Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیو، ساعاتی پیش رسانه های آمریکایی در اقدامی معنادار به نقل از مقامات این کشور از تلاش ناکام قایق‌های سپاه برای متوقف کردن نفتکش بریتانیایی خبر دادند.

 

سایت شبکه بی بی سی نیز با انتشار این خبر  نوشت: مقام های آمریکایی به خبرگزاری های عمده جهان گفته اند که پنج قایق که تصور می شود متعلق به سپاه پاسداران ایران باشد روز چهارشنبه به یک نفتکش بریتانیایی در خلیج فارس نزدیک شدند و از آن خواستند وارد آب های ایران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با هشدار رادیویی یک ناو جنگی بریتانیا این قایق ها عقب نشینی کردند.

 

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان نیز به نقل از دو مقام آمریکایی که نامشان فاش نشده نوشت: نفتکش بریتانیایی "هریتج" درحال خروج از خلیج فارس و درحال ورود به تنگه هرمز بود که قایق های ایرانی به آن نزدیک شدند و دستور دادند با تغییر مسیر در آب های سرزمینی ایران در آن مجاورت توقف کند. به گفته آن ها یک هواپیمای آمریکایی که در آسمان بود، این رویداد را ضبط کرده است.

 

براساس این گزارش ناو "اچ ام اس مونتروز" متعلق به نیروی دریایی بریتانیا که درحال اسکورت نفتکش از پشت بود، سلاح هایش را به سوی قایق ها نشانه رفت و به طور شفاهی به آنها دستور داد دور شوند، که آنها پیروی کردند.

 

پس از انتشار این خبر، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران با انشتار بیانیه ای، ادعای منابع آمریکایی مبنی بر تلاش شناور‌های نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب کرد.

 

در متن این اطلاعیه آمده است:

در پی ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تلاش پنج قایق تندرو ایران برای تصرف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج‌فارس و عقب نشینی آن‌ها با دخالت ناو انگلیسی "اچ ام اس مونت رز"، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با تکذیب این ادعا اعلام کرد: گشت‌های شناور‌های نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و ماموریت‌های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه‌ای با شناور‌های بیگانه از جمله شناور‌های انگلیسی صورت نگرفته است.

 

این اطلاعیه تاکید کرده است: در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناور‌های بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام نماید.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نفتکش فارس آمریکا تنگه هرمز انگلیس ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۲۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد

امام جمعه قشم با اشاره به در پیش بودن دهم اردیبهشت؛ روز ملی خلیج فارس گفت: دشمن همواره در تلاش برای فتنه‌سازی بر سر نام خلیج فارس است، اما با هوشیاری مردم و مسئولان همواره شکست خورده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قشم با تاکید بر هوشیاری در برابر فتنه‌های دشمنان، گفت: خوشبختانه با هوشیاری مردم و مسوولان تا به امروز توطئه شوم دشمنان در تغییر نام خلیج فارس ناکام بوده و همواره با شکست مواجه شده است.

وی با اشاره به تلاش‌های ایران اسلامی در دفاع از حقوق کشورهای منطقه خلیج فارس و ایجاد صلح در منطقه، تصریح کرد: خلیج فارس از آغاز پیدایش این آبراه در جغرافیای جهان همراه بر این نام بوده و کتاب و نقشه‌های زیادی در تاریخ بر این معنا تاکید دارند.

وضعیت جاده‌های شهرستان ناایمن است

امام جمعه قشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به روز ایمنی و حمل و نقل جاده‌ای (هفتم اردیبهشت)، ضمن انتقاد از وضعیت ناایمن جاده‌های این شهرستان، بر تلاش هر چه بیشتر مسوولان مربوطه در جهت اصلاح و بهسازی مسیرهای ناایمن و ایجاد مسیرهای امن تاکید کرد.

حجت‌الاسلام حاجبی ضمن تبریک روز شوراها به فعالان این عرصه (نهم اردیبهشت) و با اشاره به نقش مهم این نهاد مردمی در حل مشکلات جامعه، تصریح کرد: این نهاد در قانون اساسی کشورمان بسیار مورد تاکید قرار گرفته و اعضای شوراها باید منعکس کننده و پیگیر نیازها و درخواست‌های مردمی باشند.

وی تاکید کرد: شکل گیری نهاد شوراهای اسلامی در جمهوری اسلامی ایران با فرمان امام خمینی(ره) نشان دهنده اهمیت مردم سالاری دینی در جامعه و تحقق بخشیدن به فرآیند واگذاری امور به مردم است.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • دشمن همواره در تلاش است نام خلیج فارس را تغییر دهد
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود