Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رؤسای دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور اظهار کرد: اگر تأملی در تاریخ داشته باشد، هر جنایت و فسادی که در جهان صورت گرفته است از سوی افراد تحصیل کرده و عالم و البته بدور از تقوا صورت گرفته است، هر جایی که علم و دانش اثر بخش بود، تقوای فردی سهم بسزایی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان دارای دو رسالت مهم است یکی صِرف دانشگاه بودن و ارتقای علمی انسان‌ها و تربیت انسان‌هایی که آینده نظام تعلیم و تربیت را در بدنه آموزش و پرورش به دست خواهند گرفت.

استاد سطوح عالی حوزه بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان با رسالت مهمی که دارد در انجام مأموریت مهم و گرانسنگ خود باید علاوه بر توجه به بُعد علمی و دانشی دانش پژوهان خود نسبت به ارتقا و تقویت بُعد معرفتی آنان برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشد.

وی افزود: نظام ما جمهوری اسلامی است که اگر ۵۰ درصد را جمهوری و ۵۰ درصد را اسلامی بدانیم، بدون تردید رکن دوم بر رکن اول تأثیرگذاری شگرفی دارد و خدای ناکرده اگر دانشگاه‌های ما خالی از تقوا شوند، مصیبت بزرگی دامن جامعه و آینده را خواهد گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اینکه در کشور بعضاً شاهد اختلاس و دزدی‌هایی هستیم همه آنها توسط باسوادان بی تقوا انجام گرفته است. لذا اگر همه افراد در هر پُست، مقام و جایگاهی تقوا را مدنظر داشته باشند بسیاری از معضلات و مشکلات موجود در جامعه برطرف می‌شد.

وی ادامه داد: شما فرهنگیان شاگردان آینده نظام تعلیم و تربیت را تربیت می‌کنید و اگر می‌خواهید سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنید باید بر روی تقوا و معرفت افزایی دانش آموزان، جوانان و نوجوانان این مرز و بوم کار کنید و برنامه جدّی داشته باشید، رشد علمی و دانشی توأم با تقوا از بروز بسیاری از آسیب‌های آینده جامعه جلوگیری می‌کند.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: شما (فرهنگیان) افراد کلیدی جامعه هستید و امروز من نه تنها با ده‌ها فرهنگی بلکه با نماینده صدها و هزاران نفر دانش آموز در حال صحبت هستم و این ارزش بسیاری دارد. لذا قدر خودتان را بدانید.

لازم به ذکر است، در ابتدای این دیدار حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه ارائه کرد.

کد خبر 4663903

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله مکارم شیرازی دانشگاه فرهنگیان فرهنگیان حسین خنیفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان

افشین امیریان مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در شورای آموزش و پرورش استان گفت: امسال بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در آموزش و پروش استخدام می‌شوند و سهم دانشگاه فرهنگیان از این تعداد ۴۵۶ نفر است.

وی افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.

بیشتر بخوانید

تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

امیریان اضافه کرد: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.

برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث شورای آموزش و پرورش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد