Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه اصفهان با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در قالب یک قرارداد پنج ساله با هدف حمایت از محققان در سال ۹۴ منعقد و امروز چهارشنبه مفادی به عنوان متمم در چهار ماده و پنج بند به آن اضافه و امضا شد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: امروز در برخی از مفاد این تفاهم‌نامه بازنگری و بخش‌های جدید مشتمل بر حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و رساله‌های دکترا به آن اضافه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی مؤمنی با بیان اینکه تفاهم‌نامه نخست در سال ۹۴ فقط برای حمایت از طرح‌های پسا دکترا در قالب پرداخت حقوق ماهیانه بود، افزود: تا کنون ۱۶ طرح پسا دکترا از دانشگاه اصفهان در قالب این تفاهم‌نامه از حمایت صندوق پژوهشگران و فناوران کشور برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: با اضافه شدن مفاد جدید به این تفاهم‌نامه، از این پس اگر طرح‌های تحقیقاتی و رساله‌های دکترا مورد داوری دانشگاه اصفهان قرار گرفتند، صندوق پژوهشگران و فناوران کشور آن داوری را مقبول می‌داند و بر آن اساس اقدام می‌کند.

مؤمنی با اشاره به اینکه این کار باعث تسهیل و تسریع در رسیدگی به طرح‌های متقاضی استفاده از خدمات صندوق پژوهشگران و فناوران کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: نحوه حمایت از طرح‌های تحقیقاتی و رساله‌های دکترا، پرداخت مبلغی به عنوان پژوهانه است.

وی با بیان اینکه مقدار پژوهانه بسته به نوع طرح، متفاوت است، اضافه کرد: تأمین منابع مالی، نیاز اصلی در کارهای تحقیقاتی است و دانشگاه اصفهان تلاش می‌کند تا به روش‌های مختلف این کار را انجام دهد.

مؤمنی، اجرای برنامه‌هایی مانند طرح تحول و استفاده از مشارکت بخش خصوصی و صنایع را از جمله این راهکارها عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه اصفهان از سال ۸۲ تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان حمایت از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران دریافت کرد.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از سال ۱۳۸۲ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد. بیشتر فعالیت‌های این صندوق، حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسادکترا، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه (گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری است.

دانشگاه اصفهان ۱۶ هزار دانشجو و ۶۵۰ نفر عضو هیأت علمی دارد و یکی از پنج دانشگاه برتر کشور است.

۳۰۱۱/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک

ده‌ها دانشجوی طرفدار فلسطین از دانشگاه مستقل مکزیک که بزرگترین دانشگاه این کشور است، روز پنجشنبه در اعتراض به تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه و در همبستگی با تظاهرات دانشجویان در ایالات متحده در مکزیکوسیتی اردو زدند.

به نقل از اروپ ۱، آنها با شعار «زنده باد فلسطین آزاد» از دولت خود خواستند تمام همکاری‌های دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را متوقف کند. معترضان مقابل ساختمان دانشگاه در مکزیکوسیتی چادرها و پرچم‌های فلسطین را برپا کردند و شعار «زنده باد فلسطین آزاد» و «از رودخانه تا دریا، فلسطین پیروز خواهد شد» سر دادند.

والنتینا پینو، ۱۹ ساله که در دانشکده فلسفه و ادبیات تحصیل می‌کند، گفت: ما اینجا هستیم تا از فلسطین، مردم فلسطین، اردوگاه‌های (دانشجویی) در ایالات متحده حمایت کنیم.

خیمنا روزا، ۲۱ ساله امیدوار است که ابتکار عمل آنها اثر موجی ایجاد کند و به سایر دانشگاه‌های کشور گسترش یابد.

از ۱۸ آوریل، دانشگاه‌های آمریکا صحنه جنبش دانشجویی برای حمایت از نوار غزه در مقابله با جنگ رژیم صهیونیستی بوده است. این جنبش سپس به دانشگاه‌های چندین کشور مانند فرانسه، انگلستان، آلمان، کانادا و هند و اکنون مکزیک گسترش یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • اصفهان،میزبان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • اصفهان، میزبان نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک