Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:05:56 GMT

تهران به بهشت پروژه های شهر هوشمند تبدیل می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۵۵۸۶

محمد فرجود روز پنجشنبه در ششمین رویداد جشنواره فناوری اطلاعات یا IT weekend در دانشگاه صنعتی شریف افزود: روند غیرقابل اجتنابی در دنیا وجود دارد به اسم روند شهرنشینی که هر روز بیشتر از قبل رشد می کند و پیش می رود. مردم به سمت شهرها کوچ می کنند تا از امکانات موجود در آن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شهرها بیشترین آلودگی را ایجاد می کنند اما در مقابل بیشترین منابع درآمد را هم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش بینی می شود در آینده ۷۵ درصد از افراد در شهرها و کلان شهرها زندگی خواهند کرد که این مساله چالش های زیادی را به دنبال خواهد داشت. برای حل این چالش ها باید به سمت شهر هوشمند قدم برداشت. برای حل چالش‌ها می‌توان از اجرای پروژه های آزمایشی در تهران شروع و این ابرشهر را به بهشت پروژه ها و خدمات شهر هوشمند تبدیل کرد.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران افزود: در تعریف ساده، شهر هوشمند شهری است که بر مبنای داده مدیریت می شود. اما چند سالی است که شهر هوشمند از این تعریف پیش افتاده و علاوه بر استفاده از تکنولوژی به سمت شاخص های زیست پذیری رفته است. مانند شهر دوبی که اعلام کرده در آینده نه چندان دور قرار است به شادترین شهر جهان تبدیل شود.

فرجود خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده اثرات شهر هوشمند بر کیفیت زندگی شهروندان باعث می شود مشکلات سلامتی تا ۱۵ درصد و هزینه زندگی در کلان شهرها بین یک تا سه درصد، مصرف آب حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

وی پس از توضیح درباره شهر هوشمند به تجربیات خودش و مسائلی که فکر می کند منجر به موفقیت خواهند شد اشاره کرد و گفت: بعد از سال ها که در اپراتورها و شهرداری مشغول به کار هستم، به این نتیجه رسیده ام که بحث مهارت های افراد بسیار کلیدی است و متاسفانه ما در این مسئله به شدت ضعف داریم. اینها مواردی که نظام آموزشی به ما آموزش نداده است.

فرجود گفت: یادگیری قدم اول در موفقیت است ما باید همه جا و از همه کس یاد بگیریم. این یادگیری منوط به یادگیری تخصصی نیست و می توان از هر فردی آموزش دید.

وی اضافه کرد: تسلط مدیران این روزها به صحبت کردن، گوش دادن و بازخورد دادن کمتر است. باید روی این مهارت ها کار کرد. آزاردهنده ترین برخورد یک مدیر با کارمندان یا همکاران با یکدیگر این است که افراد حس کنند کسی آنها را نمی شنود. باید صحبت های همه را بشنویم حتی اگر فرد نظرش مخالف باشد یا حتی نکته درستی را نمی گوید. هیچکس از گوش کردن ضرر نمی کند.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران افزود: چقدر تجزیه و تحلیل مسائل را آموخته ایم و به راه حل هایش فکر می کنیم؟ سازمان هایی که نمی دانند مشکل شان کجاست یک جایی گیر می کنند و دیگر نمی توانند جلو بروند. به همین دلیل نیاز است از هر نوع چالشی استقبال کنیم و به سمت رویاپردازی درست قدم برداریم. اگر کسی رویا نداشته باشد نمی تواند جلو برود و خودش را درگیر چالش ها کند.

جدی گرفتن کارها و مسئولیت پذیری، انجام کار گروهی و برندسازی شخص، موارد دیگری بود که محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در خلال تجربیات خود با حاضرین در ششمین رویداد آی تی ویکند دانشگاه صنعتی شریف در میان گذاشت.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه های کشور است، گفت: نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد نورعلی در دیدار با محسن مزجی، رئیس حراست کل وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از همکاری نزدیک کارکنان این وزارت با کارکنان تیپ ویژه تهران در برقراری نظم و امنیت مسابقات ورزشی در استان تهران اظهارکرد: همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هرگونه تنش بر روی سکوها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را برای دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برقرای امنیت و آرامش بر روی سکوهای ورزشگاه‌ها یک کار بسیار تخصصی است افزود: امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده است که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده است و از طرفی نیز کیفیت کار پلیس را نیز ارتقاء بخشیده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد: به روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها  کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

نورعلی صبر و بردباری نیروهای پلیس و دستگاه های اجرایی و نظارتی را در برقراری امنیت در ورزشگاه ها بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص خود و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

مزجی، مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران ضمن تقدیر از حضور فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در این وزارتخانه؛ گفت: امنیت، الفبای برگزاری مسابقات ورزشی در جهان است و امروز شاهد برگزاری مسابقات مختلف در استادیوم های ورزشی سراسر کشور هستیم و امنیت این ورزشگاه ها را مدیون حضور پررنگ و همیشگی کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور هستیم.

وی در ادامه این دیدار از حضور همیشگی و به موقع کلیه کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور در برقراری امنیت ورزشگاه های کشور تشکر کرده و گفت: تعاملات خوبی بین فرماندهی تیپ ویژه تهران بزرگ و وزارت ورزش وجود دارد که نتیجه این قبیل ارتباطات نزدیک، منجر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات و برقرای امنیت و در نهایت رضایت تماشاگران شده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: قهرمانان واقعی در همه عرصه ها شهدای عزیزمان هستند و امروز هر چه داریم از برکت خون پاک این عزیزان بوده و باید نام و یاد شهدا را به عنوان یک فعالیت فرهنگی به جوانان بیاموزیم زیرا این جوانان، اگر در مسیر درست و فرهنگ سازی دینی قرار بگیرند رهروان حقیقی همان شهدا هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک/ برای واردات خودرو هیچ چیزی معطل پلیس نیست
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • معرفی نفرات برتر جشنواره کیش بهشت خانواده
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها