Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در اختتامیه چهارمین جایزه جهانی گوهرشاد گفت: امروز در حالی دنیای غرب شعار «آزادی زن» را سر می‌دهد که بدترین نوع بندگی زن در غرب اتفاق می‌افتد و غرب تحت عنوان فریبکارانه و ظاهر فریبنده «آزادی و حقوق زن» جایگاهی مبتذل و کوچک برای زنان قائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تأکید بر اینکه معجزه بزرگ اسلام حفظ هویت و کرامت زن در عین حضور فعال او در عرصه‌های مختلف دینی و اجتماعی است، تصریح کرد: اسلام همان گونه که زنان را به رعایت حجاب و عفاف توصیه می‌کند، به همان اندازه آن‌ها را به حضور در عرصه‌های بزرگ اجتماعی و دینی دعوت می‌کند، نمونه‌اش مراسم بزرگ فرهنگی، سیاسی، عبادی و فرهنگی حج است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در حرکت بزرگ فرهنگی، سیاسی و عبادی حج، اسلام بین مرد و زن تفکیک قائل نمی‌شود و می‌گوید همان گونه که باید مرد حضور داشته باشد، زن نیز باید حضور پیدا کند.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: ایراد خطبه فدکیه توسط حضرت فاطمه زهرا (س)، ایراد خطبه‌های دشمن شکن حضرت زینب کبری و به محاکمه کشاندن و محکوم کردن ظالمان و مستکبران، نشان از نگاه عمیق و تأثیرگذار زن در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی دارد.

وی با تقدیر از نامگذاری شایسته این جایزه بین المللی با عنوان «گوهرشاد» ادامه داد: ابعاد مختلف زندگی این بانوی بزرگ برای ما ناشناخته است و فقط ایشان را به عنوان یک شاهزاده و همسر شاه که بخشی از ثروت خود را صرف بنا کردن مسجدی ماندگار کرده است، می‌شناسیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه بانو گوهرشاد نماد قدرت نفوذ و معجزه اسلام است، گفت: بانو گوهرشاد فقط یک مسجد نساخت، بلکه این مسجد برآیند فکر، اعتقاد و عقیده بود. او نمی‌خواست تنها یک بنای ماندگار تأسیس کند، این مسجد محصول ایمان، بینش، توحید، پاکدامنی و اعتقاد به امامت و ولایت این بانو است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: دین اسلام و اندیشه اسلامی متعلق به یک قبیله و جامعه خاص نیست، اسلام دینی جهان شمولی است که می‌تواند بر فرهنگ‌ها، طبقات و اندیشه‌های مختلف نفوذ کند و انسان‌‎ها را به کمال مطلوب و ایده آل برساند و این ویژگی و خصوصیت تنها متعلق به اسلام است.

وی با اشاره به مکاتب فلسفی و گرایش‌های فکری مختلف که تنها بخشی خاص از جامعه را هدف و مخاطب قرار می‌دهند، تصریح کرد: اسلام تمام مرز بندی فکری، اندیشه‌ای و طبقاتی را در هم شکسته است و از عمار بن یاسر که از نظر طبقات اجتماعی پایین هست تا آسیه همسر فرعون و گوهرشاد همسر تیمور، همه را مخاطب قرار می‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این قدرت آیین توحیدی است که در درون قلوب پایین‌ترین اقشار اجتماعی جامعه تا بالاترین قشر‌ها قدرت و نفوذ دارد و مصداقش بانوی گوهرشاد است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به تأثیرگذاری و تحولی که اسلام و مکتب اهل بیت (ع) بر بانو گوهرشاد گذاشت، افزود: بانو گوهرشاد توانست خاندان تیموریان را که ویرانگر تمدن‌ها بودند و قتل، غارت و کشتار شعار و عملشان بود، در یک مسیر صحیح انسانی قرار دهد و آن‌ها را به انسان‌هایی فرهنگ دوست تبدیل کند و این معجزه اسلام است.

وی زندگی بانو گوهرشاد را به خواجه نصیرالدین طوسی تشبیه کرد و ادامه داد: زمانی مغول‌ها به ایران حمله کردن، کسی که توانست به میزان زیادی جلوی ویرانی ایران و عراق را بگیرد و از بسیاری کشتارها، غارت‌ها و آتش سوزی کتابخانه‌ها و منابع علمی جلوگیری کند، خواجه نصیرالدین طوسی بود که با نفوذ کلام توانست مغول‌های وحشی را کنترل کند، مشابه این کار را نیز بانو گوهرشاد انجام داد که از بسیاری جنایات خاندان تیموریان جلوگیری کرد.

تولیت آستان قدس رضوی بانو گوهرشاد را پرورش یافته مکتب اهل (ع) و قرآن دانست و گفت: این بانو می‌تواند به یک الگو برای زنان و دختران جامعه ما تبدیل شود، گوهرشاد نه پدری همچون علی (ع) داشت و نه در خاندانی صالح پرورش یافته بود، اما به معجزه قرآن و اهل بیت (ع) انسانی فرهیخته، متدین و تأثیرگذار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: زندگی بانو گوهرشاد به ما می‌آموزد که می‌توان در هر شرایط، موقعیت و طبقه اجتماعی با پیروی از مکتب اهل بیت (ع) و قرآن به قله کمال و سعادت رسید و خداوند این بستر را برای تمام بندگان خود قرار داده است.   انتهای پیام//ج.ر   بانو گوهرشاد پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آستان قدس رضوی مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است

حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر»، دهه کرامت را فرصت مناسبی برای ترویج سیره ائمه معصومین(ع) دانست و اظهار کرد: مردم طالب معارف و آموزه های دینی هستند، از همین رو اگر بتوانیم از نظر محتوایی پاسخگوی نیازهای روز جامعه و مردم باشیم، در مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی که در جامعه با آن روبرو هستیم و برنامه های دشمن برای معرفی الگوهای غربی به دختران و بانوان، ایام دهه کرامت فرصتی مغتنم برای معرفی الگوهای برتر معرفی شده از سوی جهان اسلام است.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای انحراف نسل جوان و تأثیر سوء بر جامعه بانوان، گفت: ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مراکز فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، تلاش کنند، مبارزه با آسیب های اجتماعی باید به شکل صحیح و با اقناع صورت گیرد و برخوردهای تند نمی تواند اثربخش باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر همچنین بر لزوم بهره گیری از ظرفیت مساجد، دستگاه ها و نهادها، چهره ها و شخصیت های فرهنگی و هنری برای تحقق شعار سال تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم، با تعامل و همکاری میان مجموعه ها و دستگاه ها می توان برای تحقق شعار سال با مشارکت مردمی تلاش کرد تا شاهد یک جهش اقتصادی در حوزه اقتصادی و صنایع باشیم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • هویت پوشالی صهیونیست‌ها در مقابل ایمان و قدرت موشکی ایران فروریخت