Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور مدیرکل بهزیستی قزوین و در هفته بهزیستی مرکز "مراقب از خانواده" با عنوان سامانه "تصمیم" در تاکستان راه‌اندازی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ به مناسبت هفته بهزیستی ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور مدیرکل بهزیستی استان قزوین در شهرستان تاکستان مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد مبتلا به مصرف مواد(کمپ نوید سبز رهایی)، موسسه چتر خانواده مهربانی، مرکز جامع مراقب از خانواده(سامانه تصمیم) مرکز نگهداری و توانبخشی شبانه روزی معلولین دختر بالای ۱۴ سال مهربانو و ۲۷ واحد مسکن مددجویی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا وارثی در این مراسم اظهار کرد: در هفته بهزیستی 46پروژه افتتاح خواهد شد که 8پروژه مربوط به شهرستان تاکستان بود.

وی اذعان کرد: مرکز کمپ "نوید سبز رهایی" سومین مرکز ترک اعتیاد در شهرستان و بیست و چهارمین مرکز ترک اعتیاد در استان است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: هدف از افتتاح موسسه چتر خانواده مهربانی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی کودکان کار و خیابان در جهت ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی است.

وارثی اضافه کرد: با افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده، ضمن افزایش رضایتمندی و پایداری روابط خانوادگی و حمایت‌های روانی و اجتماعی می‌توان عدم سازش در زوجین را کاهش داد.

وی هدف از افتتاح سامانه "تصمیم "را پیشگیری از آسیب‌های مرتبط با طلاق و صیانت روانی و اجتماعی فرزندان زوجینی که سازش نکرده اند، عنوان کرد.

افتتاح مرکز مراقب از خانواده(سامانه تصمیم)


این مسئول در ادامه گفت:"تصمیم"، سامانه ای مدرن به منظور مراقبت از خانواده در مقابل معضلات طلاق راه اندازی شده که با همکاری سه دستگاه بهزیستی و استانداری و دادگستری درحال فعالیت است.

وی افزود: غفلت در هر دستگاهی محصولش برعهده بهزیستی خواهد بود و دستگاه‌ها باید همکاری لازم را در همه حوزه‌ها داشته باشند تا مردم متحمل آسیب‌های کمتری شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان تاکستان در ادامه مراسم افتتاحیه در این شهرستان عنوان کرد: مراجعین به صورت داوطلبانه به کمپ "نوید سبز رهایی" مراجعه می‌کنند. ظرفیت اسمی این مرکز ۴۵نفر است که هم اکنون ۳۲ نفر پذیرش شده و تحت درمان هستند.

عزیز رحمانی بیان کرد: موسسه "چتر خانواده مهربانی" با ارائه بسته‌های تخصصی به ارتقای و بهبود زندگی کودکان کار کمک می‌کند. ظرفیت این موسسه با ظرفیت ۱۲۰ نفر است که هم اکنون ۳۰ نفر در آن پذیرش شده اند.

وی درباره عملکرد سامانه "تصمیم" گفت: این سامانه با رویکرد کاهش آسیب‌های طلاق راه اندازی شده تا با آموزش مهارت‌های لازم معضل طلاق را کاهش داده و از فرزندان طلاق نیز حمایت شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید گمنام در شهر نرجه
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس/ طبیعت گردان مراقب باشند
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • مراقب وزش باد شدید باشید / دهرم فراشبند؛ در صدر میزان بارش‌ها
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه