Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:16:10 GMT

سرمایه گذاری صنعتی در محلات ۳۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۱۴۸۳

سرمایه گذاری صنعتی در محلات ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۱۰۶ هزار میلیارد ریال بهار امسال در بخش صنعت این شهرستان سرمایه گذاری شده در حالی که این شاخص در سه ماه نخست پارسال ۳۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

«رضا ملکی» اظهار داشت: این حجم از سرمایه گذاری صنعتی زمینه اشتغال ۲۸ نفر را در محلات فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: چهار پروانه بهره برداری در سه ماه نخست امسال در زمینه فرآوری سنگ در این شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات عنوان کرد: ۱۵ جواز تاسیس بهار امسال در این شهرستان صادر شد که برآورد سرمایه گذاری این واحدها ۲ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال است.

ملکی گفت: مهمترین جوازهای صادر شده در زمینه فرآوری سنگ، تولید کاغذ از سنگ، تولید ماشین آۀات فلزی و مواد شیمیایی است که با بهره برداری از آنها ۳۶۸ شغل فراهم می کنند.

وی افزود: شمار جوازهای تاسیس صادره بهار امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: یک شهرک صنعتی، یک ناحیه و ۲ قطب صنعتی در محلات وجود دارد که ۲۸۷ واحد صنعتی در آنها فعالیت دارد که چهار هزار فرصت شغلی را فراهم کرده است.

۱۱۵ واحد معدنی در محلات وجود دارد که ۷۵ واحد آن فعال است و ۶۲ واحد در حوزه سنگ تراورتن فعالیت می کنند.

سهم ۵۰ درصدی اقتصاد محلات در زمینه تولید سنگ های خام و تزئینی توانسته رونق اقتصادی مناسبی را برای این شهرستان رقم بزند.

محلات واقع در جنوب استان مرکزی و در ۲۶۲ کیلومتری جنوب غربی پایتخت کشور است که ۵۵ هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ تزئینی، گل و گیاه زینتی و تریکو است.

/ ‏۶۰۱۳/‏۷۲۷۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن اقتصادی محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اعلام‌ کرد: یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی اسپری شیمیایی و بهداشتی در شهرستان تویسرکان آماده راه‌اندازی و افتتاح است.

احمد شانیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو، با اشاره به مذاکرات نهایی انجام شده راه‌اندازی و افتتاح این واحد تولیدی در دهه تولید و تجارت اظهار کرد: با افتتاح فاز اول این طرح، همزمان فاز دوم طرح نیز با اشتغال ۱۵۰ نفر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت تولید بیش از ۴۰۰ نوع محصول یکی‌ از بزرگترین خطوط تولید اسپری‌های بهداشتی و شیمیایی در کشور محسوب می‌شود.

شانیان افزود: این واحد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک صنعتی فرسفج و در زمینه تولید و بسته‌بندی چسب، قوطی‌سازی اسپری، ضدیخ و روغن ترمز فعالیت خواهد داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صمت استان، مجموعه اصلی این واحد تولیدی در استان البرز فعال است و طرح توسعه این کارخانه در استان همدان فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین