Web Analytics Made Easy - Statcounter

  وزیر خارجه ایران با رد ادعای انگلیسی‌ها درباره تلاش ایران برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: با کسانی که علیه مردم ما به تروریسم اقتصادی دست زدند مذاکره نخواهند کرد.

به گزارش فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ادعای انگلیس درباره تلاش ایران برای توقیف یک فروند نفتکش آن‌ها در خلیج فارس را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف در جمع خبرنگاران درباره این ادعای انگلیس گفت: «ظاهرا نفتکش بریتانیایی عبور کرده است. آنچه خودشان مطرح کردند و ادعا‌هایی که مطرح می‌شود برای ایجاد تنش است و این ادعا‌ها هیچ ارزشی ندارد».

وی همچنین افزود: «تا الان این ادعا‌ها را زیاد تکرار کرده‌اند. البته این را سپاه رد کرد، اما این حرف‌ها معمولا برای پوشاندن نقاط ضعف آن‌ها مطرح می‌شود».

وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوال دیگری درباره سفرش به سازمان ملل گفت: «هنوز ویزای من صادر نشده، اما این سفر برای شرکت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است. البته در کنارش با مجامع فکری رسانه‌ها برنامه خواهم داشت و بعد از آن به کاراکاس برای شرکت در نشست عدم تعهد و همچنین سفری دوجانبه خواهم رفت و به دو کشور دیگر آمریکای لاتین هم سفر می‌کنم».

ظریف درباره اینکه آیا ایران چراغ سبزی به آمریکا برای حضور در مذاکرات داده است یا نه، توضیح داد: «ما هیچگاه میز مذاکره را ترک نکردیم. تا اسفندماه ۹۶ آمریکا در جلسات کمیسیون مشترک برجام حضور می‌یافت وداخل مذاکره بود. خودشان تصمیم گرفتند میز مذاکره را ترک کنند حالا یک ادعای دروغی می‌کنند برای فریب که ما آماده مذاکره هستیم. اگر آماده مذاکره هستند مذاکره با تروریسم جور در نمی‌آید. خودشان هم با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنند و ما هم با کسانی که علیه مردم ما دست به تروریسم اقتصادی زدند مذاکره نمی‌کنیم. باید این را متوقف کنند».

وی در پاسخ به سوالی درباره پیام کتبی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به «حسن روحانی» همتای ایران خود گفت: «من هنوز رئیس جمهور را ندیدم».

وزیر خارجه ایران همچنین درباره طرحی که رسانه‌ها عنوان می‌کنند در سفر ماکرون به تهران تحت عنوان «توقف در برابر توقف» مطرح شده نیز خاطر نشان کرد: «نخیر ایشان پیشنهادی آوردند برای اینکه از افزایش تنش جلوگیری شود. گفتند ما میانجی نیستیم، به ایشان گفته شد تا زمانی آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران است نباید توقع داشته باشند ایران اقداماتش را متوقف کند. یا اروپا باید اقدامات لازم را انجام دهد یا آمریکا جنگ اقتصادی علیه ملت ایران را متوقف کند».

منبع: فرارو

کلیدواژه: ظریف نفتکش انگلیسی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف شده
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی