Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان ، اسماعیل احمدی دبیر علمی همایش ملی شهید شیخ الاسلام امروز، 20 تیرماه در نشست شورای راهبردی همایش ملی نکوداشت شیخ شهید ماموستا شیخ‌الاسلام اظهار کرد: اگر در کردستان مفتخر به وجود شهدایی چون شهید ورمقانی به عنوان چمران کردستان ، شهید یدالله محمدی، نوجوان 13 ساله سنندجی به عنوان فهمیده کردستان هستیم ، شهید شیخ الاسلام به واسطه جایگاه علمی، فقهی و سیاسی که دارند به عنوان مطهری کردستان شناخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران کنگره 5400 شهید استان کردستان افزود: ایشان در آستانه دهمین سالگرد شهادت شهید شیخ الاسلام در چند دقیقه بخشی از ویژگی‌های ارزشمند این شهید را پر معنی تبیین و به عنوان یک موضوع بسیار مهم قابل بررسی در استان مطرح می‌کند .
دبیر علمی نخستین همایش ملی شهید شیخ الاسلام، انقلابی بودن را از شاخصه‌های اصلی شهید شیخ‌الاسلام دانست و گفت: داشتن جایگاه علمی در فقه شافعی، عدم تنگ‌نظری در انتقال دانش به شاگردان و مهربانی در رفتار و گفتار شهید شیخ‌الاسلام از ویژگی های برجسته شهید شیخ‌الاسلام بود.
وی ادامه داد: این روحانی جلیل القدر از بدو پیروزی انقلاب و حتی پیش از آن نیز همراه انقلاب بودند و هیچ ابایی هم از بیان آن نداشتند، که سخنرانی ایشان در محضر مقام معظم رهبری و دیگر بیاناتشان مؤید این موضوع است.
احمدی بیان کرد: یادواره این شهید باید در سطح فاخر انجام شود و به نحوی عمل کنیم که اگر زمانی نیاز به منابعی برای مطالعه در مورد زندگی این شهید والامقام باشد، مشکلی در منبع وجود نداشته باشد.
وی اعلام کرد: تهیه و انتشار کتاب زندگینامه شیهد ماموستا شیخ‌الاسلام، برگزاری همایش علمی و پژوهشی بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی، تولید فیلم مستند شیخ‌الاسلام کردستان، تهیه و تدوین کتاب شرحی بر سخنرانی‌های شهید شیخ‌الاسلام و تولید محتوا بر اساس روش‌ها و شیوه‌های جدید و نوین ارتباطی از بخش‌های مختلف نخستین همایش نکوداشت شهید ماموستا محمد شیخ‌الاسلام است.
دبیر علمی نخستین همایش نکوداشت شهید شیخ‌الاسلام بیان کرد:‌ برگزاری شب خاطره شیخ‌الاسلام کردستان با حضور چهره‌های برجسته ملی و بین‌المللی در روز ۲۶ شهریورماه همزمان با سالروز شهادت وی و نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر سنندج به ویژه خیابان منتهی به مسجد سیدقطب به نام شهید حاج ماموستا شیخ‌الاسلام از دیگر برنامه‌های نخستین نکوداشت شهید شیخ‌الاسلام در استان خواهد بود.
احمدی به محورهای فراخوان مقالات نخستین همایش نکوداشت شهید شیخ‌الاسلام هم اشاره و عنوان کرد: ماموستا شیخ‌الاسلام و وحدت ملی و انسجام اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و خدمات فرهنگی و اجتماعی، ماموستا شیخ‌الاسلام و سرگذشت علمی و دینی، ماموستا شیخ‌الاسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ماموستا شیخ‌الاسلام و حکومت اسلامی و ماموستا شیخ‌الاسلام و نسل جوان از محورهای فراخوان این همایش است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان سیاسی شهید شیخ الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش متمرکز توجیهی آموزشی حجاج استان قم روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ورزشگاه دو هزار نفری شهید حیدریان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در این همایش با اشاره به روند تشرف به حج در سال‌های اخیر، خطاب به حاضران گفت: شما از بین میلیون‌ها نفر که آرزوی تشرف به سرزمین وحی را دارند توفیق حضور در بیت‌الله‌الحرام و مسجدالنبی را خواهید یافت و باید شکرگزار این لطف خدا باشید.

وی افزود: شکرگزاری این نعمت هم در آن است که قدر لحظات این سفر معنوی و مکان‌های شریف و مقدسی را که در آن حضور می‌یابید، بدانید و از تمام لحظه‌های سفر به خوبی استفاده کنید.

وی به زائران کسب آمادگی‌های لازم پیش از سفر را توصیه کرد و از آنان خواست در بعد معنوی نسبت به گذشته خود تأمل کرده و تصمیم بگیرند که از این سفر برای تغییر جدی در زندگی خود بهره ببرند. ارتباطات کاری و امور غیرضروری را به حداقل برسانند و بر استفاده از فضای معنوی سفر تمرکز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اجر و پاداش بسیار بالای نماز شب و ختم قرآن در شهرهای مکه و مدینه به همه حجاج توصیه کرد که تلاش کنند در زمان حضور در این دو شهر ختم قرآن را در برنامه معنوی خود قرار دهند.

وی در ادامه بر لزوم تسلط به احکام و مناسک حج تاکید کرد و گفت: هر کاروان را یک روحانی مسلط به احکام و مناسک حج همراهی می‌کند و اگرچه جلسات آموزش مناسک حج برای زائران برگزار می‌شود اما لازم است که حجاج مطالعات تکمیلی هم داشته باشند و برای گرفتن پاسخ‌های خود به روحانیون مراجعه کنند.

در ادامه این همایش، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با ارائه آماری از ابعاد مختلف حج پیش رو اظهار داشت: خدمات ارائه شده به حجاج ایرانی از بالاترین سطح در بین کشورهای دیگر برخوردار است و این مهم با برنامه‌ریزی‌های مختلف صورت گرفته است و هرسال تلاش می‌شود که کیفیت خدمات ارائه شده ارتقا یابد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حج ۱۴۰۳ از جهت هزینه بیش از ۳۰۰ دلار نسبت به سال گذشته کمتر شده و علت افزایش قیمت ریالی حج امسال افزایش قیمت ارز در کشور است.

حسینی در ادامه درباره خدمات پزشکی، حمل و نقل و تغذیه در حج پیش رو توضیحاتی داد و انتقال زائران از مدینه به مکه توسط قطار سریع السیر را اتفاق مهم امسال دانست و ابراز امیدواری کرد که این امر با تلاش خدمتگزاران زائران و همکاری حجاج به بهترین شکل صورت پذیرد.

در پایان این همایش که زائران اعزامی به حج تمتع از قم شرکت داشتند، توسط حجت الاسلام محمدهادی فلاح زاده از روحانیون با سابقه بعثه مقام معظم رهبری آموزش مناسک حج با همکاری زائرین به صورت نمادین اجرا شد.

گفتنی است؛ امسال ۴۲۰۰ نفر در قالب ۱۸ کاروان از استان قم به حج تمتع اعزام خواهند شد. اعزام حجاج ایرانی از ۲۴ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

کد خبر 6095855

دیگر خبرها

  • علت افزایش قیمت ریالی حج بالارفتن نرخ ارز در کشور است
  • همایش متمرکز آموزشی حجاج استان قم
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود