Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@20:55:29 GMT

درمان ۵۰ درصد دیابتی ها با انسولین نا موفق است

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۰۵۰۲

درمان ۵۰ درصد دیابتی ها با انسولین نا موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا استقامتی، در حاشیه مراسم رونمایی از انسولین نسل جدید، گفت: در حالی که افت قند خون همچنان به عنوان بزرگ‌ترین چالش درمان بیماری دیابت محسوب می‌شود، نسل جدید انسولین‌های پایه، با ایجاد سطح مطلوب و یکنواخت‌تر قند خون در مقایسه با انسولین‌های نسل قبلی سبب کاهش ریسک افت قند خون به ویژه به هنگام شب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ارتباط با داروی جدید انسولین گلارژین ۳۰۰ واحدی، که در بازار دارویی کشور وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت، دیابت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های جهان صنعتی و ایران به شمار می‌رود و متاسفانه به رغم اقدامات بسیار خوب در حوزه سلامت و دارویی کشور، همچنان ۵۰ درصد از بیماران دیابتی تحت درمان با انسولین به اهداف درمانی خود دست نیافته اند.

وی افزود: البته این موضوع فقط مشکل ایران نیست و در سراسر دنیا دیده می‌شود. افت قند خون همچنان به عنوان بزرگ‌ترین چالش درمان دیابت و مانع رسیدن به اهداف درمانی دیابت مطرح است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: اگرچه انسولین‌های آنالوگ موجود در بازار در مقایسه با انسولین‌های قدیمی انسانی این مشکل را کاهش داده‌اند ولی همچنان این عارضه مورد توجه پزشکان و بیماران است.

وی در این رابطه بیان کرد: نسل جدید انسولین‌های پایه با ایجاد سطح مطلوب و یکنواخت‌تر قند خون در مقایسه با انسولین های نسل قبلی سبب کاهش ریسک افت قند خون به خصوص به هنگام شب می‌شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: انسولین گلارژین ۳۰۰ واحدی انعطاف پذیری بالاتری در زمان تزریق برای بیماران فراهم می‌کند و نسبت به انسولین‌های نسل قبل سبب افزایش وزن کمتری نیز می‌شود.

کد خبر 4664231 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: انسولین دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۰۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در شرایطی که در هفته‌های گذشته کار واگذاری استقلال و پرسپولیس به کنسرسیوم‌هایی متشکل از زیرمجموعه‌های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و 6 بانک کشور انجام شده بود، اما همچنان در سامانه سازمان بورس و اوراق بهادار، این تغییرات صورت نگرفته است.

به نقل از ورزش سه در واقع پس از واگذاری 85 درصد از سهام پرسپولیس به بانک‌های: بانک شهر (30 درصد)، تجارت و ملت (هر کدام 20 درصد) و رفاه، اقتصاد نوین و صادرات (هر کدام 5 درصد) و واگذاری 85 درصد از سهام استقلال به: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (۵ درصد)، شرکت‌های پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)، شهید تندگویان، بوعلی و پارس (هر کدام 20 درصد)، این دو باشگاه از زیر سایه وزارت ورزش و جوانان خارج شدند.

با این حال، همچنان در سایت رسمی سازمان بورس و اوراق بهادار و مقابل نام سهامداران دو باشگاه، تغییری دیده نمی‌شود. با مراجعه به سایت مذکور و جستجوی نام استقلال و پرسپولیس، مشاهده می‌شود که از وزارت ورزش و جوانان به عنوان سهامدار اصلی سرخابی‌ها با 90 درصد سهام نام برده شده است.

ضمن اینکه از زمان واگذاری سرخابی‌ها، هنوز این دو باشگاه هیچ اطلاعیه رسمی مبنی بر واگذاری را در سامانه کدال منتشر نکرده‌اند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902817

دیگر خبرها

  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • 80 درصد تمامی مرسدس G کلاس‌های تولیدی همچنان در جاده‌ها تردد می‌کنند! (+عکس)
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • تولید دارویی که از دیابت جلوگیری می‌کند