Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیپلمات‌های ارشد آمریکایی و روسی روز چهارشنبه در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: دیوید هیل دیپلمات ارشد ایالات متحده روز چهارشنبه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در هلسینکی دیدار و درباره روابط دو جانبه مذاکره کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دیدار دیپلمات های ارشد آمریکایی و روسی در شرایطی است که تنش ها بین دو کشور بر سر مسائل و موضوعات مختلف به شدت بالا گرفته است.

واکنش سیاستمداران روس به سخنان ترامپ درباره روابط آمریکا و روسیهمسکو: قوانین ضدروسی کنگره فقط به روابط آمریکا و روسیه آسیب می‌زند

 

دیدار بین هیل معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا و ریابکوف پس از نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در 28 ژوئن در حاشیه نشست رهبران گروه 20 در ژاپن بوده است.

روابط روسیه و آمریکا به خاطر اختلافات عمیق بر سر سوریه، اوکراین و اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا متشنج بوده است. پوتین در مصاحبه تلویزیونی اخیر خود تاکید کرده است که روابط آمریکا و روسیه بدتر و بدتر می شود.

مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: معاون وزیر خارجه آمریکا در این دیدار تاکید کرده است که آمریکا در حالی که خواستار کاهش اختلافات با مسکو و تقویت همکاری ها در خصوص چالش های جهانی است، ولی اقدامات منفی روسیه همچنان یک مانع بزرگ برای پیشرفت در روابط دو جانبه به شمار می رود.

وی افزود: دیپلمات های ارشد دو کشور درباره چالش های مهم منطقه ای در اروپا، خاورمیانه و آسیا بحث و تبادل نظر کرده اند.

ریابکوف نیز به رسانه های خبری روسی گفته است که با هیل درباره ونزوئلا صحبت کرده است ولی دو طرف نتوانسته‌اند به دیدگاه مشترکی دست پیدا کنند.

وی افزود: هیچ زمینه مشترکی با آمریکا در خصوص ونزوئلا تاکنون حاصل نشده است. روسیه هیچ نیروی نظامی در ونزوئلا ندارد. ما از مذاکره با آمریکا خارج نشده ایم. روسیه نیاز دارد که در طول زمان متخصصان خود را به ونزوئلا اعزام کند ولی این مساله را به آمریکا گزارش نخواهد داد.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,89,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه با همتای خود از کشور بولیوی دیدار و گفتگو کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با وزیر خارجه بولیوی تاکید کرد که در مسکو از تمایل کشور بولیوی برای پیوستن به گروه «بریکس» حمایت می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که روسیه تا نشست بعدی بریکس تلاش خواهد کرد تا کشورهایی که علاقمند به پیوستن به گروه بریکس هستند، بتوانند به عضویت آن درآیند.

کشورهای گرروه بریکس که در ابتدا شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، در ماه آگوست گذشته از شش کشور دیگر دعوت کرد تا به این گروه بپیوندند؛ گروهی که هدف آن مقابله با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست. روسیه گروه بریکس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کرد و در حال حاضر ۴۲ درصد از جمعیت جهان، ۳۰ درصد از جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید اقتصادی جهانی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6089202

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه