Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@19:21:05 GMT

کد دانشکده فرهنگیان قاین و زیرکوه فعال شود

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۶۲۰۰

کد دانشکده فرهنگیان قاین و زیرکوه فعال شود

فلاحتی خواستار فعال شدن کد دانشکده فرهنگیان قاین و زیرکوه شد و گفت: ظرفیت های مرز، صنعت و کشاورزی استان خراسان جنوبی مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «فرهاد فلاحتی»امروز (20 تیر) در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر به ظرفیتهای منحصر به‌ فرد این استان توجه شود با وجود کاهش جمعیت اما هیچ واحد علمی و آموزشی تعطیل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های مغفول مانده در خراسان جنوبی برای ماندگاری جمعیت اشاره کرد و گفت: مرز یکی از این ظرفیت ها است که  برای فعال شدن رشته های مدیریت بازرگانی، خدماتی و گردشگری در دانشگاه ها می‌توان از آن استفاده کرد.

 

فلاحتی در ادامه صنعت را یکی دیگر از ظرفیت های استان دانست و افزود: فاز یک فولاد قاین در پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد و افتتاح آن نیازمند تخصص در ده‌ها رشته مرتبط است اما هیچکدام از دانشگاه های استان در این زمینه ورود نکرده اند.

 

وی به پتانسیل های بخش کشاورزی در شهرستان قاین و زیرکوه اشاره و بیان کرد: محصولات استراتژیک زرشک و زعفران از ظرفیتهای بین المللی استان است و در کشورهای دیگر از زرشک داروی ضد سرطان تولید می شود اما در خراسان جنوبی از آن تنها در زمینه شربت زرشک و زرشک پلو استفاده می‌کنیم.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سالهای گذشته مراکز تربیت معلم در قاین و زیرکوه وجود داشته  است اما متاسفانه اکنون غیرفعال هستند.

 

فلاحتی درخواست کرد: کد دانشکده فرهنگیان در قاین و زیرکوه فعال شود تا ضریب امنیت دچار مشکل نشود.

 

وی در پایان تاکید کرد: با همکاری وزارت علوم در حوزه های مختلف اعم از کشاورزی برای خراسان جنوبی بسته ای گذاشته شود تا در راستای افزایش رشته های دانشگاهی مخالفتی نباشد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت آذربایجان غربی هفته عفاف و حجاب اردبیل جشن های دهه کرامت امامزادگان شبستان یزد عفاف و حجاب روزنامه سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی زرشک و زعفران دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی

بارندگی‌های اخیر طغیان رودخانه فصلی چاهک موسویه در قائنات خراسان جنوبی را به دنبال داشته است.

کد خبر 750406

دیگر خبرها

  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • طلّاب به کمک کرغندی‌ها رفتند
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • برنامه جامعی برای مدیریت سیلاب در خراسان جنوبی لازم است
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی