Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین سلاح ورزی روز پنجشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی استان افزود: بخش خصوصی شرایط دولت مبنی بر به هم خوردن تعامل هزینه درآمدها و عدم امکان پرداخت مطالبات این بخش را درک می کند اما در عین حال تکلیف دولت به این افراد برای دریافت مالیات عادلانه نیست.

وی ادامه داد: اگر واحدی به دلیل عدم وصول مطالبات خود از دولت دچار اختلال می شود حق بیمه گرفتن تامین اجتماعی و یا محاسبه روزشمار بهره تسهیلات بانکی وی بد سلیقگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این خصوص قوانین و راهکارهای مختلفی در مجلس شورای اسلامی هم تصویب شده اما متاسفانه در اجرای ان مشکلاتی وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: چنانچه بعد نظارتی مجلس تقویت و اعمال و قوانین مصوب شده اجرا شود برخی از آلام و مشکلات فعالان اقتصادی حل خواهد شد.

سلاح ورزی افزود: تعداد قابل توجهی فعا اقتصادی از تسهیلات ارزی با دلار ارزان استفاده کرده اند و تعهد بازپرداخت ارزی داشته اند و با نرخ فعلی و رکود دچار مشکل جدی هستند که دولت و مجلس باید باید ساز و کار پوشش ریسک را در صندوقی برا این افراد در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در صدور مجوزها همکاری نمی شود ادامه داد: در قوانین اصل ۴۴ طی سال ۹۳ تبصره ای ایجاد شده که اگر چنانچه دستگاه اجرایی زمینه صدور فوری مجوز را فراهم نکند استاندار موظف است اشخاصی که در صدور مجوز کسب و کار تخلف یا اهمال کرده اند را به تخلفات اداری معرفی کند.

وی با تاکید بر بررسی مجلس در خصوص اجرای این تبصره گفت: اگر یک فعال اقتصادی حتی یک سانتی متر مربع به محیط زیست یا منابع طبیعی آسیب بزند دهها مورد جریمه در خصوص وی اعمال می شود اما آیاد مدیران یا افرادی که مانع صدور یا تسهیل مجوزها شده اند حتی یک تذکر شفاهی دریافت کرده اند؟

نایب رییس اول اتاق ایران با اشاره به اصطلاح آغاز جنگ اقتصادی در کشور افزود: ترکش؛ آسیب و جراحات این جنگ نصیب فعالان اقتصادی شده و بانکها؛ مالیات و تامین اجتماعی سهمی از تبعات این مساله ندارند.

سلاح ورزی افزود: حجم اقتصاد کشور نسبت به سال قبل ۶ درصد کوچک شده پس افزایش درامدهای اقتصادی دولت بجزبا اعمال فشار به واحدها محقق شده است؟

۷۲۶۹/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیمه اقتصادی وصول مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:به منظور جلوگیری از بهره کشی غیرقانونی از کارگر و سوء استفاده از آنان و همچنین، موضوع قراردادهای سفید امضا، لایحه "امنیت شغلی کارگران" که در هیات وزیران به تصویب رسیده به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی روز دوشنبه و در حاشیه جشنواره امتنان از کارگران خراسان رضوی و در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع افزود:در این لایحه به دائمی شدن قراردادها، امنیت شغلی و جلوگیری از امضای قراردادهای سفید امضاء پرداخته شده است.

وی همچنین ادامه داد: اکنون تورم در کشور ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است ولی به افزایش حقوق کارگران توجه شده است و در سال جاری، نسبت به سال گذشته شاهد حدود ۳۵ درصد افزایش حقوق هستیم.

وزیر کار بیان کرد: در حوزه مسکن، هم قرارگاه ملی مسکن در وزارت کار تشکیل شده است و به زودی شعبات استانی این قرارگاه نیز راه اندازی خواهد شد.

مرتضوی گفت: همچنین، دولت به خدمات غیرنقدی نیز مبادرت ورزیده و در حوزه بیمه پایه درمانی، اکنون پنج دهک اول جامعه تحت پوشش رایگان بیمه قرار دارند؛ از سوی دیگر بیمه پایه بازنشستگان نیز در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • استان سمنان معتاد متجاهر ندارد
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است