Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از شبکه تلویزیونی "الجزیره" قطر، در این طرح با انتقاد شدید از "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی، خواستار اعمال فشار بر ریاض در خصوص پرونده های حقوق بشری شده است.

طرح یاد شده، تازه ترین تلاش کنگره آمریکاست تا سعودی را ناقض پرونده های حقوق بشری از جمله در موضوع پرونده قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد در استانبول ترکیه نشان دهد؛ افزون بر آن، مقصر دانستن عربستان در فاجعه انسانی یمن نیز از دیگر موارد این طرح است؛ جایی که سعودی و امارات با نیروهای انصارالله یمن و مردم این کشور در حال جنگ هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح به فروش سلاح توسط آمریکا به عربستان هیچ اشاره ای نمی کند؛ هرچند، برخی اعضای کنگره از اینکه "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا قطعنامه های اخیر کنگره در خصوص توقف فروش سلاح به سعودی ها را دور می زند، انتقاد کرده اند.

طرح یاد شده خواستار رد یا ابطال کلیه روادید صادره توسط آمریکا برای مسؤولان سعودی است که حقوق بشر را نقض کرده اند.

بسیاری از اعضای کنگره آمریکا، روابط کشورشان با مقام های سعودی را مورد انتقاد شدید قرار داده و آن را غیر متوازن توصیف کرده اند.

آنها همچنین دولت ترامپ را متهم کرده اند که از بسیاری از اقدامات سعودی در نقض مسائل حقوق بشری چشم پوشی می کند.

در همین راستا، سناتور دمکرات "کریس کونز" صراحتاً گفت که روابط ما با عربستان، تهدیدی بر ارزش هایمان است و باید جنگ یمن متوقف شود.

"کریس مورفی" سناتور ایالت کنتیکت و دیگر هم حزبی کونز نیز در این باره اظهار کرد: شمار تلفات غیر نظامیان در یمن در نتیجه بمباران های ائتلاف تحت رهبری سعودی، به صورت روز افزونی در حال افزایش است.

در همین حال، "کلارک کوپر" معاون سیاسی و نظامی وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: تحقیقاتی در جریان است مبنی بر اینکه امارات متحده عربی سلاح های ساخت آمریکا را در اختیار شبه نظامیان تندرو و نیز گروه القاعده در یمن قرار داده است.

کوپر اضافه کرد: همکاری با سفارت ایالات متحده در ابوظبی برای اطلاع از جزئیات بیشتر این موضوع همچنان ادامه دارد.

معاون سیاسی و نظامی "مایک پمپئو" در عین حال گفت که امارات همچنان یک شریک امنیتی برای آمریکا در منطقه است، اما این امر موجب نمی شود که ما تحقیقات در این مورد را انجام ندهیم.

با وجود تمامی شواهد و نیز انتقاد اعضای نمایندگان مجلس آمریکا و اعضای کنگره از دولت ترامپ و نقش حاکمان ریاض به ویژه ولیعهد عربستان در این جنگ، رئیس جمهوری ایالات متحده روابط سیاسی و تجاری واشنگتن و ریاض را بهانه ای برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های حقوق بشری از جمله قتل خاشقچی می داند.

منبع:ایرنا

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق بشر عربستان قتل کنگره آمریکا واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران