Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@13:16:52 GMT

پرداخت حقوق‌ 50 میلیونی در شرکت‌های وزارت تعاون

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۴۷۲۸

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تدوین سوال نمایندگان از وزیر اقتصاد درباره پرداخت حقوق‌های نجومی 40 و 50 میلیونی در کشور علی‌رغم منع قانونی گفت:‌ در این باره سوالی را از دژپسند مطرح کرده‌ایم و منتظریم تا در هفته آینده که جلسات مجلس آغاز می‌شود این موضوع را پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزیر اقتصاد باید بر نحوه اجرای قانون بودجه و سایر قوانین مرتبط و همچنین نظارت بر هزینه‌کرد‌ها اقدام عاجل و قاطع کند و این وزارتخانه باید پاسخ دهد چرا حقوق‌های نجومی همچنان وجود دارد؟

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح سوال از دژپسند وزیر اقتصاد با موضوع حقوق‌های نجومی در هفته آینده مطرح می‌شود و وی درباره چرایی پرداخت‌های حقوق‌های نجومی با وجود اینکه قانون در این خصوص صراحت دارد باید توضیح دهد. 

پورمختار اظهار داشت: دیوان محاسبات کل کشور وظیفه رسیدگی به موضوع حقوق‌های نجومی را دارد و توقع ما از این نهاد ناظر به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی هم این است.

وی گفت: حقوق‌های نجومی در سال‌های گذشته و در مرحله اول بررسی شد و دیوان محاسبات هم در این باره ورود کرده و گزارشی را در صحن علنی قرائت شد اما اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی همچنان وجود داشته باشد جای سوال است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس افزود: دیوان محاسبات باید با رویکرد جدید، با جدیت و قاطعیت بیشتری درباره حقوق‌های نجومی در برخی شرکت‌های دولتی ورود کند زیرا اعطای حقوق‌های نجومی تخلف قانونی است که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور می‌توانند برخورد لازم را مسببین آن داشته باشند. 

وی گفت: اسناد پرداخت حقوق‌های نجومی 40 و 50 میلیونی را دیده ام و این موضوع در گزارشات رسمی وجود دارد. 

پورمختار تصریح کرد: متاسفانه در شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون و زیر مجموعه این وزارتخانه، گزارشاتی از حقوق‌های 40 و 50 میلیون تومانی وجود دارد که آنها دریافت این حقوق‌‌ها را شفاف بیان کرده‌اند. 

وی در پایان گفت: وقتی حداکثر حقوق مدیران طبق قانون 7 برابر حداقل حقوق یعنی 31 میلیون تومان است، معنا ندارد حقوق‌های 40 تا 50 میلیونی و بیش از آن را مشاهده کنیم. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «نجومی بگیران! تا قبل از راه اندازی کامل سامانه ثبت حقوق و مزایا چپاول کنید!» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم

شهرام محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ درباره سیاست‌های وزات کار برای تحقق شعار سال اظهار کرد: به دلیل ۱۴ میلیون کارگر و۶۰۰ هزار کارفرما که با خانواده آنان بیش از نیمی از جمعیت کشور می‌باشد، یکی از اصلی‌ترین مصادیق مشارکت مردم، وازرت کار است.

وی بیان داشت: اگر جامعه هدف وازرت کار در تولید مشارکت بکند، قسمت قابل توجهی از اهداف شعار سال محقق می‌شود.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تعابیر مقام معظم رهبری درباره کارگران، کارفرمایان و خانواده آنان، یادآور شد: اگر این افراد با وجدان کاری و حس وطن‌دوستی و ایمان به خدا پای شعار سال بایستند، جهش تولید با مشارکت مردم اتفاق می‌افتد.

محمدی با بیان اینکه در وزارت خانه قرارگاهی برای تحقق شعار سال تشکیل شده و مؤسسه کار و تأمین اجتماعی نیز عضو این قرار گاه است، تصریح کرد: در بخش تعاون و واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه وزارت کار می‌توانیم کمک قابل توجهی به تحقق شعار سال داشته باشیم.

برای تحقق شعار سال قرارگاه‌هایی شکل گرفته است

وی بر آمادگی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و قرارگاه شکل گرفته؛ کارها در حال انجام است.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به یکی از کارهای مهم که از گذشته شروع و در آینده هم در دستور کار است اشاره و اذعان داشت: بنگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار را به مردم به صورت واقعی واگذار می‌کنیم؛ به صورت عرضه اولی، آنچه که مردم در فرابورس یا بورس خریداری می‌کنند؛ به صورت بلوک‌هایی به تشکل‌های شبه دولتی نیست.

وی تاکید کرد: در بحث واگذاری دستگاه‌ها و شرکت‌ها در وزارت کار و هم در بخش تعاون ارتباط تنگاتنگی با شعار سال داریم؛ حتماً برای تحقق شعار سال و فرمایش مقام معظم رهبری تا سرحد توانایی کار انجام می‌دهیم.

محمدی در خصوص ایمنی کار کارگران که یکی از مفاد سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری جهت جلوگیری از خسارت جانی و مالی حین کار کارگران است اشاره و خاطر نشان کرد: وزارت کار و خصوصاً مؤسسه کار و تأمین اجتماعی آموزش‌های متعددی در زمینه ایمنی، روانشناسی، حفاظت کار انجام می‌دهد.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان بین‌المللی کار که حفاظت بیولوژیک نیروی کار است، اظهار کرد: در بخش اقتصاد مراقبتی، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و وزارت خانه اهتمام ویژه ای به این موضوع داریم.

رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: ۴ میلیون کارگر داریم که در بنگاه‌های دارای زیر ۱۰ نفر کارگر، کار می‌کنند؛ این‌ها بعد از انقلاب و حتی قبل از انقلاب هیچ آموزشی برای ایمنی کار ندیده‌اند؛ مؤسسه کار و تأمین اجتماعی طی تفاهم نامه با معاونت وزات کار وزارت خانه مقرر شده که در طول دو الی سه سال تمام ۴ میلیون نفر در سراسر کشور آموزش ایمنی ببینند.

وی در خصوص تأمین اعتبار آموزش‌ها توسط مؤسسه کار و تأمین اجتماعی افزود: تفاهم نامه با معاونت بین الملل وازت کار، معاونت روابط کار وزارت کار، تشکل‌های کارگری با شورای اسلامی کار، امضا شده است.

محمدی با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان برای آموزش‌ها تأمین اعتبار شده است، گفت: در استان‌ها به تناسب جمعیت کارگران را معرفی می‌کنند و اولویت بنگاه‌های زیر ۱۰ نفر کارگر است.

کد خبر 6094114

دیگر خبرها

  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • ضرر میلیونی بارسا با هت‌تریک بعدی لوا
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است