داد این نماینده کنگره از همکارانش خواست که به جای عملیات خارجی، کنترل بهتری بر سرمایه‌های آمریکایی داشته باشند. اکنون هر دو بخش کنگره آمریکا (سنا و مجلس نمایندگان) بیشتر مشغول آماده سازی و واگذاری بسته کمکی که اخیرا برای اوکراین تصویب شده، هستند.

اسپارتز برای تأکید بر تمرکز خود بر مسائل آمریکا اخیراً اظهار داشت که برای محافظت از مردم آمریکا احساس "مسئولیت" می‌کند. این سیاستمدار در تفسیر خود درباره وضعیت کنونی تاکید می‌کند که امنیت مرز‌های خارجی باید اولویت بالاتری برای کنگره باشد.

او اخیرا گفته ظاهراً باید همیشه از اوکراین حمایت کند. اما این درست نیست، زیرا او معتقد است که ۶۱ میلیارد دلار اختصاص داده شده به اوکراین هدر خواهد رفت.

قانونگذاران واشنگتن به تازگی بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند. ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند ایالات متحده در حال آماده سازی یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار برای اوکراین است. این بسته کمک‌های نظامی نخستین بخش از لایحه کمک‌های تخصیص یافته از سوی کنگره به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به کی یف است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟