Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای پذیرش دانشجوی دکترا در این موسسه تا سال 1400 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه مسلم حدیدی در نشست خبری  امروز (19 تیر) با اشاره به تحصیل 2500 دانشجو در موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، گفت: این تعداد دانشجو در 45 کُد رشته تحصیلی شامل هشت کُد رشته ارشد، هفت رشته کاردانی و 30 رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: علی‌رغم کاهش تعداد دانشجویان در بیشتر دانشگاه های کشور، خوشبختانه سال گذشته افزایش 10 درصدی در پذیرش دانشجویان داشتیم.

وی با اشاره به حضور 247 نفر از اساتید در این موسسه، گفت: تاکنون 7700 نفر از این موسسه فارغ التحصیل شده‌اند.

حدیدی به کیفیت بالای آموزش موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: تلاش بسیاری داریم تا بتوانیم پذیرش دانشجوی دکتری را نیز در این موسسه داشته باشیم.

وی افزود :پیگیری‌ها در این زمینه آغاز شده و به نظر می‌رسد شرایط پذیرش در دو رشته دکترا را داشته باشیم و امیدواریم طبق برنامه‌های ریزی های صورت گرفته تا سال 1400 بتوانیم پذیرش دانشجو در دو رشته دکترا را داشته باشیم.

حدیدی تصریح کرد: همچنین برنامه داریم تا در صورت فراهم شدن شرایط، پذیرش دانشجوی خارجی را نیز در این موسسه داشته باشیم.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی با اشاره به تلاش‌های گسترده برای ارتقا هرچه بیشتر کیفیت در شیوه‌های آموزشی و برنامه‌های دانشگاه، گفت: عمده دانشگاه‌ها تمرکز خود را بر بحث‌های آموزشی گذاشته‌اند و این درحالی است که موسسه آموزشی عالی جهاد دانشگاهی در کنار تلاش برای ارائه آموزش‌های کیفی، تمرکز خود را بر بحث اشتغال دانشجویان گذاشته است.

وی افزود: تلاش ما این است که دانشجو پس از فارغ التحصیلی بتواند به عنوان یک کارآفرین وارد جامعه شود و حتی اگر نتوانست برای دیگران ایجاد اشتغال کند حداقل اشتغال خود را تضمین کند.

حدیدی با اشاره به شروع رصد دانشجویان این موسسه پس از فارغ التحصیلی، گفت: خوشبختانه طبق بررسی های به عمل آمده و طبق گفته خود دانشجویان، حدود 36 درصد فارغ التحصیلان موسسه جذب بازار کار شده اند و این درصد به جز تعدادی است که از قبل شاغل بوده‌اند.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این موسسه اشاره کرد و افزود: این کارگاه ها مهارت دانشجویان را در حوزه های مختلف ارتقا میدهد و در همین راستا سال گذشته 18 کارگاه آموزشی در موسسه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دو مورد از این کارگاه‌ها با عنوان مباحث اجتماعی در حوزه محلی و بحث شرایط اقلیمی و خشکسالی نیز با حضور اساتید بین المللی برگزار شد.

حدیدی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف دانشجویی و دانش آموزی در موسسه، گفت: برگزاری این مسابقات در کنار اینکه روح شادی و نشاط به محیط آموزشی می بخشد میتواند در ارتقا مهارت های دانشجویان نیز بسیار موثر باشد.

وی افزود: مسابقات مختلف در طول سال برگزار می‌شود و امسال نیز مسابقات سازه‌های ماکارونی و برنامه نویسی ویرا را برگزار کردیم.

حدیدی در ادامه بر لزوم ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: در همین راستا هشت بازدید علمی از صنایع و شرکت‌های دانش بنیان داشته‌ایم که تقریبا تمام صنایع بزرگ و شرکت های دانش بنیان برجسته در این بازدیدها پوشش داده شدند.

قائم مقام موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در ادامه از اجرای طرح های موثر در ارتقا سطح کیفی آموزش در این موسسه خبر داد و افزود: یکی از این طرح ها، طرح "هم آموز" است که بر اساس آن هر دانشجویی که در هر حوزه ای دارای تخصص است میتواند با هماهنگی مسئولان موسسه آن مهارت را به دیگر دانشجویان نیز آموزش دهد.

حدیدی همچنین از برگزاری طرح ایده پردازی "نیشتمان" در این موسسه خبر داد و افزود: این طرح با توجه به آثار مطلوبی که داشته به وزرات علوم نیز پیشنهاد شده است.

وی افزود: در این طرح، کلاسهای کارآفرینی برای دانشجویان برگزار شده و پس از آن دانشجویان باید ایده پدازی کرده و با تشکیل تیم ایده خود را ارائه و اجرایی کنند که خوشبختانه با برگزاری دو دوره این طرح استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.

حدیدی به ارتقا روند ارائه پایان نامه های کارشناسی ارشد در این دانشگاه نیز اشاره کرد وافزود: در حال حاضر نحوه ارائه پایان نامه کارشناسی ارشد در موسسه به گونه ای است که موضوعات از قبل تعیین شده ،دانشجویان جهت تحقیق در ابعاد مختلف موضوع مورد نظر دسته بندی شده و چند پایان نامه در خصوص موضوع مطرح شده تهیه می‌شود.

وی افزود: این کار چند مزیت دارد یکی اینکه از قبل موضوع پایان نامه دانشجویان مشخص شده و اینکه موضوعات کاربردی به عنوان پایان نامه در دستور کار قرار میگیرد.

حدیدی خاطرنشان کرد: در کنار این مسئله اگر دانشجویی ایده خلاقانه ای برای پایان نامه خود داشته باشد نیز میتواند به تنهایی کار پایان نامه خود را خارج از تیم بندی های موسسه انجام دهد.

وی افزود: با این روش تاکنون چهار مورد ثبت شرکت داشته‌ایم، هفت مورد دستیابی به دانش فنی و پنج مورد تولید محصول و قطعا این روند را با قدرت ادامه میدهیم.

حدیدی در ادامه در خصوص نحوه جذب دانشجو در موسسه گفت: شیوه پذیرش دانشجویان از طریق پذیرش در آزمون سراسری است و در طول سال نیز پذیرش دانشجو در رشته های موسسه صورت میگیرد.




انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال بازار کار خشکسالی شادی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها

بر اساس نظرسنجی موسسه آکسیوس، قریب به دو سوم آمریکایی‌ها باور دارند که مهاجرت غیرقانونی یک بحران جدی است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی جدید موسسه آکسیوس مشخص شد که ۳۲ درصد از شرکت کنندگان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و تیم او را مقصر و مسئول این وضعیت می‌دانند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،همچنین ۲۱ درصد از آمریکایی‌ها جرایم رو به رشد، مواد مخدر و خشونت را نگرانی اصلی خود می‌دانند تا بحران مهاجرتی را.

«مارک پن»، رئیس مرکز نظرسنجی هریس به آکسیوس گفت که نتایج این نظرسنجی باید به عنوان هشداری برای بایدن باشد و افزود: «فکر می‌کنم که آنها پیامی برای سیاستمداران ما هستند مبنی بر اینکه اوضاع را تحت کنترل خودتان بگیرید.»

قریب به ۷.۳ میلیون مهاجر از آغاز به کار ریاست جمهوری بایدن در ۲۰۲۱ از مرز جنوبی ایالات متحده به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • تداوم اعتراضات در آمریکا | لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا؛ با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان به تحصن ادامه می‌دهند