Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، آژانس فضایی ژاپن امروز، پنجشنبه اعلام کرد اطلاعات ارسال شده از سوی فضاپیمای «هایابوسا ۲» نشان می‌دهد این فضاپیما امروز، پنجشنبه با موفقیت بر روی سیارک «ریوگو» فرود آمده و توانسته مأموریت تاریخی خود را در جمع آوری نمونه‌های زیرزمینی از آن به انجام برساند؛ نمونه‌هایی که دانشمندان امیدوارند طبق آن به سرنخ‌هایی را در خصوص حیات و منشأ منظومه شمسی دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیارک ریوگو

همچنین پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین گزارش داد دانشمندان در آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (جاکسا) در حال مشاهده فرود آمدن این فضاپیما از اتاق کنترلی در جزیره «تانه گاشیما» بودند و پس از فرود موفقیت آمیز این فضاپیما در صبح امروز به وقت محلی، علامت (V) را به نشانه پیروزی به یکدیگر نشان دادند.

آژانس فضایی ژاپن گفته است این کاوشگر به طور عادی بر روی سیارک ریویگو که در فاصله ۳۰۰ کیلومتری از زمین (۱۸۵ مایلی) قرار دارد، کار خواهد کرد.

این، دومین باری است که این کاوشگر بر روی این سیارک و در چارچوب عملیاتی پیچیده که شامل ارسال ماه نورد و ربات نیز می‌شود، فرود آمده است.

این عملیات، شامل جمع آوری مواد تازه از سطح زیرین این سیارک خواهد بود که دیدگاهی در خصوص آنکه منظومه شمسی به هنگام تولد در ۴.۶ میلیارد سال پیش چگونه بوده است، خواهد داد.

فرود موفقیت آمیز این فضاپیما، بخش اصلی و آخرین قسمت از مأموریت «هایابوسا ۲» خواهد بود و دانشمندان امیدوارند زمانی که این کاوشگر در سال آینده زمین بازگردد، بتوانند اطلاعات بیشتری در خصوص تاریخچه منظومه شمسی و حتی زندگی را از نمونه برداری‌های این کاوشگر بدست آورند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیا اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار قیدری صبح سه شنبه در دیدار با خانواده شهید مسعود مهدیزاده اظهار داشت: تاریخ اسلام، حیات و جاودانگی خویش را مرهون خون عزیزترین و شجاع ترین مردان و زنانی می داند که با نثار خون خویش نهال اسلام را آبیاری کرده و در راستای دین و ایمان با الهام از سیره نبوی و با الگو گیری از حماسه ی ماندگار عاشورا چراغ راه ما و آیندگان شده اند.

جانشین سپاه ناحیه شبستر، همدلی با خانواده شهداء را وظیفه تک تک مسئولان عنوان کرد و تصریح نمود: در جامعه انسانی ما خانواده شهداء دارای ارج و قرب فراوانی هستند، بطوریکه پدران و مادران، برادران و خوهرانی که نشانه جاودان از ایثار شهداء هستند به یادگار داریم.

وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت کنونی حاصل رشادت ها و ایثارگریهای شهداء است اضافه کرد: وظیفه ماست تا ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای عزیز مراتب سپاس و قدردانی خویش را به خاطر صبر و بردباری و همکاری و همراهی خانواده شهداء که چشمه های فروزان معرفت و قله های صبر و بردباری هستند اعلام نماییم.

وی خانواده شهداء را به عنوان بوستانی خواند که چنین گل های خوشبو را در دامان خویش تربیت کرده اند.

شهید مسعود مهدیزاده متولد ۱۳۴۱، از شهدای جنگ تحمیلی و در عملیات فتح المبین سال ۱۳۶۱ در دشت عباس به شهادت رسیده بود از مقام و منزلت خانواده این شهید والا مقام با حضور روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده حوزه کارگری و کارمندی تقدیر شد.

کد خبر 6092984

دیگر خبرها

  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • تازه‌ترین شواهد از وجود سیاره X در لبه تاریک منظومه شمسی
  • منشأ گرد‌و‌غبار امروز خوزستان مشخص شد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • تصاویری از قدرت زلزله شدید امروز در ژاپن
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز