Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:38:35 GMT

باید به سمت توسعه محصولات صادرات‌گرا پیش رفت

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۷۷۰۰

باید به سمت توسعه محصولات صادرات‌گرا پیش رفت

ثریا سیدزاده روز پنجشنبه در همایش صنعت و معدن و تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: برنامه‌های خوبی در حوزه تولید در این استان در نظر گرفته شده که در صورت تحقق باعث پیشرفت این منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: احصا تولید، توسعه معادن، فناوری دانش بنیان، توسعه سرمایه گذاری، توسعه کارگاه‌های کوچک مقیاس و موارد بسیار دیگر از جمله نکاتی است که باید بدان توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان به برخی قوانین دست و پا گیر اداری در روند تولید اشاره کرد و افزود: برخی از این قوانین نیاز به بازنگری دارد چراکه هیچ مانعی نباید در مسیر تولید و تولید کننده قرار گیرد.

وی توجه به سرمایه گذاری، ایجاد زیر ساخت‌ها، اعطا تسهیلات و جذب نقدینگی را در روند توسعه تولید مهم و تأثیرگذار دانست.

سید زاده بندر چابهار را از ظرفیت‌های بسیار مهم استان دانست و افزود: این بندر از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان در حوزه صادرات و واردات است که باید از این ظرفیت بنحو شایسته‌ای در راستای توسعه استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط امروز باید همه بخش‌ها و قشرهای مختلف یاریگر این مسیر باشند و برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب تلاش کنند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توجه به سندهای توسعه‌ای، ایجاد اشتغال و امنیت سرمایه‌گذاری از دیگر موارد بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: با وجود ظرفیت‌های بی نظیر سیستان و بلوچستان بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب هنوز نتوانسته‌ایم بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت‌ها داشته باشیم.

حسینعلی شهریاری ادامه داد: سیستان و بلوچستان در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه پایین قرار دارد که این امر نشان دهنده فقر این استان است.

وی بیان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نگاه مثبتی به سیستان و بلوچستان دارد که باید از این فرصت برای رونق این استان استفاده کرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توجه به سواحل مکران و رونق صیادی و قطب این محصول شدن در کنار تأمین گوشت موردنیاز کشور از جمله فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی است که تاکنون نتیجه‌ای برای این استان نداشته است.

وی یکی از مشکلات در حوزه رونق تولید را بانک‌ها دانست و گفت: بانک‌ها با در اختیار نگذاشتن سرمایه در گردش و پرداخت وام با گذاشتن وثیقه‌ای معادل آن باعث رونق نیافتن تولید می‌شوند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: سیستان و بلوچستان با وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها فراوان تولیدی در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

محمدنعیم امینی‌فرد ادامه داد: نقش جامعه مدنی و صنعتی در پیشرفت تولید و صنعت بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان منطقه‌ای استراتژیک برای کشور است که نیاز به توجه ویژه دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس بیان کرد: سهم ما از صنایع ملی همواره اندک بوده که باید مکانیزم‌هایی برای افزایش این سهم پیدا کرد.

وی توجه به جذب سرمایه‌گذار و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را در رونق تولید مهم دانست.

امینی فرد به نقش مثبت منطقه آزاد و ویژه اشاره کرد و افزود: شهرهای چابهار، ایرانشهر و زابل از جمله محورهای توسعه استان هستند که نهایی شدن ۲ منطقه جدید باعث رونق این استان خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه این مراسم بیان کرد: امسال آرامش بیشتری در بخش اقتصادی احساس می‌شود.

نادر میرشکار استفاده از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را مهم دانست و گفت: مذاکرات خوبی با کشور پاکستان در حوزه صادرات و واردات داشته‌ایم که نتایج خوبی در برخواهد داشت.

وی اظهار داشت: امسال از لحاظ تأمین مالی واحدهای صنعتی هیچ مشکلی وجود ندارد و کمک‌های فنی، اعتباری و یارانه‌ای در نظر داریم

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان در حوزه واحدهای تعطیل شده در سیستان و بلوچستان گفت: بازگشایی ۲۰ واحد برای سالجاری در نظر گرفته شده که ۱۶ واحد به طور قطعی در دستور کار قرار دارد.

وی به ظرفیت تولید ماهی تن در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: ۷۰ درصد تن ماهی کشور از شهرهای چابهار و کنارک تولید و تأمین می‌شود.

به گزارش ایرنا در این همایش از صنعتگران و معدنکاران نمونه سیستان و بلوچستان تجلیل و قدردانی شد.

۹۹۱۴**۶۰۸۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان

محمد کرمی در جلسه با مدیر کل و معاونان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان که در محل استانداری برگزار شد،گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته در نوروز امسال، خوشبختانه این استان در سطح کشور خوش درخشید و عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد که جای قدردانی دارد.

وی افزود: در ایام نوروز کمترین چالش و کمبود را شاهد بودیم و مسافران و گردشگران نوروزی سفر خوبی را تجربه کردند که این موضوع ثمره مهمان نوازی مردمان خوب و خونگرم این دیار و تعاملات و همکاری‌های صورت گرفته اعضای ستاد خدمات سفر سیستان و بلوچستان بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: این استان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه آن کمک شایانی بکند و اگر گردشگری با چاشنی خلاقیت و نوآوری همراه شود تاثیر بیشتر و اثر گذاری دو چندانی خواهد داشت و باید در این بخش از همه ظرفیت‌ها بویژه ظرفیت نخبگانی، دانشجویی و دانش‌آموزان بهره کافی را برد.

وی تاکید کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان با مشارکت مردم و همه گروه‌های مردمی در تحول و تغییر چهره استان بسیار موثر است و با ایجاد و فعال‌سازی تعاونی‌های تخصصی می‌توان مشارکت مردم را در این حوزه‌ها بیشتر کرد و از قدرت مردمی که قدرت بسیار ارزشمندی است به بهترین نحو استفاده کرد.

کرمی افزود: ارتباط با سایر کشور‌های همسایه از جمله پاکستان، افغانستان و عمان باید جزو اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان باشد و با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک صنایع‌دستی و گردشگری و تبادل فرهنگ‌ها برای تحکیم و تقویت این ارتباطات گام برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • معرفی ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت‌های مختلف تولیدی و صادراتی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ معرفی می شود
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای ارائه ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران