Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام خاتمی، گفت: در طول تاریخ استعمارگران با ورود به هر کشوری تلاش کردند که فرهنگ آن کشور را مورد هجوم قرار می دهند تا فاصله ای بین ریشه تاریخی شان ایجاد کنند ولی ملتی که از ریشه خود آگاه باشد، تحت چیرگی قرار نمیگیرند و تسلط پذیر نخواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امروز ۹ تیر ۹۸ افتتاحیه نخستین واحد استانی پارک علم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی ، با حضور مدیران کشوری و استانی درجهاد دانشگاهی زنجان  برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی، درافتتاحیه ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی گفت: در طول تاریخ استعمارگران با ورود به هر کشوری تلاش کردند که فرهنگ آن کشور را مورد هجوم قرار می دهند تا فاصله ای بین ریشه تاریخی شان ایجاد کنند ولی ملتی که از ریشه خود آگاه باشد، تحت چیرگی قرار نمیگیرند و تسلط پذیر نخواهند بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های فراوانی برای رسیدن به اهداف خود انجام داد، ایرانیان ریشه و هویت تاریخی طولانی با سابقه هشت هزار ساله دارند.

 

این مقام مسئول با اشاره به پیشرفت کشور برای رفع عقب ماندگی خاطر نشان کرد: برای رفع عقب ماندگی باید راه میانبری را انتخاب کردکه از جمله راه میانبر، ایجاد رشته های علوم دانش بنیان است و بعد با نگاهی به پیشینه تاریخی میتوان گام های بلندی را دراین ارتباط برداشت.

 

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه امروز ایران در دانش هسته ای  و نظامی مقتدر شده است، بیان داشت: هم اکنون جهان نیز به این موضوع پی برده است که استعداد های لایق و توانمندی درکشور ایران وجود دارد دربیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، دانشمندان و جوانان را برای توسعه و  پیشرفت مخاطب قرار داده است.

 

وی در ادامه افزود: دشمن باهمه توان، بارها اقداماتی را برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته است اما طی ۴۰ سال اخیر منجر به تحقیر شدن امریکا شده است.

امام‌جمعه زنجان شعار مرگ‌بر امریکا را منخصر در ایران ندانست و گفت: در حیاط خلوت امریکای لاتین این شعار را بر زبان جاری میکنند.

 

حجت الاسلام علی خاتمی، در پایان افزود: امروز جنگ‌، جنگ اراده هاست  که باید توسط جوانان غیور این مرزو بوم ادامه یابد.

 

فتح الله حقیقی، جهاد دانشگاهی را تنها مرکز دانشگاهی کاربردی دانست وافزود: جهاد دانشگاهی تنها مرکز دانشگاهی کاربردی است که اولین مرکز ناباروری از نظر علم تکنولوژی در صنایع پزشکی هایتک  توسط این نهاد انجام شده است.

 

استاندار زنجان ، پشت میز نشینی را از بزرگترین مشکلات کشور دانست و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات کشور پشت میز نشینی است دراین راستا باید اقداماتی انجام دهیم که این فرهنگ غالب درکشور نسبت به اشتغال تغییر کند.

 

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت:  کشور ایران از نظر اقتصادی مبتنی بر فناوری اطلاعات است که جایگاه برتر در دنیا ودرمنطقه اول است.

 

استاندار زنجان با بیان اینکه تبدیل مسائل اجتماعی به ثروت کار سختی محسوب میشود، اظهار داشت: برای تبدیل مسائل اجتماعی به ثروت بایستی کیفیت به کمیت تبدیل شود ودر عین حال ثروت سازی از مسائل فرهنگی و اجتماعی اقدام بسیار برجسته ای است که تبدیل آن به فرهنگ غالب ، کار دشواری است؛ باید به این باور رسید که از مسائل اجتماعی هم میتوان ثروت تولید کرد‌.

پایان پیام/585

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت شیراز دهه کرامت در فارس آیت الله حسینی شاهرودی زلزله مسجدسلیمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع شاهچراغ روز حضرت شاهچراغ ع جهاد دانشگاهی زنجان دانش هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۹۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین‌المللی فرصت‌های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: اکنون حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درباره گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: اکنون به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

رضایی‌فر ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر گفت: اکنون به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر