Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، مراسم اختتامیه هفدهمین جایزه ادبی «قلم زرین» با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و اهالی فرهنگ و ادب در مجموعه باغ کتاب تهران برگزار و برگزیدگان و شایستگان تقدیر این دوره معرفی شدند.
داوران این جایزه با بررسی کتاب‌های منتشر شده در سال ۱۳۹۷، برگزیدگان بخش‌های مختلف را معرفی کردند که در بخش داستان کودک و نوجوان از هادی حکیمیان نویسنده فعال و سرشناس استان یزد تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش داستان کودک و نوجوان از میان ١٩٢٩ کتاب چاپ شده در سال ٩٧، سه اثر نامزد بودند که اثری برگزیده شناخته نشد، اما رمان «خواب پلنگ» نوشته هادی حکیمیان از نشر شهرستان ادب، شایسته تقدیر شناخته شد و از این نویسنده تقدیر به عمل آمد.
رمان «خواب پلنگ» در ۲۰۷ صفحه با قطع رقعی توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده و شامل ۱۷ فصل است.
این کتاب برای تمام نوجوانان ایران که دوست‌دار اتفاقات مهم تاریخ سرزمینشان هستند جذاب و خواندنی است.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: قزاق طاس دوباره چشم گرداند دور حیاط و این بار انگشتش را دراز کرد سمت حسینعلی: «پس اون کچله رو ببریم ... به نظرم چیز‌هایی میدونه، بالاخره دست خالی که نمیشه رفت...»
حسینعلی که طرف راه پله پشت بام می‌دوید، داد زد: «هوی!... کچل خودتی!... تازه شم من با صدر اعظم رفیقم... اصلا با خود قبله عالم هم رفیق بودم! حالا هم اگه بهم دست بزنی، خودت میدونی!»
قزاق طاس که ناراحت شده بود، دوید سمت پله‌ها و می‌خواست برود پشت بام دنبال حسینعلی...، اما سردسته شان صدا زد که: «ولش کن!»
هادی حکیمیان کارشناس ارشد رشته تاریخ است که تاکنون با آثار مختلف در جشنواره‌ها و جوایز ادبی گوناگون خوش درخشیده است.
رمان‌های «برج قحطی»، «باغ خرمالو»، «برج ناز» و مجموعه داستان «گل انار‌ها را باد می‌برد» از دیگر آثار این نویسنده است.
جایزه ادبی قلم زرین یکی از جوایز ادبی غیردولتی است که هر سال همزمان با گرامیداشت روز قلم (۱۴ تیرماه) در بخش‌های شعر و داستان کودک و نوجوان، شعر و داستان بزرگسال و پژوهش و نقد ادبی برگزار می‌شود.
منیع: روابط عمومی حوزه هنری
انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» نوشته غزاله بزرگ زاده به زودی توسط نشر روزگار منتشر و در نماشیگاه کتاب تهران می‌شود. این رمان دارای داستان های فرعی از چند راوی در بازه های مختلف است.

شخصیت اصلی این رمان دختری است که حادثه‌ای کابوس‌ها ورنج‌های گذشته را برای او زنده می‌کند. دختری که سرگردان است برای رمزگشایی از گذشته و اتفاقاتی که رنگ و بویی تازه به خود گرفته‌اند، او را در مسیری تازه و چالشی قرار می‌دهند.شخصیت‌های فرعی خواسته و ناخواسته پایشان به زندگی کاراکتر اصلی داستان کشیده می شود و حتی گاه راوی داستان می‌شوند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

با بدنی لرزان و لک‌لک‌کنان جلو رفتم، تا رسیدم به آخرین قدمی که برای اولین‌بار پرهیبی تنها را دیدم. سرتاپا خیس عرق بودم. در حالی‌که عرق از چهره‌ام می‌چکید، با بدنی لرزان و کلهای که به سختی بر گردنم بند بود، به دور و بر نگاه کردم. همه‌جا را همان درختان کاج پهن و قطور، نارون و بید مجنون پر کرده بودند و شعله‌های مرتعش بر آنها سایه میانداختند. سرم را بالا گرفتم و شاخه‌های درهم تنیده‌ی درختان بالای سرم سقفی درست کرده بودند و از فضای خالی میانِ شاخه‌ها آسمان را دیدم که سیاه و صاف بود و چند ستاره که گویی به من چشمک میزدند.

کد خبر 6093871 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • پل استر، نویسنده شهیر آمریکایی در گذشت
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • پل آستر درگذشت
  • مسوولان در نشر و چاپ کتاب نویسندگان را حمایت کنند
  • بحران ادبیات داریم
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد