Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدادی گفت: بحث توزیع کاغذ در میان رسانه‌های مکتوب با ارز آسان و دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومان طبق سهمیه تقسیم می‌شود و در بحث ارز نیمایی هم به‌علت گرانی‌ها و با قیمت ۷۵۰۰ تومان عرضه می‌شود محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد خدادی» امروز( پنج شنبه ۲۰ تیر) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه بیان اینکه خبرنگاران مشهدی به عنوان قطب دوم مطبوعاتی کشور هستند، گفت: توهین از سوی هیچ‌کسی پذیرفته نیست و بار مسئولیت آن برای یک مسئول بیشتر از فرد عادی است و نسبت به اهانت معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد به خبرنگاران که می‌خواهد مشوق ترویج فرهنگ، مهربانی و کرامت در شهر امام رضا(ع) باشد گلایه‌مند هستیم و امیدواریم که دیگر چنین مواردی در هیچ‌کجای کشور تکرار نشود و از جامعه رسانه‌ای هم می‌خواهم که با برخورد کرامت‌‌گونه خود عذرخواهی رسمی فرد خطاکار را بپیذرد و به دنبال شکایت از سوی مراجع قضایی نباشند و حتی اگر نیاز شد ادبیات خوب از سوی خبرنگار به مسئول یاد داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تشکیل نظام صنفی خبرنگاران در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در این مورد موانعی وجود دارد که باید برطرف شود و بحث بیمه خبرنگاران هم باید از طریق رسانه‌ها پیگیری شود و سامانه‌ای هم در سازمان تامین اجتماعی جهت بیمه خبرنگاران فعال شده است همچنین صندوق حمایت از خبرنگاران در بحث بیمه تکمیلی فعال شده و تاکنون ۳ هزار خبرنگار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و به دنبال افزایش این سهمیه به‌خصوص برای خبرنگاران استان‌ها و شهرستان‌ها هستیم.

 

خدادی تصریح کرد: امنیت شغلی و جانی لازمه هر حرفه‌ای از جمله خبرنگاری است و قبول داریم که خبرنگاران از این امنیت برخوردار نیستند و تمام تلاشمان را برای رفع این مشکلات آن‌ها در حوزه‌های مسکن، معیشت، بیمه و غیره است و می‌خواهیم با تلاش جمعی به نامهربانی‌های موجود به خبرنگاران خاتمه دهیم و در سال ۹۸ تعداد ۳ هزار خبرنگار در سراسر کشور بیمه خواهند شد که ۱۰ درصد آن و معادل ۳۰۰ نفر از خراسان رضوی است.

 

وی تاکید کرد: خبرنگار بیشترین و بالاترین خدمت را در جامعه دارد و در تمامی صحنه‌های تلخ و شیرین از جمله سیل، زلزله، انفجار، جشنواره، همایش‌، رویداد و غیره حضور دارد و نقش اول را ایفا کرده است.

 

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مفهوم مطبوعات به عنوان رسانه و رویکردش اطلاع‌رسانی است، بیان کرد: خبرنگاران به جمع‌آوری، استخراج و اطلاع‌رسانی اخبار‌ها و رویدادهای مختلف، شهری، استانی، ملی و بین‌المللی و امروزه رسانه‌های نوین هم در کنار رسانه‌های قدیمی هستند و شاهدیم که عموم مردم از طریق موبایل و گروه‌ها، شبکه‌ها و کانال‌های رسانه‌ای پیام‌رسان‌ها اخبار روز ایران و جهان را پیگیر هستند.

 

خدادی گفت: بحث توزیع کاغذ در میان رسانه‌های مکتوب با ارز آسان و دولتی با قیمت ۴۲۰۰ تومان طبق سهمیه تقسیم می‌شود و در بحث ارز نیمایی هم به‌علت گرانی‌ها و با قیمت ۷۵۰۰ تومان عرضه می‌شود محدودیتی وجود ندارد، اما خود رسانه‌ها به علت قیمت بالا قدرت خرید ندارند و به‌دنبال افزایش سهمیه کاغذ با ارز دولتی هستیم و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌طور جد پیگیر این موضوع است و معادل ۲۰۰ تن کاغذ در اختیار رسانه‌های مکتوب قرار گرفت و اختصاص ۳ هزار تن دیگر در دستور کار است همچنین برای رسانه‌های دیجیتال هم اینترنت ارزان‌قیمت و حتی رایگان در برخی بخش‌ها را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهیم داشت.

 

وی افزود: ما مخالف مجوز رسانه‌ای و فعالیت‌های مطبوعاتی نیستیم، اما معتقدیم که نباید نگاهمان رقابت نادرست و نابرابر باشد و رقابت رسانه‌ای باید درست و بابرنامه باشد، در فضای رسانه‌ای بعد کمی بر کیفی و میزان کلمه بر کیفیت اولویت قرار گرفته و بهتر است کیفیت را مقدم بر کمیت بدانیم و زیادبودن تعداد و حجم خبر نباید مقدم بر کیفیت آن باشد.

 

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقتصاد رسانه باید عرضه و تقاضا تبدیل شود، گفت: باید در بحث محتواهای رسانه‌ای سوژه‌یابی خوبی در موضوعات مختلف باشیم و حضورمان تنها منحصر به نشست‌ها، همایش‌ها، اجلاس‌ها، گردهمایی‌ها، مراسم‌ها و سمینارها خلاصه نشود.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت اردبیل کانون های مساجد هفته عفاف و حجاب دهه کرامت در فارس شیراز عفاف و حجاب اسحاق جهانگیری توزیع کاغذ معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بیمه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۶۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • رسانه ملی و لزوم توجه به تکنیک‌های خبری رسانه‌های معاند
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود