Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:52:24 GMT

صیاد پرندگان شکاری در مه ولات دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۵۰۸۱

صیاد پرندگان شکاری در مه ولات دستگیر شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مه ولات گفت: طبق گزارش موثق مردمی و رصد اطلاعاتی ماموران یگان حفاظت محیط زیست مه ولات و اخذ نیابت قضایی از دادستان شهرستان و با همکاری موثر نیروی انتظامی، منزل صیاد پرندگان شکاری طی ۲۴ ساعت گذشته مورد بازرسی قرار گرفت و سه بهله دلیجه کشف شد.

حمید جوانبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده از نوع حمایت شده و گونه نادر محسوب می شود و نقش مهمی در تثبیت زنجیره غذایی و دفع آفات مزارع و کنترل جوندگان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه شورای عالی محیط زیست، جریمه ناشی از صید یا شکار هر دلیجه مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تعیین شده که فرد متهم باید مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به حساب خزانه دولت واریز کند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۵۶۷۲۹۱۰۰ به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مه ولات اطلاع دهند.

منطقه شکار ممنوع "نوبهار" شهرستان مه ولات با بیش از ۱۷۰ هزار هکتار در جنوب غربی شهر فیض آباد، جنوب شهر کاشمر، جنوب شرقی شهر بردسکن، شمال غربی شهر گناباد و شمال شرقی شهر بجستان قرار دارد که به صورت دشت کویری است و دارای گونه های جانوری متنوع شامل آهو، هوبره، انواع پرندگان شکاری، مار جعفری، گرزه مار، مار پلنگی، افعی شاخدار و تیر مار و پوشش گیاهی متناسب با مناطق کویری از قبیل آرتیپلکس، تاغ، گز، دانه شور و جز مناطق فقیر گیاهی است.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

۷۰۷۹/‏ ۹۸۷۸/‏۶۰۵۳

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره

جمعی از مسئولان، قضات و بازپرسان دادگستری استان قم با هدف آشنایی هرچه بهتر با وظایف و شرایط کاری محیط بانان به عنوان ضابطان خاص قضایی و بررسی مشکلات حقوقی و قضایی زیست محیطی استان، از منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم بازدید کردند.

 محمدحسین بازگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این بازدید با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر زیست محیطی در مناطق و زیستگاه های طبیعی استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و مشارکت تمامی نهادهای ذیربط بتوانیم با هرگونه تعدی و تخلف که موجب تخریب و از بین رفتن محیط زیست می‌شود، به خوبی مقابله کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب