Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اجرای نمایش "در اتاق باد می‌وزد" در تماشاخانه هامون، انتشار فراخوان آثار نمایشی برای اجراهای سالانه تماشاخانه ایران‌تماشا و آغاز اجراهای خیابانی در شهر تبریز و استقبال از جشنواره تئاتر رضوی از جمله مهمترین رویدادهای تئاتر در اواخر هفته جاری هستند. تاریخ انتشار: 22:00 - 19 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۱۹۹۱

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، هفته جاری عرصه هنر‌های نمایشی و تئاتر با رویداد‌های متنوعی روبرو است که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به تمدید مهلت ارسال آثار نمایشی به جشنواره تئاتر مریوان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین اجرای نمایش "در اتاق باد می‌وزد" در تماشاخانه هامون، انتشار فراخوان آثار نمایشی برای اجراهای سالانه تماشاخانه ایران‌تماشا و آغاز اجراهای خیابانی در شهر تبریز و استقبال از جشنواره تئاتر رضوی از جمله مهمترین رویدادهای تئاتر در اواخر هفته جاری هستند.

فرصت ارائه اثر به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تا ۲۵ تیر

گروه‌های متقاضی شرکت در چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان تا ۲۵ تیر تنها یک هفته دیگر برای حضور در این جشنواره فرصت دارند. چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی)، دربردارنده بخش‌های مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی) و پژوهش و کارگاه‌های آموزشی است. هرچند این جشنواره با موضوع آزاد برگزار می‌شود، اما برگزارکنندگان آن بر چند محور تاکید دارند. موضوعاتی مانند وفاق و انسجام اجتماعی، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر حفظ جنگل‌ها)، ترویج هنر دینی و آموزش مفاهیم ارزشی و شناسایی استعدادها با تأکید بر زندگی و سیره پیامبر گرامی اسلام (ص)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها و آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها، از جمله محورهای مورد تاکید این جشنواره است.

در جشنواره چهاردهم، بخش مسابقه ایران به صورت رقابتی برگزار می‌شود و تنها آثاری می‌توانند در این بخش شرکت کنند که تا پیش از مهلت ارسال آثار، حداقل پنج اجرای عمومی را پشت سر گذاشته باشند.
آثار متقاضی حضوردر بخش دیگرگونه‌های اجرایی می‌بایست صرفاً برای اجرا در جشنواره چهاردهم تولید شده باشند.

بخش نمایش‌های آیینی و سنتی به صورت رقابتی برگزار می‌شود و بر اساس انتخاب هیأت داوران در هر کدام از بخش‌های تحقیق و پژوهش آیین‌ها، کارگردانی، طراحی فضای نمایشی و موسیقی به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

مسابقه تئاتر ملل نیز به صورت رقابتی برگزار می‌شود و گروه‌های نمایشی ایرانی هم می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این بخش به دبیرخانه ارسال کنند. در بخش تئاتر کودک و نوجوان دبیرخانه جشنواره، پذیرای نمایش‌های تولید شده متقاضیان خواهد بود که به صورت نسخه تصویری ارائه شوند.

در بخش مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی) ستاد برگزاری جشنواره در نظر دارد با هماهنگی دبیرخانه جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی و رایزنی با دبیران
جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی کشور، از میان آثار معرفی شده، از پنج اثر برتر نمایش خیابانی دعوت و دو اثر برتر را به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی کند.

مهلت ارسال لوح فشرده آثار بخش مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، آیینی و سنتی، تئاتر ملل، کودک و نوجوان و اصل پژوهش‌ها (مقالات تخصصی) تا بیست و پنجم تیر ۱۳۹۸ است. چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) با دبیری فاتح بادپروا یکم تا پنجم شهریور ماه در شهر مریوان برگزار می‌شود.

«در اتاق باد می وزد» به تئاتر هامون می‌آید

نمایش «در اتاق باد می وزد» به کارگردانی سجاد تابش در تئاتر هامون به صحنه می رود. «در اتاق باد می وزد» این اثر به کارگردانی سجاد تابش و تهیه کنندگی خیام وقار کاشانی از ابتدای مرداد ماه در تئاتر هامون صحنه می رود.

سجاد تابش پیش از این نمایش «کنترباس» را در عمارت روبه رو به صحنه برد.

نمایش «در اتاق باد می وزد» نوشته ی امیر نجفی است و در بیست‌ویکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی لوح تقدیر بهترین متن را گرفت و در حال حاضر تمرین های خود را برای اجرا در تئاتر هامون، پشت سر می گذارد.

سجاد تابش، بازی در نمایش های احساس آبی مرگ، جشن بیخودی، خانه آقای کرمی، وچند داستان دیگر، رویای یک شب نیمه تابستان، شب دشنه های بلند و فیلم‌های سینمایی: عصبانی نیستم، من دیگو مارادونا هستم، لانتوری و ... را در کارنامه‌ی هنری خود دارد.

بازیگران این اثر نمایشی که قرار است از ابتدای مرداد ماه روی صحنه برود، به زودی معرفی می شوند.

فراخوان آثار نمایشی برای اجراهای سالانه تماشاخانه ایران‌تماشا

تماشاخانه ایران‌تماشا برای پذیرش اجراهای سالانه در این مجموعه فراخوان داد. تماشاخانه ایران‌تماشا با هدف حمایت از اجرای عمومی آثار نمایشی در جدول اجرا‌های سالانه خود از گروه‌های تئاتری دعوت به همکاری می‌نماید. تمامی گروه‌های فعال هنر‌های نمایشی می‌توانند در این فراخوان شرکت کرده و در صورت پذیرش تولیدات خود، در جدول سالانه این تماشاخانه در نوبت اجرای عمومی قرار بگیرند.

هیات بررسی و انتخاب آثار این فراخوان با مطالعه و ارزیابی پیشنهاد‌های اجرایی ارسال شده برای این فراخوان، نمایش‌های منتخب برای اجرای عمومی در این مجموعه را معرفی خواهد کرد.

گروه‌های نمایش علاقه‌مند به شرکت در این فراخوان می‌توانند آثار پیشنهادی را به صورت مکتوب و در قالب شرح ایده و مختصات اجرایی تولیدات خود (حداکثر در ۲ صفحه A۴) به دبیرخانه این مجموعه ارسال کنند. همچنین لازم است گروه‌های نمایش در پیوست با طرح و ایده پیشنهادی خود، شرحی از سوابق فعالیت‌های پیشین خود را به دبیرخانه ارسال نمایند.

مهلت ارسال طرح‌های پیشنهادی از زمان انتشار این فراخوان تا ۱۵ مرداد ۹۸ تعیین شده است.

تبریز با اجراهای خیابانی به استقبال جشنواره تئاتر رضوی می رود

چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی؛ مرداد ۹۷ چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی در تبریز افتتاح خواهد شد؛ از این رو دفتر دبیرخانه چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی برنامه های متعددی را برای این جشنواره در نظر دارد.

به گزارش دبیرخانه این جشنواره اجرای تئاتر‌های خیابانی با موضوع رضوی در نقاط گردشگری و پربازدید تبریز از جمله برنامه‌هایی است که توسط دفتر تئاتر خیابانی انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

این اجرا‌ها از ۲۱ تیر ماه و همزمان با میلاد مسعود امام رضا (ع) در تبریز و به طور چرخشی اجرا خواهند شد. برنامه این اجرا‌ها به زودی از طریق روابط عمومی چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی اعلام خواهد شد. گفتنی است چهاردهمین جشنواره تئاتر رضوی ۶ لغایت ۹ مرداد در تبریز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تماشاخانه ایران تماشا تماشاخانه هامون جشنواره تئاتر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و همچنین تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.  
نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور که از ۲۹ فروردین در تالار اصلی با ظرفیت ۵۷۹ مخاطب و قیمت بلیت۳۰۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۳ هزار و ۴۱۵ مخاطب (با احتساب بلیت تمام‌بها، نیم‌بها، تخفیف‌دار و مهمان) توانست به فروشی معادل ۷۸۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «روال عادی» به کارگردانی کیارش رُست که اجرای خود را از ۳۰ فروردین در تالار چهارسو، با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۸ اجرا و میزبانی از ۶۰۴ مخاطب توانست به فروشی معادل ۸۴ میلیون و ۲۷۶ هزار تومان برسد.  
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطایی فر که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار چهارسو با ظرفیت۱۳۲ نفر و قیمت بلیت۱۸۰ هزار تومان آغاز کرده است، با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۱۱۰ مخاطب، توانست به فروشی معادل ۱۵۵ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «آن بُرد» به کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی ساعت ۱۸ با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۷۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۶ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۳۹۶ مخاطب، فروشی معادل ۲۱۲ میلیون۲۹۶ هزار تومان داشته است.  
نمایش «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی نیز که اجرای خود را از ۲۳ فروردین در تالار قشقایی، با ظرفیت ۹۶ نفر و قیمت بلیت۱۴۰ هزار تومان آغاز کرده است، با ۱۴ اجرا و میزبانی از ۱ هزار و ۲۰۵ مخاطب به فروشی معادل ۱۳۸ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «آبی گونه» به کارگردانی کاوه مهدوی که از ۲۳ فروردین در تالار سایه با ظرفیت ۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزار تومان اجرای خود را آغاز کرده است،‌ با مجموع ۱۴ اجرا و میزبانی از ۵۱۶ مخاطب به فروشی معادل ۵۳ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان دست پیدا کند. 
نمایش «کان لم یکن» به کارگردانی سید علی موسویان که از ۲۶ فروردین در تالار سایه با ظرفیت صندلی۷۲ نفر و قیمت بلیت۱۵۰ هزارتومان روی صحنه رفته است، با ۱۲ اجرا، ۳۰۲ مخاطب جذب کرده و به فروشی معادل ۲۷ میلیون و ۵۱۹  هزار تومان دست یافته است. 
نمایش «نظام ابن عربی» به کارگردانی یاسمین عباسی که از ۲ اردیبهشت‌ماه در کارگاه نمایش با ظرفیت صندلی ۲۶ نفر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزارتومان به صحنه رفته است، با ۶ اجرا میزبان ۱۲۳ مخاطب بوده و به فروش ۹ میلیون و ۹۰ هزار تومان دست پیدا کرده است.    
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «سلطان عمرا بمیرد» به کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی که از ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳به صحنه رفته است؛ چهارمین اجرای خود را پشت سر گذاشت و در مجموع، میزبان ۱۵۷ تماشاگر بوده است. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۱۰۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری،  مبلغ  ۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان فروخته است. 
همچنین نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان نیز که اجرای خود را از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ آغاز کرده است؛ با ۱۵ اجرا توانسته است ۴۹۸ تماشاگر را به تماشاخانه سنگلج جلب کند. این نمایش با احتساب بلیت‌های تمام بها، نیم بها، میهمان و تخفیف دار با بلیت ۸۰ هزار تومانی و ظرفیت سالن۲۳۶ نفری، توانسته مبلغ  ۲۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بفروشد.  
در تالار هنر، نمایش«انگشتر اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی که از ۳ اسفندماه ۱۴۰۲ با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۶ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانست ۶۰۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۴۴ میلیون و ۱۲۱ هزار تومان دست پیدا کند.    
 
همچنین نمایش «آکادمی پرندگان» به کارگردانی حسین مزینانی که از ۲۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری به صحنه رفته است؛ با ۱۵ اجرا و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان، توانسته ۷۶۱ تماشاگر را جلب کند و به فروش ۵۰ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان دست پیدا کند.  
 
نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» به کارگردانی داود زارع که ۷ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر با ظرفیت ۲۴۴ نفری انجام شد، با ۱ اجرا و قیمت بلیت ۸۰ هزارتومان، توانست ۲۴۴ تماشاگر را به سالن جلب کند و به فروش ۱۹ میلیون و ۸۸۸ هزار تومانی برسد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی