Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نوبت دوم روز نخست همایش فرمانداران سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد گفت: امنیت انتخابات موضوعی جدای از امنیت در طول سال نیست و وابسته و متأثر از بقیه روندها است.

وی ادامه داد: قاعده‌ای در جهان وجود دارد که گفته می‌شود که اگر در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، می‌توانیم آینده را بر اساس خواست و منافع خودمان تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: بر آوردهایی که صورت می‌گیرد، برای این است که ما بدا نیم که ممکن است در سال آینده چه اتفاقی بیفتد؛ اما نه صرفاً برای اینکه که بدانیم چه اتفاقی می‌افتد، بلکه برای این است که چه کار کنیم احتمالات بر خلاف منافع ملی و امنیت کشور رخ ندهد.

ذوالفقاری در ادامه سناریوهای محتمل برای سال ۹۸ و شرایط برگزاری انتخابات را تشریح و تدابیر لازم‌الاتخاذ در صورت وقوع هر یک از این شرایط را تبیین کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل روند تخلفات و جرایم انتخاباتی به عنوان زمینه تحریک پذیری‌های مخرب، خطاب به فرمانداران گفت: در بحث انتخابات از همین الان اعلام موضوع کنید و قاطعانه اعلام کنید که ما قانون را اعمال می‌کنیم.

معاون انتظامی و امنیتی وزیر کشور تاکید کرد: باید به گونه‌ای اعلام موضع و عمل کرد تا همه بدانند که وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، بدون ملاحظه با تخلفات و جرایم انتخاباتی برابر قانون برخورد می‌کنند.

ذوالفقاری افزود: دستورالعمل امنیت انتخابات برای فرمانداران فرستاده می‌شود، بومی سازی کنید و متناسب با اقتضائات شهرستان خود در دستور کار قرار دهید.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در چارچوب قوانین، جرایمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد، با هماهنگی دادستانی با آن برخورد می‌شود، چه انتخاباتی و چه غیر انتخاباتی، اما؛ نباید فراموش کرد که مساله مهم، مدیریت فضای مجازی است و باید حداکثر استفاده از این ظرفیت و فرصت صورت پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت کنترل جرایم عمومی و تأثیر آن بر ذهن و روان مردم و همچنین امنیت انتخابات تاکید کرد: جرایم مهمی که واقع می‌شود تا حصول نتیجه باید در دستور کار شوراهای تأمین قرار گیرد و از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های مسئول و نهادها و سازمان‌ها و مشارکت مردم در جهت افزایش ضریب امنیت کشور استفاده و به نیروی انتظامی در تأمین امنیت کمک شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است

محمدجواد مرادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص انتشار کلیپی در فضای مجازی که در آن از یک دستگاه آمبولانس در شیراز برای تولید محتوای سرگرم‌کننده استفاده شده بود گفت: فیلمی که در ۲۴ ساعت گذشته در فضای مجازی وایرال شده، در حقیقت مربوط به یک ماه پیش است و همکاران در حال بررسی هستند که آیا این اقدام با هماهنگی یا بدون هماهنگی صورت گرفته است.

رئیس مرکز اورژانس فارس در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که استفاده شخصی از اموال دولتی آن هم توسط یک بلاگر و در چنین سطحی چه با هماهنگی و چه بدون هماهنگی آیا تخلف نیست، گفت: طبق قانون هر گونه استفاده رسانه‌ای از اموال دولتی منوط به اخذ مجوز حراست، روابط عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و استفاده از آمبولانس در هر رسانه‌ای نیازمند هماهنگی با مراجع مربوطه است.

وی در توضیح خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آمبولانس مرکز اورژانس در چارچوب کارکرد رسانه‌ای استفاده نشده بلکه توسط یک بلاگر و برای تبلیغات خیابانی مورد سو استفاده قرار گرفته است، گفت: به هر حال فعالیت یک بلاگر هم اگر در فضای رسمی و قانونی انجام شود در چارچوب رسانه تعریف می‌شود اما به محض محرز شدن تخلفات، موضوع در قالب استفاده غیرمناسب از اموال دولتی توسط مراجع ذیصلاح پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6097441

دیگر خبرها

  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولیدکنندگان محتوای مبتذل
  • طرح عملیاتی پلیس برای برخورد با تولید کنندگان محتوای مبتذل