Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@22:51:19 GMT

توصیه‌های غذایی و بهداشتی به زائران حج

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۰۵۰۶

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر حجت‌اله روستا، با بیان اینکه کاروان‌های زائرین بیت الله الحرام وارد مدینه منوره می شوند اظهارداشت: همه افراد رعایت دستورهای ساده بهداشتی را بر اساس تجربه یا آموزش یاد گرفته عمل ‌کنند.

وی افزود: زائرین برای جلوگیری از بیماری و انتشار آن باید نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های تاکید شده توسط پزشکان را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه گفت: زائرین باید به این نکته توجه داشته باشند که شست‌ و شوی مکرر دست‌ها در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی، گوارشی و بیماری‌های دیگر ضروری است.

روستا اظهار کرد: رعایت نکاتی مثل کوتاه نگهداشتن ناخن‌ها، نظافت و شست‌وشوی پاها، استحمام روزانه، نظافت لباس برای حفظ تندرستی زائرین در زمان حج بسیار الزامی بوده و رعایت این اصول به سلامت این افراد در زمان حج کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: زائرین در هنگام استحمام باید مراقب لیز خوردن خود باشند، زیرا ممکن است باعث صدمات قابل توجهی‌شوند.

رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مدینه با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم تغییر عادات غذایی در زمان حج است، گفت: زائرینی که تحت رژیم غذایی خاص هستند نباید برنامه غذایی را تغییر دهند، همچنین از تهیه غذا از بیرون از کاروان یا نگه‌داشتن آن در اتاق خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: توصیه های غذایی و بهداشتی زائران حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز از احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج بلوار خلبان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حسین حسین‌پور امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام آغاز اعزام حجاج به سرزمین وحی و در راستای تکمیل زیرساخت پارک‌ها و اماکن عمومی سطح منطقه، عملیات احداث یک باب سرویس بهداشتی در پارک حجاج واقع در بلوار خلبان به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تأمین دسترسی به سرویس‌های بهداشتی از جمله ضرورت‌های مورد نیاز هر منطقه است، افزود: همکاران معاونت خدمات شهری و فضای سبز منطقه همواره تلاش دارند تا نسبت به رفع نواقص سرویس‌های بهداشتی واقع در بوستان‌های سطح منطقه اقدام کنند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز خاطرنشان کرد: مساحت این سرویس بهداشتی ۱۲۰ مترمربع و دارای ۱۲ چشمه است.

کد خبر 751438

دیگر خبرها

  • جزئیات زمان اعزام زائران حج تمتع کرمانشاه
  • احداث سرویس بهداشتی در پارک حجاج تبریز
  • احداث سرویس بهداشتی پارک حجاج تبریز
  • زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد
  • قصه زندگی با بودنش آغاز می‌شود + فیلم
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی