Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال هم در سه ماهه اول امسال در این زمینه پرداخت شده است، اظهار داشت: ۶۳۳ هزار و ۹۷۱ نفر معادل ۳۹.۵ درصد جمعیت کل کردستان و ۵۵.۹ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

سید صلاح قریشی با بیان اینکه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آمار جمعیت زیرپوشش این سازمان در کردستان ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد افزایش یافته است، افزود: ۱۰۶ هزار و ۶۵۸ نفر معادل ۵۱.۴ درصد از این تعداد بیمه اجباری و ۲۰۷ هزار و ۴۲۰ نفر بیمه شده واقعی و اصلی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۹۲۳ کارگاه فعال در استان وجود دارد، اضافه کرد: این شامل کارگاه هایی است که لیست حق بیمه به تامین اجتماعی ارسال می کنند که ۷.۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی یادآور شد: در حوزه کارگاه های کشفی ۲۷۴ کارگاه تا اردیبهشت ماه شناسایی شده که در مقایسه با ۲۲۳ کارگاه کشفی مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۲۲ درصدی در این بخش هستیم.

قریشی با بیان اینکه از ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ شهریور برای بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان زمان مشخص شده است که می توانند به این منظور به شعب مختلف مراجعه کنند، در رابطه با برخی خانم ها که برای گرفتن مستمری به دلیل نداشتن سرپرست اقدام به طلاق صوری می کنند، گفت: قانونی که در این زمینه هست با هدف حمایت از خانواده ایجاد شده اما نقاط ضعفی دارد که سازمان به دنبال برطرف کردن آن است.

وی اضافه کرد: آمار دقیقی در این رابطه (طلاق برای دریافت مستمری) در استان کردستان نداریم اما با چنین مشکلی در استان هم روبرو هستیم.

مدیر درمان اداره تامین اجتماعی کردستان هم در این نشست گفت: سال گذشته یک میلیون مراجعه کننده سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه کردند که ۷۶۳ هزار و ۵۵۹ نفر ویزیت پزشکان عمومی و ۱۶۲ هزار و ۷۰۷ نفر به پزشکان متخصص و ۷۳۹ هزار و ۹۱ به دندانپزشکی مراجعه کردند.

هوشنگ فولادی اضافه کرد: در این مدت در بیمارستان های سنندج و سقز ۲۲ هزار و ۹۲۳ مورد بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اند و بیش از ۱۰ هزار و ۱۶۹ عمل جراحی در این بیمارستان ها انجام شده است.

وی یادآور شد: در این مدت یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه درمان مستقیم در مراکز درمانی تامین اجتماعی هزینه شده است.

فولادی با اشاره به اینکه ۷۰ هزار و ۹۱۳ نفر در ۶۲۶ مرکز درمانی خصوصی و دولتی طرف قرارداد استان بستری و درمان شدند، اظهار داشت: تعداد ۳۹ هزار مورد عمل جراحی نیز در این مراکز برای بیمه شدگان تامین اجتماعی انجام شده است.

۶۱۰۸/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تامین اجتماعی بیمه سنندج بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان

 
به گزارش خبر گزاری صداو سیمای لرستان ؛مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.
هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی  افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر